Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarhaihmiset! Terassihortensian multa.

Vierailija
08.06.2015 |

Käykö kesäkukkamulta vai pitäisikö olla rodo-havumultaa? Valkoinen hortensia kyseessä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rodo

Vierailija
2/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun rodot kuoli? Kaivoin metsäplänttiin isot kuopat ja käytin rodomultaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:41"]

rodo

[/quote]

Kiitos!

Vierailija
4/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin puutarhaliikkeestä. Suosittelivat rodo multaa. Sitä laitoin.
Hortensian saa pilalle=ruskistumaan jos antaa sateen kastella kukinnon tai pitää liian kovassa auringon paahteessa. Eli aika vaativa kesäkukka.

Vierailija
5/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:47"]

Mä kysyin puutarhaliikkeestä. Suosittelivat rodo multaa. Sitä laitoin. Hortensian saa pilalle=ruskistumaan jos antaa sateen kastella kukinnon tai pitää liian kovassa auringon paahteessa. Eli aika vaativa kesäkukka.

[/quote]

Kiitokset tästä tiedosta! Ostin juuri viimeviikolla hortensioita ja ihmettelin kun alkoivat jo nuupahtamaan. Luulin, että ulkona on öisin vielä liian kylmä, joten kannoin ne sisäään odottelemaan lämpimämpiä öitä... :) T. Surkea viherpeukalo

Vierailija
6/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin puutarhaliikkeestä. Suosittelivat rodo multaa. Sitä laitoin. Hortensian saa pilalle=ruskistumaan jos antaa sateen kastella kukinnon tai pitää liian kovassa auringon paahteessa. Eli aika vaativa kesäkukka.

[/quote]

Kiitos sullekin! Ei ole koskaan ollut hortensiaa, kuinkas se kuihtunut kukinto poistetaan, samoin kuin pelargoniassa eli koko varsi irti?

ap

Vierailija
7/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun rodot kuoli? Kaivoin metsäplänttiin isot kuopat ja käytin rodomultaa.

[/quote]

Voisiko olla liian vähäinen kastelu? En ole viherpeukalo, mutta minun rodoni alkaa ruskettumaan ja tulee mustia laikkuja, jos ei ole satanut hetkeen.

ap

Vierailija
8/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan tarvitse erikoismultaa. Sen sijaan voit sekoittaa maa-ainekseen kahvinporoja tai piimää, joilla on multaa happamoittava vaikutus.

Valkoiset hortensiat ovat haastavampia kuin muut värit. Kukinto ruskistuu helposti.

Vierailija
9/9 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:27"]

Et todellakaan tarvitse erikoismultaa. Sen sijaan voit sekoittaa maa-ainekseen kahvinporoja tai piimää, joilla on multaa happamoittava vaikutus.

Valkoiset hortensiat ovat haastavampia kuin muut värit. Kukinto ruskistuu helposti.

[/quote]

Kiitos taas. Jukra, pitäisiköhän vaihtaa kasvia kokonaan, vaikuttaakin tosi vaativalta. Mutta kiitos kaikille vastanneille!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä