Taidemaalarit ja kuvanveistäjät on ainoat oikeat taiteilijat
Aika löysin perustein ihmisiä nykyään taiteilijoina
Kommentit (16)
Grafiikka on vaan maalareiden sivutuotetta niille joilla ei oo varaa tauluihin
Jaa. Valotaide on muuten mun mielestä ihaninta ikinä. Niin toivottua talven pimeyteen, tuo vielä niin kivasti ihmisiä yhteen
Eivätkö säveltäjät muka kuulu taiteilijoihin? Tai muusikot?
On kyllä asismia entä Budway ja voileipätaiteilijat? Minäkin vihaan musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Ja näyttelijät?
Muusikot on just näitä wanna-be-taiteilijoita😀
Tuiskut sun muut Alangot
Miten sen nyt ottaa. On performanssitaiteilijoita, videotaiteilijoita, valokuvataiteilijoita, ympäristötaiteilijoita, käsitetaiteilijoita, valotaiteilijoita perinteisten kuvataiteen lajien lisäksi. Nuo tulivat nyt mieleen, on muitakin.
Maalaaminen on mielestäni ”helppo” tapa tehdä taidetta. Minua on kivitetty tästä syystä, kun olen sanonut maalaamista helpoksi tavaksi tehdä taidetta. On se verrattuna vaikka ympäristötaiteeseen tai valokuvataiteeseen. Jälkimmäiset vaativat enemmän verkostoitumista. Maalari voi olla yksin työhuoneella.
Vierailija kirjoitti:
Tuiskut sun muut Alangot
Esiintyviä artisteja. Vaikeuksia siinäkin. Ovat kaupallisuuden ja taiteen puun ja kuoren välissä.
Kuvataiteilijana mietin päivittäin, miten saisin myytyä paremmin teoksia. Minulle tämä myös toisaalta tarkoittaa, että myymäni teokset ovat ”parempia” teoksia. Ostajilla on hyvä silmä. Parhaat työni olen myynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuiskut sun muut AlangotEsiintyviä artisteja. Vaikeuksia siinäkin. Ovat kaupallisuuden ja taiteen puun ja kuoren välissä.
Kuvataiteilijana mietin päivittäin, miten saisin myytyä paremmin teoksia. Minulle tämä myös toisaalta tarkoittaa, että myymäni teokset ovat ”parempia” teoksia. Ostajilla on hyvä silmä. Parhaat työni olen myynyt.
Minua ei oikeastaan nykyään kiinnosta edes töitteni taiteellinen arvo. Olen onnellinen tehdessäni taidetta, ja haluan myös saada töistäni rahaa. Raha kiinnostaa enemmän kuin vaikka tehdä unohtumatonta taidetta.
Joskus ostavat eivät ymmärrä taiteen tekemisen prosessia. Ajattelevat sen olen aina helppoa ja kivaa. Ei se ole aina. Mutta mitäpä sitä uhriutumaan.
Ludwig van Beethoven ei ollut taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Lallukan taiteilijakodin (on Helsingissä) asukkaiksi pääsevöt kuvataiteilijat, näyttämötaiteilijat ja muusikot.
Nooh, eivätkö edes taidegraafikot mahdu old school -määritelmääsi?