Leukapielet täynnä näppyjä
Kun söin epillereitä. Ei ollut tänä ongelmaa. Varsinkin leuan sivut täynnä paiseita.
Juon vettä, en syö valmisruokia, kasviksia menee, lihaakaan en syö paljoa.
Kommentit (20)
Mikä helvetti tähän auttaa?
Nyt pesen sebamedilla ja laitan humektania. Mulla on ohut iho, voimakkaat voiteet ei käy.
Oon jo 27v. Pirkolle terkkuja.
Oonkohan mä sitten ollut mies tähän asti?
Mulla sama ongelma, vaikka syön cypretyliä. Ensi viikolla ihotautilääkäri ja meen kinumaan jotain lääkettä tähän. Toivottavasti saan roaccuttanin.
Mul tuli viim3 vuonnq kun oli stressiä. Lähti stressin myötä ja basironilla.
Mull just cypretyl auttoi. Roaa en viitsi ottaa. Niin hillittömät sivuvaikutukset. Käytän piilareita, nyt on kesä ja mulla on jo maksaa kuormittava trexan lääkitys :(
Päänsäryn takia lopetin cypretylin.
Nyt näytän ihan hevosen mulkulta. Ja se masentaa. Ja kait nyt stressaakin kun on visvasyylä leuassa.
Enkä polta röökiä jos joku kysyy.
Cypretylistä huolimatta mulle tuli silloin tällöin valtavia finnejä. Vaihdoin nuvaringiin kun cypretylin hormonimäärät alkoi muuten pelottaa ja kieltämättä näppyjä on ollut nyt enemmän, mutta mihinkään paiserutto-asteelle ei onneksi mennyt. Hoitaja totesi vaan että toisilla ne iho-ongelmat ratkeaa vaihevuosiin.. T:kolmekymppinen teininaama
Ne on ne hormonit. Sama juttu täällä. Eipä niille oikein voi mitään ellei just käytä e-pillereitä tai kokeile roaccutania (mitä en suosittele). Itse olen jo keski-ikäinen ja naama kukkii kuin teinillä, jälleen. En tiedä jaksaisiko enää sen kummemmin välittää.... Huolehdin kyllä puhdistuksesta ja juon riittävästi vettä, mutta mutta... Sinkkiäkin vetelen ym. vitamiineja, mutta eipä auta. Tuomittu olen elämmään finninaamana.
Perioraalidermatiitti? Minulle tuli tuo ja lähti vasta oikeilla lääkkeillä. Tetracykliniä piti syödä kaksi kuukautta. Joillakin ilmeiseti vaatii vielökin tujummat lääkkeet (olikohan Roaccutan tms).
huuliherpestä? aiheuttaa näppyjä suun ympäristöön. oletko vasta saanut taudin? säilyy toki ikuisuuden elimistössä kun sen kerran saa ja aina silloin tällöin puhkeaa stressin tai hormonaalisten muutosten takia (tässä tapauksessa e-pillereiden takia?)
Ei ihan just suun ympärillä. Vaan leukojen sivulla.
En Aio hankkia lapsia, joten auttasko toisen munasarjan poistaminen?
Mä alan epäilemään että ihminen on käynyt kuussa!
Miksi ei osaa sitten finnejä parantaa.
Hellä puhdistus, antioksidanttivoiteet (laita Humektaniin vaikka vihreäteeuutetta), antioksidantteja sisäisesti, stressinhallinta kuntoon, älä nojaa käsillä leukaan, vähennä sokeria ja maitotuotteita. Tai sitten haet lääkäriltä lääkkeet, joilla finnit lähtevät.
Jostain luin noista näppyjen sijainneista ja syistä.Leuan näpyistä sanottiin että ovat hormoniperäisiä/hormonien epätasapainosta johtuvia.
Uskoin tämän koska itselleni ne ilmestyivät kun tulin raskaaksi.muualla ei koskaan finnejä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:01"]Hellä puhdistus, antioksidanttivoiteet (laita Humektaniin vaikka vihreäteeuutetta), antioksidantteja sisäisesti, stressinhallinta kuntoon, älä nojaa käsillä leukaan, vähennä sokeria ja maitotuotteita. Tai sitten haet lääkäriltä lääkkeet, joilla finnit lähtevät.
[/quote]
Hmmm...jaa, mitähän nämä ihmelääkkeet ovat joilla saa finnit pois? Eipä ole lääkärikään vielä keksinyt, vaikka olen ravannut 25 vuotta eri lääkäreillä. Tarjotaan jotain ihon tuhoavia ja polttavia voiteita, tai sitten roaccutania mikä ei taas sovi sivuvaikutusten takia. Seuraavaksi määrätään tetrasykliiniä mikä auttaa tasan niin kauan kuin sitä syö. Katsos, kun ei kaikille löydy vielä tänä päivänäkään täsmälääkettä, kun ei sitä ole vieläkään keksitty. Ehkä akne/finnit ei kiinnosta niin paljon tutkijoita, että selvitettäisiin mikä oikeasti voisi auttaa tuhoamatta elimistöä. Ärsyttää aina, kun joku päästää suustaan/näppikseltä tyhmyyksiä!!!!
Up.
Musta tulis varmaan maailman rikkain, jos keksisin akneen parannuksen : )
Up