MIKSI et kasvata poikalastasi?
Olis niin kiva tietää, että miksi niin moni äiti jättää ne pikkupilttinsä kasvattamatta, vaikka kuinka on tietoinen lapsensa huonosta käytöksestä kotona ja sen ulkopuolella?
Tuli taas eilen todistettua sellaista parin n. 8v:n pikkupaskan käytöstä tossa pihapiirissä, että voi vaan toivoa että jonain päivänä joku pieksee noi siniseksi, jos ei omat vanhemmat, niin sitten joku, joka ne saa kiinni itseteosta (ja siinä vaiheessa on turha itkeä, ihan ovat kohtalonsa ansainneet).
Kommentit (7)
Tytöt ne onkin aina hyvin kasvatettuja.
Koska olen WT enkä osaa/viitsi. Minun pojista tulee WT-miehiä isona.
Minä olen poikani kasvattanut ja varmasti on kiltimpi kun sinun poika.
Meillä ei äidinkulta poika mitään typerää tee.
Nytkin on jo kuusipäivää tehnyt ruuat ja vienyt roskat pyytämättä. Teinieero kesätöissä kotonaan.
Kulttuurierot.
Suomessa sukupuolierot ja kasvatuserot ovat hyvin suuret verrattuna vaikka keski-eurooppaan, jossa miesten ja naisten työt eivät ole eronneet niin paljon eikä siellä ole kulttuuria, jossa poikien ja miesten örveltämistä ihailtaisiin niin vahvasti.
Suomessa jo harrastuksset ovat kovin sukupuolisidonnaisia. Muualla esim. vain tyttöjen suosimia harrastuksia ratsastusta ja balettia harrastavat pojatkin. Näissä tyttöjen harrastuksissa on vanhastaan sotilaallinen kuri. Jo aivan pienille.
Sen sijaan poiken harrastuksista lehdetkin kirjoittelevat, että 10--12-vuotiaat nassikat, vesselit, jne. pieneen viittaavilla ilmaisuilla.
Veikkaisin siis että perheet mukautuvat historian ja kulttuurin perinteisiin, jotka vain Suomessa vallitsevat.
Suomessa vain ihaillaan ruumiin kulttuuria, ei muuta.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:00"]
Olis niin kiva tietää, että miksi niin moni äiti jättää ne pikkupilttinsä kasvattamatta, vaikka kuinka on tietoinen lapsensa huonosta käytöksestä kotona ja sen ulkopuolella?
Tuli taas eilen todistettua sellaista parin n. 8v:n pikkupaskan käytöstä tossa pihapiirissä, että voi vaan toivoa että jonain päivänä joku pieksee noi siniseksi, jos ei omat vanhemmat, niin sitten joku, joka ne saa kiinni itseteosta (ja siinä vaiheessa on turha itkeä, ihan ovat kohtalonsa ansainneet).
[/quote]
miksi siirrät vastuun pieksemisestä muille? :D
Toivottavasti sinun kasvatustyyliisi ei kuulu siniseksi hakkaaminen, mitä pojat tekivät?