Millainen linkedin-profiili teillä on, jotka saatte rekrykutsuja ja kiinnostusta sitä kautta?
Jäin työttömäksi 20v uran jälkeen, siis keskijohdon tehtävistä, kun yritys lakkautti maa-yksikkönsä ja kaikki saivat lähdöt.
Huomaan etten osaa työnhakua, sillä nyt kuulemma työn saannin ratkaisee pöhinä linkedinissä. Te-keskuksen virkailija sanoi että mitään ei enää saa vanhanajan tyylillä ”lehdessä auki oleva työpaikkailmoitus, josta ehkä soitetaan ja laitetaan hakemus” vaan nykyään työn saa jos suuna päänä kommentoi ja postaa ja kehuu itseään linkkarissa.
Näin se kai sitten on ja pitänee opetella tuota, vaikka se tuntuu todella kurjalta/vastenmieliseltä.
Kerro millainen profiilisi on, jos saat sitä kautta yhteydenottoja? Mulla on profiili ollut vuosia enkä ole koskaan saanut mitään yhteydenottoa.
Kommentit (22)
Mulla on ammatillisen osaamisen lisäksi kuriositeettina maininta päivikahvittelumahdillisuudesta. Energia-alan setämiehiltä tulee päivittäin yhteydenottoja ja halukkuutta ottaa ”haastatteluun”!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ammatillisen osaamisen lisäksi kuriositeettina maininta päivikahvittelumahdillisuudesta. Energia-alan setämiehiltä tulee päivittäin yhteydenottoja ja halukkuutta ottaa ”haastatteluun”!
Tarkoittako tuo päiväkahvit sitä että olet valmis teams-kahvitteluun ja keskustelemaan työmahdollisuuksista vai tarkoittaako se vanhan ajan ”päiväkahveja”?
Kerrankin kiinnostava aihe täällä, joten todennäköisesti vastaukseksi tulee vain pari negatiivista valitusta siitä miten ennen oli kaikki paremmin.
En tiennyt että joku vielä ilmoittaa sanomalehdessä työpaikoista. Itse olen saanut pari haastattelukutsua kun vastasin oikotiellä olleisiin ilmoituksiin.
En ole ikinä julkaissut LinkedInissä mitään enkä ole muutenkaan aktiivinen. Mutta minulla on harvinaista vaativaa osaamista tietyltä alalta, ja rekrytoijat löytävät profiilini oikeiden hakusanojen avulla.
Linkkarin kautta työllistyvät sellaiset, jotka työllistyvät täysin ongelmitta hakemuksillakin.
Heillä on tietyn, kysytyn aihepiirin osaamista, eikä niihin paikkoihin ole yleensä ovista ja ikkunoista hakijoita.
Sulla on geneerisempää osaamista, pikkaisen liian korkealta tasolta - ja olet "liian vanha".
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin kiinnostava aihe täällä, joten todennäköisesti vastaukseksi tulee vain pari negatiivista valitusta siitä miten ennen oli kaikki paremmin.
En tiennyt että joku vielä ilmoittaa sanomalehdessä työpaikoista. Itse olen saanut pari haastattelukutsua kun vastasin oikotiellä olleisiin ilmoituksiin.
No ennen OLI paremmin. Pätevyys ratkaisi. Cv ratkaisi. Nyt ratkaisee narsistinen itsensä ylentäminen ja tyhjänpäiväinen kommentointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ennen OLI paremmin. Pätevyys ratkaisi. Cv ratkaisi. Nyt ratkaisee narsistinen itsensä ylentäminen ja tyhjänpäiväinen kommentointi.
Huoh...
Puolisolla on profiili, jossa on työkokemus listattu ja osaaminen. Ei käytä muuten LinkedIniä. Saa säännöllisesti yhteydenottoja rekrytointiin liittyen.
LinkedIniä käyttää lähinnä kaupallinen ala, jossa on tuota pöhinää ja itsensä myyntiä. Jokainen kahvin keitto ja keskustelu on uudenoppimista ja kaikesta saa kilometrin mittaisen selostuksen. IT-alan tyypit taas listaavat osaamisen ja puhelin alkaa soida.
Kyllä niitä töitä oikeasti saa ilman LinkedIn pöhinääkin. Toki verkostoituminen siellä voi auttaa mutta kyllä ne perinteiset hakemuksetkin toimivat.
Miten sinne puretaan auki saavutuksia? Olen talousjohtaja ja kuulemma mun pitäisi linkkariin kirjoittaa kaikki saavutukset joka työpaikasta. En ymmärrä… tajuan sen jos olisin vaikka myyjä (”myynti kasvoi 12% vuonna 2019” tms) mutta kun on tukifunktion työntekijä? Miten teillä on nuo saavutukset?
Entäpä se vihreä rinkula. Onko se epätoivon merkki vai kannattaako se laittaa? Siis ”open for new opportunities”?
Kokeile esittelyvideon kuvaamista itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Linkkarin kautta työllistyvät sellaiset, jotka työllistyvät täysin ongelmitta hakemuksillakin.
Heillä on tietyn, kysytyn aihepiirin osaamista, eikä niihin paikkoihin ole yleensä ovista ja ikkunoista hakijoita.
Sulla on geneerisempää osaamista, pikkaisen liian korkealta tasolta - ja olet "liian vanha".
No tämäpä tämä, mutta miten tätä pitäisi lähteä korjaamaan? Teeskennellä nuorta? Alkaa pöhisemään ja kommentoimaan kaikkea linkkarissa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin se laitetaan? Linkediniin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit ladata videon nettiin ja laittaa linkin profiiliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis youtubeen? Vai pitääkö rakentaa omat nettisivut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis youtubeen? Vai pitääkö rakentaa omat nettisivut
YT tai Vimeo, jos haluat niin voit laittaa yksityiseksi jolloin vain suoralla linkillä pääsee katsomaan. Laita linkki CV-esittelytekstiin. Voit myös hyödyntää Twitteriä.
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla on profiili, jossa on työkokemus listattu ja osaaminen. Ei käytä muuten LinkedIniä. Saa säännöllisesti yhteydenottoja rekrytointiin liittyen.
LinkedIniä käyttää lähinnä kaupallinen ala, jossa on tuota pöhinää ja itsensä myyntiä. Jokainen kahvin keitto ja keskustelu on uudenoppimista ja kaikesta saa kilometrin mittaisen selostuksen. IT-alan tyypit taas listaavat osaamisen ja puhelin alkaa soida.
Kyllä niitä töitä oikeasti saa ilman LinkedIn pöhinääkin. Toki verkostoituminen siellä voi auttaa mutta kyllä ne perinteiset hakemuksetkin toimivat.
Olipas kokoelma stereotypioita. Itselläni on paljon kokemusta sekä kaupallisesta että IT-alasta, eikä pidä paikkaansa kumpikaan tulkintasi. Mutta kuten sanottu, ovat stereotypioita joten ihmiset tykkäävät.
Tuo on oikeasti ongelma mistä pitäisi puhua. Milleniaalit osaa tuon brändäyksen ja osaavat postailla someen. Sen sijaan oman ikäiset ei niinkään (olen kohta 40) ja se vääristää tilannetta siten että moni tosi osaava jää ulkopuolelle siitä somepöhinästä.
Mua kiinnostaa myös että miten te muut saatte yhteydenottoja? Vai saatteko?
Osin johtuu siitä että rekrytoijat itse on nuoria tyttösiä ja some-insta-sukupolvea. Ei heitä kiinnosta itseään vanhemmat kandidaatit.
Työnhausta on tullut järkyttävää pelleilyä, itsensä narsistista kehumista linkedinissä ja ikävää tiskin alta suhteiden kautta tehtävien jakoa. Tää sopii ekstroverteille varmaan joo, mutta rajaa ison osan ulos työpaikoista.