Puutarhaihmiset! Terassihortensian multa.
Käykö kesäkukkamulta vai pitäisikö olla rodo-havumultaa? Valkoinen hortensia kyseessä.
Kommentit (9)
Miks mun rodot kuoli? Kaivoin metsäplänttiin isot kuopat ja käytin rodomultaa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:41"]
rodo
[/quote]
Kiitos!
Mä kysyin puutarhaliikkeestä. Suosittelivat rodo multaa. Sitä laitoin.
Hortensian saa pilalle=ruskistumaan jos antaa sateen kastella kukinnon tai pitää liian kovassa auringon paahteessa. Eli aika vaativa kesäkukka.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:47"]
Mä kysyin puutarhaliikkeestä. Suosittelivat rodo multaa. Sitä laitoin. Hortensian saa pilalle=ruskistumaan jos antaa sateen kastella kukinnon tai pitää liian kovassa auringon paahteessa. Eli aika vaativa kesäkukka.
[/quote]
Kiitokset tästä tiedosta! Ostin juuri viimeviikolla hortensioita ja ihmettelin kun alkoivat jo nuupahtamaan. Luulin, että ulkona on öisin vielä liian kylmä, joten kannoin ne sisäään odottelemaan lämpimämpiä öitä... :) T. Surkea viherpeukalo
Mä kysyin puutarhaliikkeestä. Suosittelivat rodo multaa. Sitä laitoin. Hortensian saa pilalle=ruskistumaan jos antaa sateen kastella kukinnon tai pitää liian kovassa auringon paahteessa. Eli aika vaativa kesäkukka.
[/quote]
Kiitos sullekin! Ei ole koskaan ollut hortensiaa, kuinkas se kuihtunut kukinto poistetaan, samoin kuin pelargoniassa eli koko varsi irti?
ap
Miks mun rodot kuoli? Kaivoin metsäplänttiin isot kuopat ja käytin rodomultaa.
[/quote]
Voisiko olla liian vähäinen kastelu? En ole viherpeukalo, mutta minun rodoni alkaa ruskettumaan ja tulee mustia laikkuja, jos ei ole satanut hetkeen.
ap
Et todellakaan tarvitse erikoismultaa. Sen sijaan voit sekoittaa maa-ainekseen kahvinporoja tai piimää, joilla on multaa happamoittava vaikutus.
Valkoiset hortensiat ovat haastavampia kuin muut värit. Kukinto ruskistuu helposti.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:27"]
Et todellakaan tarvitse erikoismultaa. Sen sijaan voit sekoittaa maa-ainekseen kahvinporoja tai piimää, joilla on multaa happamoittava vaikutus.
Valkoiset hortensiat ovat haastavampia kuin muut värit. Kukinto ruskistuu helposti.
[/quote]
Kiitos taas. Jukra, pitäisiköhän vaihtaa kasvia kokonaan, vaikuttaakin tosi vaativalta. Mutta kiitos kaikille vastanneille!
ap
rodo