Oletteko kokeneet kateutta muuttaessanne Helsinkiin
Kommentit (35)
En. Äiti jäi asumaan Espooseen. Ei ole ollut kateellinen.
Itse olen tuo kateellinen kaveri. Itse jumitan Nummelassa kun kaverini asuu Helsingissä.
Mä en ymmärrä. Jos on kateellinen miksei itse muuta tänne? Ei kai kukaan pakota asumaan muualla.
T. helsinkiläinen
En ymmärrä koko kysymystä ?
Miksi olisin ?
Ap, miksi ihmeessä pitäisi kadehtia? Asumista pölyisessä ja likaisessa kaupungissa, autojen melu on jatkuvasti läsnä. Ruuhkat ja julkinen liikenne... ruuhkassa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:25"]
Mä en ymmärrä. Jos on kateellinen miksei itse muuta tänne? Ei kai kukaan pakota asumaan muualla. T. helsinkiläinen
[/quote]
Eiväthän nuo kateelliset luuserit IKINÄ uskalla tehdä mitään oman elämänsä eteen!
Siksi niistä niin paljon hupia saakin.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:25"]Mä en ymmärrä. Jos on kateellinen miksei itse muuta tänne? Ei kai kukaan pakota asumaan muualla.
T. helsinkiläinen
[/quote]
Raha.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:26"]
Miksi olisin ?
[/quote]
Kysymys itsessään kertoo mikä pienten maaseutukaupunkien henkinen tila on.
Mikö vika nummelassa on? Miksi se kaveri lähti sieltä paratiisista stadiin
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:27"]
Ap, miksi ihmeessä pitäisi kadehtia? Asumista pölyisessä ja likaisessa kaupungissa, autojen melu on jatkuvasti läsnä. Ruuhkat ja julkinen liikenne... ruuhkassa.
[/quote]
Pidän tätä esimerkkinä kateudesta. Olen ymmärtänyt että Helsingissä pääsee vartissa metsämäiseen puistoon, ja puolessa tunnissa oikeaan metsään ihan kantakaupungista.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:25"]Mä en ymmärrä. Jos on kateellinen miksei itse muuta tänne? Ei kai kukaan pakota asumaan muualla. T. helsinkiläinen [/quote] Raha.
[/quote]
Todennäköisesti niillä jorka asuvat muualla kuin Helsingissä on enemmän rahaa, koska asumiseen ei uppoa lähellekään niin paljon kuin Helsingissä, jossa on vielä pitkät etäisyydet töihin lisäämässä kustannuksia.
Lisäksi muualla asuu samalla summalla laadukkaammin kuin Helsingissä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:26"]
Miksi olisin ?
[/quote]
Kysymys itsessään kertoo mikä pienten maaseutukaupunkien henkinen tila on.
[/quote]
Suuri osa helsinikiläisistä on sinne muualta muuttaneita, siksikö siellä on niin kovin matala henkinen taso :)
Ei, enkä itsekkään kadehdi jotka sinne muuttavat. Itse olen jo aikaa sitten muuttanut pois, enkä kadu, miksi katuisin? Yksi kaupunki muiden joukossa, tosin helsingissä vähän kirjavampaa sakkia.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:23"]
Itse olen tuo kateellinen kaveri. Itse jumitan Nummelassa kun kaverini asuu Helsingissä.
[/quote]
Sun täytyy kävellä näin...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:25"]Mä en ymmärrä. Jos on kateellinen miksei itse muuta tänne? Ei kai kukaan pakota asumaan muualla. T. helsinkiläinen [/quote] Raha.
[/quote]
Todennäköisesti niillä jorka asuvat muualla kuin Helsingissä on enemmän rahaa, koska asumiseen ei uppoa lähellekään niin paljon kuin Helsingissä, jossa on vielä pitkät etäisyydet töihin lisäämässä kustannuksia.
Lisäksi muualla asuu samalla summalla laadukkaammin kuin Helsingissä.
[/quote]
Omaisuus karttuu aivan eri tahtia Helsingissä. Sinne pääseminen on vaikeaa mutta jos olet, tai perheesi on, valinnut oikein aikanaan niin nyt on melkoinen tilipäivä kun asunnon myy.
Olen kokenut kateutta niitä kohtaan, jotka älysivät olla muuttamatta Helsinkiin. Tänne pääsee kuka vaan, mutta pois onkin vaikeampi päästä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:27"]
[/quote]
Pidän tätä esimerkkinä kateudesta. Olen ymmärtänyt että Helsingissä pääsee vartissa metsämäiseen puistoon, ja puolessa tunnissa oikeaan metsään ihan kantakaupungista.
[/quote]
Olet ymmärtänyt? Tuttavien takapihalla on todellakin puisto kantakaupungissa, voit olla varma että se ei ole lapsiperheiden paikka.
Oikea metsä? Tarkoitatko sitä aluetta missä asunnottomat majailee?
Olen, mutta en usko sen olleen varsinaisesti Helsinkiin liittyvää kateutta. Muuttaessani pieneltä kotipaikkakunnaltani pois koin kateutta sellaisilta, jotka itsekin haluaisivat vaihtaa rohkeasti uusiin maisemiin mutta eivät vaan uskalla tehdä sitä. Nyt olen ehkä itse samassa tilanteessa, kadehdin muiden rohkeutta lähteä tutusta ja turvallisesta Helsingistä uusiin ympyröihin.
En oo oon asunut koko ikäni stadissa!