Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käytätte puolipistettä väärin?

Vierailija
09.06.2015 |

Puolipiste tuntuu olevan nykyään muodissa, sillä lähes joka toisessa viestissä näkee sen väärinkäyttöä. Kaksoispisteitä ja ajatusviivojakin korvataan sillä. Pyydän, opetelkaa välimerkkien käyttö. Minulla ainakin puolipisteen väärinkäyttö saa ärsytyksen jo samalle tasolle kuin yhdyssanojen osaamattomuus. Niin ja kun joku kuitenkin huomauttaa niin ei, palstaa ei ole toki pakko lukea.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole niin...että anbrtaan kaikkien kukkien kukkiakukkia vaan!!! Nyt on kesä, kuullostrle linnun laulua! Ota löysinv rantein...niinkuin jUha '' watt '' wainio aikanaan lauloi...käy ahonlaitaa...vaikka ilman paitaa... Elämä on ihanaa kun ei ota enenpiä tressejä!!

T . Sirkku

Vierailija
2/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni puolipisteitä näkyy tosi harvoin. Pisteitä ja pilkkuja kyllä näkyy ...ihan liikaa.........niin,,,että silmissä vilisee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä nipotusta. Itse tykkään käyttää puolipistettä ja myös ajatusviivoja tyylikeinoina. En välitä pätkääkään mikä on oikein tai mikä väärin, vaan niiden minulle ominainen käyttö on osa itseilmaisuani, tyyliäni - ja jos jotain asiaa korpeaa, niin ihan sama. Tukehtukaa sappeenne kielipoliisit :D

Vierailija
4/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä väärin käytetään sitten. Saatikka oikein?

Vierailija
5/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on sulkumerkkien käyttö. Nyt kun meillä on todellinen asiantuntija paikalla niin voisit valottaa vähän sulkumerkkien ihmeellistä maailmaa. Kuuluvat ko hakasulut myös kirjalliseen ilmaisuun vaiko liittynevätkö vallan matematiikkaan.

Vierailija
6/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuushäiriö; mitättömät asiat saavat ahdistuneen ihmisen ärsytyskynnyksen nousemaan.

Pitäisikö ap:n käydä varaamassa aika terapiaan.

Vierailija
7/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Pertsa Perinteinen? Kuka lienetkin niin rauhoitu jo.

Vierailija
8/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipiste on muotia ;)

Siinä niukkaakin niukempi vaatetus kesään.

Vierailija
9/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin jotain oikein-väärin esimerkkiä.

Vierailija
10/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:32"]

Miten sitä väärin käytetään sitten. Saatikka oikein?

[/quote]

http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=1085

Sieltä oppia.

Vierailija
11/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielipoliiseja on hauska ärsyttää ;

Vierailija
12/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, no ettehän te tietenkään edes halua ymmärtää :D En ole todellinen asiantuntija, mutta tiedän kyseisten kolmen välimerkin erot. AP

Vierailija
13/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

P. S. "Sirkku" ei onnistunut minua ärsyttämää, kun oli ihan selvä provosoiva viesti. AP

Vierailija
14/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

* ärsyttämään AP

Vierailija
15/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipisteet kuuluu tietokonekoodaamiseen ja sulkumerkit matematiikkaan ja koodaamiseen.

Vierailija
16/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:31"]

Ihmeellistä nipotusta. Itse tykkään käyttää puolipistettä ja myös ajatusviivoja tyylikeinoina. En välitä pätkääkään mikä on oikein tai mikä väärin, vaan niiden minulle ominainen käyttö on osa itseilmaisuani, tyyliäni - ja jos jotain asiaa korpeaa, niin ihan sama. Tukehtukaa sappeenne kielipoliisit :D

[/quote]

Anna mennä vain, käytä vaikka tavuviivaa ajatusviivana, jos miellyttää. Osaatko kuitenkin kirjoittaa esimerkiksi työpaikkahakemuksen sääntöjen mukaan?

Vierailija
17/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaoppisessa Suomenkielessä ei ole sulkumerkkejä, ei puolipisteitä ei hakaristejä hymiöitä tms. paskaa

Vierailija
18/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:42"]

Kielipoliiseja on hauska ärsyttää ;

[/quote]

Niin on ;D Kommentti nro 13 ;;;; kivasti reagoi ärsykkeeseen ; :D ;D

Vierailija
19/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nykyaikaa: millään ei ole mitään väliä - ja kaikki vaivannäkö ja kurinalaisuus on Perkeleestä... Osaatteko hävetä?

Vierailija
20/30 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:52"]Oikeaoppisessa Suomenkielessä ei ole sulkumerkkejä, ei puolipisteitä ei hakaristejä hymiöitä tms. paskaa
[/quote]

Aivan! "PERRRRRRKEEEEELE" ja "SAAAAATANA" riittävät suomalaisten tunteiden tulkiksi. Muu on turhaa höpötystä.