käykö lentokoneesen reseptiksi omakannasta
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:27"]Lentoemoja ei sun pillerit kiinnosta
[/quote]
Tullia voi kiinnostaa..
Riippuu varmaan maasta, voisin kuvitella. Voisin maalaisjärjellä kuvitella, että vaikkapa Venäjälle mennessä ovat tarkempia kuin Ruotsiin mennessä.
Tanskaan mennää, ja ihan ei oo pillereistä kyse...
Turvatarkastukseen ennen lentoa riittää kopiot e-resepteistä. Voit tulostaa omakannasta. Näin mulle neuvottiin terkkarista ennen reissua. Muista ottaa lääkkeet mukaan alkuperäispakkauksessa ja katso että ne pakkausten kylkeen apteekissa liimatutu lipetit ovat tallessa. Jos ulkomailla palatessa tarkastavat niin osaavat kyllä verrata papereista ja pakkauksista lääkkeen nimen, määrätyn annostuksen jne.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:31"]
Turvatarkastukseen ennen lentoa riittää kopiot e-resepteistä. Voit tulostaa omakannasta. Näin mulle neuvottiin terkkarista ennen reissua. Muista ottaa lääkkeet mukaan alkuperäispakkauksessa ja katso että ne pakkausten kylkeen apteekissa liimatutu lipetit ovat tallessa. Jos ulkomailla palatessa tarkastavat niin osaavat kyllä verrata papereista ja pakkauksista lääkkeen nimen, määrätyn annostuksen jne.
[/quote] kiitos
Mulla ei ole koskaan kysytty reseptejä, vaikka pari kertaa on lääkepussukka tarkastettu, ja unilääkkeitäkin oli.
Riittää ne tulosteet reseptiksi. Muutahan ei voi ollakaan eResepteistä.
Turvatarkastuksessahan ei tietty ketään kiinnostakaan muuta kuin nestemäiset lääkkeet.
se on sitten tulli, jota kiinnostaa ne muut pillerit. Tullille taas ei resepti ylipäänsä sano mitään, ei varsinkaan sen kohdemaan tullille. Sinne jos vie säänneltyjä lääkkeitä, pitää olla schengenalueella shengentodistus ja muilla alueilla lääkärin englanninkielinen todistus, jossa sanotaan, mitä tarvitse, miksi ja paljonko - jos saa sittenkään viedä.
Lentoemoja ei sun pillerit kiinnosta