Yksin elävät, teettekö koskaan riisiä+kanaa uunissa? Entä riisin säilyvyys?
Kysyn koska haluaisin tehdä sellaista riisi+kanaruokaa joka valmistetaan uunissa isossa vuoassa mut entä riisin säilyvyys? Pitääkö kypsentämisen jälkeen syödä ruoka viimeistään seuraavana päivänä vai säilyykö riisi jääkaapissa vielä kolmanteen päivään? Ei yksin voi syödä koko vuoallista kerralla.
Kommentit (13)
En laita riisiä uuniin, keitän sitä vaan yhden kerran tarpeisiin, koska en halua säilyttää sitä jääkaapissa.
Olen syönyt riisiä useamman päivän monesti, vaikkei sitä suositella. Muista jäähdyttää ylijäänyt ruoka nopeasti esim. parvekkeella. Vähentää riskiä.
Kypsennetty riisi ei ole paras mahdollinen säilytettävä, Kaukoidässä keittävät joka aterialle uuden.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaan tee pieneen vuokaan?🤣
Joo,tätä varten ostin semmosen pikku vuuan. Siihen on hyvä tehdä yhdelle pariksi päivää. Ei tarvi pakastaa,ei niitä muista kuitenkaan syödä.
Kerran söin viikon vanhaa riisiä, hui! Ei tullut edes vatsanväänteitä.
Kyllä syön kolme päivää jääkappissa ollutta riisiä, lämmitän vaan kunnolla kuumaksi.
Riisi on kuulemma tarkka kylmäsäilytyksessä, voi syntyä bakteereja liian lämpimässä.
Teen ainakin kerran kuussa. Pakastan käteviin purkkeihin loput. Yleensäkin kokkaan kerran kuussa kanaa, kerran kuussa naudansuikaleita, kerran kuussa jauheliharuokaa, j.n.e ja aina reilun määrän, joista pakkaseen aina loput. Asun yksin ja tämä minulle kannattaa, sillä ostan harkiten ja tarjouksista. Tomaatteja tai kurkun, paprikaa tai hedelmiä ostan toki tuoreina. Leipää en syö (aamulla kahvi ja puuro plus maitoa).
Minä asun yksin ja kokkaan aina kerralla 4-6 päivän satsin. Aina on ruoka pysynyt hyvänä jääkaapissa (päätellen sen ulkonäöstä, hajusta, mausta ja koostumuksesta sekä siitä, ettei sen syömisestä ole tullut mitään ongelmia).
voihan sitä pakastaa. Kyllä se ainakin pari päivää säilyy jääkaapissa