Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset rytmit teillä on alakoululaisten lomailijoiden kanssa?

Vierailija
07.06.2015 |

Viikko lomaa takana ja näyttää lähteneen rytmit käsistä. Tähän asti olen pitänyt lomallakin ehtona, että 22-23 nukkumaan. Nyt ovat saaneet valvoa vapaammin (4. & 5. luokkalaiset, eli nukkumaan ovat menneet 23-01 ja aamulla nukkuvat 10-11. Onkohan tämä ihan ok tämän ikäisille.. Rn yhtään muista miten olen itse saanut lomalla valvoa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Puoleenyöhön saa valvoa vaikka oli kova yritys laittaa muksut kymmeneltä nukkumaan.
Itseä inhotti ala-asteikäisenä kesälomalla kun ei saanut nukkua aamulla ja nyt tekisi mieli herättää toinen vielä nukkuvista :)

Vierailija
2/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmi karkasi ensimmäisestä päivästä. Laitetaan lapset nukkumaan klo 22, mutta he valvovat yli puoleenyöhön ja nukkuvat pitkään, jopa klo 12 asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herään lomallakin 6-8 ja on tää odottelua et lapset heräisivät :) Lehdet luettu, kahvit juotu, kitaraakin rämpyttelin jotta heräisivät. Koirakin herää vasta kun lapset nousevat. Tylsää :)

Vierailija
4/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumassa 21-22, aamulla herää noin 7:30-8:30

Vierailija
5/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännen luokan päättänyt poika menee nukkumaan 22-23 ja ekaluokan päättänyt tyttö 21-22.Molemmat heräävät aikaisin joten kauheen pitkään valvomisessa ei oo järkeä.

Vierailija
6/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama, kuin ap:llä. On ollut ihan sopiva. Lapsista tosin kuopus on enää alakoulussa D: ( Vanhemmat lapset menevät syksyllä 7.luokalle ja 9.luokalle)

Vierailija
7/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä rytmi muutu lomilla juurikaan. Lapset 8 ja 5) menevät nukkumaan klo 21 mennessä. Heräilevät aamulla viim. klo 7.

Vierailija
8/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lapset ovat yksilöitä mutta on musta aika hullu jos pikkukoululaiset keikkuvat hereillä puolilta öin.

Vierailija
9/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös uneen heti 21 jälkeen. Mutta kavereita on turha tavoitella ennen kymmentä aamupäivällä, joten valvonevat pidempään.

Vierailija
10/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me niitä lapsia valveilla pidetä, vaan he itse valvovat, koska nukkuvat aamulla pitkään ja kierre on valmis. Olen itsekin saanut lapsena nukkua niin pitkään kun on nukuttanut, ja suon sen ilon myös lapsilleni. 

Vierailija
11/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menevät nukkumaan kymmenen maissa ja heräävät itsekseen noin kahdeksalta. Kun koko päivän puuhaavat ulkona, illalla syödään hyvin ja kylvetään, on ne niin puhki etteivät jaksaisi millään valvoa yli kymmeneen. Mitä ne teidän lapset noin myöhään yöllä tekee?

Vierailija
12/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rytmi kääntyy jo 4v lapsella lomalla. Arkena nukkuu 20.30-7 ja lomalla 22-9. En itsekään mene lomalla nukkumaan kuten arkena. Sama kai se rytmille on, kunhan unta tulee tarpeeksi.

Vierailija
13/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvat n. 23-09, joskus illasta vähän venähtää.

Vierailija
14/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta in inhottavaa herättää lomalla, joten nukkumaan 23-1 ja herää 10-11 summeria katsomaan. Sana viime vuonna, jolloin oli vielä alakoulussa.
.
Rytmiä pahempi ongelma on minusta kännykkäriippuvuus. En tiedä, mitä sille tekisi. Ongelmahan on uusi ja meillä vanhemmilla ei ole siitä kokemusta omasta lapsuudesta eikä ole mitään pitkän kokemuksen omaavia asiantuntijoita neuvomassa.

Vierailija
15/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin tuntuu tyhmältä pakottaa aikaisin ylös. Lapset nauttivat kun saavat valvoa ja nukkua arkea vapaammin. Yöunta kertyy kuitenkin 10-12h...

Vierailija
16/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13 v ja 10 v. Saavat valvoa mutta menevät nukkumaan klo 22-23. Ja heräävät 8  maissa, joskus lähempänä ysiä. MUsta ihan OK. Itse olen vielä muutaman viikon töissä ja kiiva kun nukkuvat  kun lähden töihin.

Vierailija
17/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika sama. Lomalla saa valvoa. Parempi, että nukkuua aamulla pitkään niin ei yksinolo jää arkisin ni pitkäksi.

Vierailija
18/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menevät nukkumaan 18-22 välillä, 22 on jo todella myöhään (lapset 7-12v). Heräävät aamulla 6-8 välillä. Lapset saavat itse päättää nukkumisistaan lomalla, arkena mennään aina 19.30-20 aikaan ja viikonloppuisin 21 mennessä, eikä se siitä paljoa muutu. Aamuisin on niin kiire leikkimään ulos, ettei jouda nukkumaan, niin mieluummin menevät sitten illalla aikaisemmin heti kun ovat mielestään väsyneitä. Silloin valvotaan pidempään, kun on pelattu liikaa tai katsottu telkkua, ne rajattiinkin nyt vain sadepäiville ettei hyvät ulkoleikki-ilmat jää käyttämättä.

Vierailija
19/21 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama rytmi kuin kouluaikanakin eli nukkumaan n. 21 ja aamulla heräävät kasin aikaan. Vanhin 12v. Mä kaipaan iltaan omaa rauhaa ja lisäksi syksyllä on sitten ikävä korjailla rytmiä, joten helpompi pitää sama lomallakin.

Vierailija
20/21 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilta kouluajoiltani muistan, että kesälomilla ei ollut mitään rytmejä. Yleensä pelailin pleikkaria kolmeen aamuyölle ja nukuin sitten puoleenpäivään. Samaa rytmiä olen jatkanut nyt työttömänä valmistumisen jälkeen. Se on vaan kaikin puolin paras elämäntapa itselleni. Siihen tulee "valitettavasti" muutos nyt, kun ilmeisesti olen löytämässä töitä ensi kuussa.

Antakaa lastenne löytää oma rytminsä ainakin kesän ajaksi. Jaksavat hyvin sitten rentoutuneina jatkaa koulussa syksyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme