Onko muilla kauhea himo syödä kokoajan ennen kuukautisia?
Tää on ihan uutta mulle. Kuukautiset on nyt 2 viikkoa myöhässä mutta nyt epäilen että alkaa kun kauhea himo ruokaan (terveelliseen ja epäterveelliseen). Annan esimerkin eilispäivän syömisistä.
Aamupala : Kaksi täysjyjäleipää ja kaksi kananmunaa.
"Välipala" : Kaksi muffinsia ja kuppi kahvia.
Lounas: Lautasellinen salaattia,kaksi munaa ja kaksi perunaa.
Välipala: Puolikas vesimelooni (sellaisesta isosta), 2 munkkia.
Välipala taas: Puoli vuuallista marjapiirakkaa ja pala jäätelöä.
Illallinen: Kaksi itse tehtyä kanawrappia jossa salaattia välissä.
Iltapala: Muroja kulhollinen
Ärsyttää tällainen, syön muuten todella todella terveellisesti. Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä.
Kommentit (25)
Jooo. Inhottavaa, mutta ei niin vaarallista kun kestää vaan sen muutaman päivän.
Sama juttu! :-D Tekee mieli kaikkea suolaista ja rasvaista, yleensä kaikkea epäterveellistä. Vatsa on kuin pohjaton kaivo ja syön isompia annoksia. Nytkin mässään sipsejä ja poppareita. :-D
On. Jostain olen lukenut, että aineenvaihdunta voi nostaa noina päivinä kalorinkulutusta roimasti, joten nälälle on ihan fysiologinenkin tarve.
Kyllä. Olen syönyt töiden jälkeen koko illan. Nuudeleita, liian monta hapankorppua juustolla, ison purkillisen persikkaa, leipäjuustoa hillolla, ananasta, manteleita ja pari nektariinia. Nälkä on vieläkin.
Tuttu tunne. Mikään ei tunnu riittävän. Ja erityisesti rasvaiseen ja runsashiilariseen ruokaan tulee himo. Esim. lihapiirakkaa ja ranskanleipää metvurstilla voisin syödä vaikka kuinka paljon, vaikka muuten en niitä syö lainkaa..
Mulla on järkky suklaanhimo aina 3 pv ennen menkkoja. Samat 3 pv kärsin jäätävästä masennuksesta ja olen kuin ampiaisen niellyt. Mussutan suklaata ja nurisen sohvalla. Varmaan tosi ärsyttävää!
Niin autuasta olla taas raskaana! Mielialat kyllä heittelee mutta noin 10 min pätkissä, saatan räjähdellä pitkin päivää mutta miellyttävämpää silti 9 kk näin kuin 3 pv Taivas tippuu niskaan -fiiliksissä :D
VOi kyllä. Varmaan paleltumavammat kohta nenässä, kun koko aika pää jääkaapissa. Hiilareita, rasvaa ja suolaa tekee mieli. Leipää uppoaisi loputtomiin, ja täytemäärät niiden päällä on niin järkyttävää, että en kehtaisi kenenkään nähden niitä syödä.
Tää pohjaton kuilu -mässäily alkaa vajaa viikon ennen menkkoja, ja helpottaa kun ne alkaa.
On. Aina olen vetänyt tässä vaiheessa kuukautta hirveät setit ruokaa eikä mikään ole tuntunut riittävän. Nyt olen keksinyt tavan huijata. Olen tiputtanut puolessa vuodessa aika paljon painoa enkä halua vetää näiden parin päivän aikana mitään syömisövereitä, joten juon nälkääni. Vissyä, vettä tai light-limsaa. Vähän helpottaa ja vessassa saa rampata, mutta ruokavalio on pitänyt. Rasittavaa kyllä, mutta minkäs teet. Ja ruokavalioni on ihan "normaalia ruokaa", joten mistään oikeasta nälästä ei ole kyse.
Sama homma mulla. Mutta menkkojen jälkeen ei sitten taas meinaa maistua ruoka ollenkaan. Sekin tosi ärsyttävää, koska harrastan aktiivisesti liikuntaa ja syödä pitäisi, että jaksaa. Ehkä noi menkkamässäilyt vähän paikkaa kalorivajetta...?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:07"]Sama homma mulla. Mutta menkkojen jälkeen ei sitten taas meinaa maistua ruoka ollenkaan. Sekin tosi ärsyttävää, koska harrastan aktiivisesti liikuntaa ja syödä pitäisi, että jaksaa. Ehkä noi menkkamässäilyt vähän paikkaa kalorivajetta...?
[/quote] Joo mulla kanssa sama homma eli menkkojen jälkeen ei oikeen maistu mikään eikä oo pahemmin nälkä. Ois kiva tietää mistä se sitten johtuu.
Ei sitten kenellekään teistä ole tullut mieleen, että asialle voisi tehdä jotain? Miettikääpä sitä.
Mulla on! En tiedä miten pääsisi tästä tavasta eroon. Aina vaan syömässä ja terveellinen ruokavalio menee pilalle menkkojen aikana.
Argh!!! Tuo on just niin ärsyttävää. Koko ajan nälkä ja samalla kiukkuinen kuin äkäpussi. Onneksi nyt taas kolmisen viikkoa normielämää ja terveellisiä syömisiä. Sitten se taas vähitellen alkaa....
Kyllä! Olen ollut vähäkalorisemmalla ruokavaliolla nyt vuoden ajan, mutta ennen menkkoja tulee aivan jäätävä himo siideriin, mäkkärin ruokaan, sipseihin, karkkiin...! Muutoin tuollaiset todella voimakkaat ruokahalut ovat kadonneet jo pitkän aikaa sitten. Todella rasittavaa!
Oletko raskaana? Mulle tuli alkuraskaudessa tollasta. Ellet siis ole aikaisemmin kärsinyt tuosta