Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut tekemään eläinsuojeluilmoitusta?

Vierailija
09.06.2015 |

Minä jouduin tänään.

Tutulla vanhemmalla pariskunnalla meni niin höpöksi vuoden aikana koiranpennun kanssa että oli pakko. Eivät monista vinkeistä ja viemistäni kirjoista huolimatta kehdanneet opettaa koiranpentua sisäsiistiksi. Laittoivat ruuan minimiin jotta paskaa tulisi vähemmän. Kahden metrin hihna ulkoseinään, siinä sai koira päivät olla. Totta kai pentu alkoi turhautua ja söi yön aikana tavaroita sisällä. Nyt he lukitsevat koiran varastoon. Se oli viimeinen niitti.

Yritin todellakin auttaa, ehdotin jopa että itse rakennan ja kustannankin juoksulangan ja kopin, mutta ei semmosia tarvii, tyhmä ja kuriton piski kun on...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit. Olen myös itse tehnyt ilmoituksen eräästä kesätyöpaikastani, mutta valitettavasti meininki on siellä jatkunut samana. Sääliksi käy koiraa, sillä olisi ollut elämä vasta edessä :(

Vierailija
2/9 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan noin suunnilleen meni että siellä joku kävi? Ja surullista jos ei aina asiat muutukaan, eläimet ovat kuitenkin täysin ihmisen vastuulla, eivätkä itse voi vaikuttaa asioihinsa mitenkään :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut tekemään, mutta eipä se mihinkään johtanut... Tosi pahaksi saa mennä, että eläin otetaan esim pois. Kynnys on korkea, koska eläin luokitellaan omaisuudeksi. Tämä, josta tein, oli koira, joka viettää joka ainoan päivän vuodesta yksin tarhassa. Ja tarha on kooltaan n. hevosen karsina, tai vähän ehkä isompi. Kaikki perskarvat paksussa rastassa sillä koiralla, ei mitään virikettä. Siellä istuu ja räksyttää kaikkea mikä liikkuu.
Kerran kävivat katsomassa ja mitään ei voitu tehdä, koska tarhan koko yltää juuri ja juuri lain vaatimuksiin, eikä voi todistaa, ettei pääse lenkeille jne.

Vierailija
4/9 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Omalle äidille. Ei ollut kivaa, mutta oli pakko.

Vierailija
5/9 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä mistä tein ei täyty edes lain minimit pitopaikan suhteen. Mutta silti pelkään että omistajat vannoo muuttavansa tapansa ja siinäpä se. Nykyään saa kai todella törkeästi pitää elukoita ennen kun ne viedään, suunnilleen tappaa nälkään ja yksinäisyyteen. Oksettavaa.

ap

Vierailija
6/9 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 02:07"]Tällä mistä tein ei täyty edes lain minimit pitopaikan suhteen. Mutta silti pelkään että omistajat vannoo muuttavansa tapansa ja siinäpä se. Nykyään saa kai todella törkeästi pitää elukoita ennen kun ne viedään, suunnilleen tappaa nälkään ja yksinäisyyteen. Oksettavaa.

ap
[/quote] Suunnilleen näin. Varoituksia annetaan lukuisia

Vierailija
7/9 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kuulostaa kamalalta. o.o

Miksi kukaan hankkii eläimiä, jos aikoo pitää niitä noin?..

Vierailija
8/9 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 02:11"]

Hyi, kuulostaa kamalalta. o.o

Miksi kukaan hankkii eläimiä, jos aikoo pitää niitä noin?..

[/quote]

Tällä pariskunnalla oli melkein 20 vuotiaaksi elänyt koira, ja heti tämän perään piti uusi ottaa... No, enää ei ollut intoa ja jaksamista kouluttaa pentua, joka on ehkä hieman edeltäjäänsä vilkkaampi . Toinen tästä pariskunnasta on kuitenkin jo huonossa kunnossa sekä fyysisesti että henkisesti vanhuuden takia.

ap

Vierailija
9/9 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein, kun seinänaapurin dalmatialainen ei saa lenkkiä. Hänet viedään tuohon viiden metrin päähän tekemään tarpeensa kolmesti päivässä ja se siinä.

vaikka moneen kertaan monet ihmiset ovat kertoneet, että koira tarvitsee lenkkiä ja huvituksia. Tää omistaja on niin koiranomistajaa että, hän tietää koirista kaiken olkaa hiljaa.

Se koira tuhoaa kaiken eteensä saaman, kun on itekseen kotona. Jos jää yksin, tämä teljetään yhteen veskiin vesikupin kanssa. Usein kynnet ovat ylikasvaneet ja turkki likainen. Törkeän likainen.

Pari naapuria yritti sitä ulkoiluttaa, mutta on niin kiukkuinen ja äkkipikainen rakki tällä hetkellä, niin enää kukaan ei uskalla.

Mä en ole ainoa, joka on siitä ilmoituksen tehnyt. Suomen eläinsuojelu on vaan liian löperö, ettei aihetta poisottoon löydy ja eläimenpito kieltoon. Niiden edellinenkin koira eli samanlaisissa olosuhteissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi