Onko lainaturvavakuutus huijausta?
Kommentit (12)
Ei ole huijausta. Meillä on sekä se, että kattava henkivakuutus. Tuo lisäturvaa ison lainan ottajalle, vaikka kaikki me kuollaan joskus.
Mistä tiedätte että pankki todellakin maksaa?
Eiköhän niillä oöe hyvät juristit.
On turha. Jos tarvii sen vakuutuksen on ottanut liian suuren lainan. Lainaosuuden tulisi olla sen suuruinen, että työttömänäkin voi lainaa lyhentää.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:09"]Se on pelkkä pankkien rahankeruukeino ja tyhmät suomalaiset menevät lankaan. Ota enemmin kunnollinen henkivakuutus.
[/quote]
Asiantuntija näköjään paikalla.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:15"]On turha. Jos tarvii sen vakuutuksen on ottanut liian suuren lainan. Lainaosuuden tulisi olla sen suuruinen, että työttömänäkin voi lainaa lyhentää.
[/quote]Aivan oikein. Kaiken lisäksi pankki ei koskaan suostu maksamaan vakuutussummaa vaikka tilanne konkretisoituisi. Lainaturvassa on tolkuton määrä ehtoja.
Kysymys on turvallisuusharhasta. Ihmisten pelot osataan tuotteistaa.
Kysymys on turvallisuusharhasta. Ihmisten pelot osataan tuotteistaa.
Mä jäin työttömäksi ja pankki lyhensi mun lainaani 10kk kunnes pääsin taas töihin. Joten mun kohdalla kannatti.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:18"]Kysymys on turvallisuusharhasta. Ihmisten pelot osataan tuotteistaa.
[/quote]
Siis mikä on harhaa? Puoliso voi kuolla, voit itse sairastua tai loukkaantua tapaturmaisesti, jopa kuolla. Ei se ole harhaa vaan realismia. Terv. pankkineiti
Onhan se aika huijaus. Periaatteessa työttömyyden varalta voisi olla aika ok, mutta kannattaa muistaa että pankit ovat kyllä antaneet lyhennysvapaata esim. työttömyyden takia muutenkin.
Se on pelkkä pankkien rahankeruukeino ja tyhmät suomalaiset menevät lankaan. Ota enemmin kunnollinen henkivakuutus.