Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Siel on jollain mikki päällä"

Vierailija
01.02.2022 |

Kyllästyttää tää etäopiskelu Teams- ja Zoom-ongelmaisten kanssaopiskelijoiden kanssa.

Opettaja muistuttaa usein muutamaankin kertaan luennon alussa ja sen aikana, että laittakaa mikit pois päältä kun ette sano mitään, ja SILTI aina vähintään kahdella on mikki päällä ja puolet luennosta kuuluu tuhinaa tai jotain epämääräistä mutinaa.

Viime viikolla kuunneltiin kolme tuntia neljän tunnin luennosta jonkun tampion kuorsausta, koska opettaja ei osannut mykistää osallistujan mikkiä hänen puolestaan.

Mikä ***** siinä mikin sulkemisessa on niin vaikeaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tosiaan huudella, että jollain on jossain mikki auki, joko sanoo suoraan nimellä, että "X laita mikki pois", tai mykistää perseilijän itse.

Vierailija
22/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mykistän aina kaikkien mikit Teamsissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tilaisuuden järjestäjä lähtökohtaisesti mykistä osallistujia? Jos on asiaa niin tassu pystyyn ja puheenvuoroa pyytämään

Osaamistekninen juttu.

Vierailija
24/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tilaisuuden järjestäjä lähtökohtaisesti mykistä osallistujia? Jos on asiaa niin tassu pystyyn ja puheenvuoroa pyytämään

Koska halutaan pitää tilaisuus "avoimena ja keskustelevana" = kukaan muu kuin vetäjä ei sano yhtään mitään koko aikana, eikä siihen yksinpuhelun väliin kukaan pääsisikään.

Vierailija
25/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi opiskelija kävi vessassa ja otti läppärin mukaan vessan oven suuhun lattialle. Kamera päällä.

Vierailija
26/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yksi opiskelija kävi vessassa ja otti läppärin mukaan vessan oven suuhun lattialle. Kamera päällä.

Tämän takia siinä kameran edessä on AINA se post-it -siivu tai muu vastaava, ellei kamera ole käytössä.

Vierailija
27/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää aina kokouksissa, kun puheenjohtaja pyytää pitämään kamerat päällä koko ajan. Netti vaan pätkii.

Osa ei osaa sulkea mikkiä ja olen saanut kuulla myös mm. vessaääniä kokouksen aikana kerran :)

Vierailija
28/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia siinä kameran edessä on AINA se post-it -siivu tai muu vastaava, ellei kamera ole käytössä.

Jotkut pitävät kameraa päällä aina, vaikka osallistuvat vain kuuntelijana. Eivät tee sitä vahingossa.

Vierailija
29/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni meni yksi kurssi koulutuksessa juurikin niin, että olin se jonka mikki aukeili. Olin puhelimen välityksellä osallistuva ja säät oli mitä oli ja puhelin taskussa.

Aiemmin ei samaa ongelmaa ikinä ollut, uuden puhelimen myötä useammin.

Vierailija
30/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen näkee, kenellä on mikki tai kamera päällä. Meidän firmassa aika usein mikki jää päälle, jolloin kyllä sanotaan ihan nimellä, että suljetko mikin. Yleensä se on sama henkilö lähes joka kerta.

Juu, mutta meillä ollaan taidettu olla vähän turhan hienotunteisia (kuten tuolla ylempänä joku mainitsikin).

Pitää varmaan jatkossa ihan nimellä alkaa huudella, että "Janina herätys ja sulje se mikki, kukaan ei jaksa kuunnella sun hönkimistä" sen sijaan, että yleisesti ja nimettömästi kommentoidaan "jollain taitaa nyt jossain olla mikki päällä".

Eli siis julkinen häpäisy saattaisi toimia pelotteena.

T: AP

No eihän tuo ole mikään häpäisy. Asiallisesti käsketään pistämään häiritsevä me kki kiinni. Itse ainakin olisin hyvilläni, etten tietämättäni höngy , kiroile ja piereskele kaiken kansan kuulleen.

Vierailija
31/31 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajakin on aika avuton. Miksei mykistänyt mikkejä???