Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Tori.fi toimii, erityisesti postitus/haku?

Vierailija
07.06.2015 |

Olen ostanut tavaroita Tori.fi-palvelun kautta, eli sinänsä tiedän mikä jutun idea on. Nyt kiinnostaisi itse myydä.

Onko oletuksena että ostaja hakee sen myytävänä olevan tavaran? Vai onko varauduttava sen tavaran lähettämiseen? Miten postikulut siinä tapauksessa menevät? Itselläni ei ole hajuakaan postikuluista. Pitääkö ilmoitukseen jo kirjoittaa "vain haku", ei tuollaista juurikaan näy ilmoituksissa.

Ihmiset myyvät tuolla näköjään parin euron arvoisiakin tavaroita. Oikeastiko joku jaksaa hakea/postittaa jotain euron paitaa tai lelua? Siinähän on isommat bensa- tai postikulut kuin tavaran arvo.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee yksinkertaisesti "vain nouto".

On ollut vaivatonta ja olen saanut kaikki myydyksi. Ja raha on vaihtanut omistajaa samointein!

Vierailija
2/5 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksu ja toimitus hoituu juuri niin kuin sovitte ostajan kanssa. Jos yhteistä säveltä ei synny sinun ja ostakandin välille niin jätä kaupat tekemättä. Vaimo näkyy useimmiten maksattavan ostajalla toimituskulut. Ja maksutapa joko postiennakko tai rahat tilille ennen toimitusta. Hyvin näkyy pelittävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mukava tuo vain nouto ilmoitus tämmöiselle joka asuu kaukana kaikesta.
Itse olen ostanut torista tavaraa ja maksanut myös postikulut. Oletuksena on että ilmoitettu hinta on tavaran hinta ja muusta sovitaan myyjän ja ostajan kesken.
Puhelinnumero ilmoituksessa yksinkertaistaa kaupankäyntiä huomattavasti.

Vierailija
4/5 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:20"]

Maksu ja toimitus hoituu juuri niin kuin sovitte ostajan kanssa. Jos yhteistä säveltä ei synny sinun ja ostakandin välille niin jätä kaupat tekemättä. Vaimo näkyy useimmiten maksattavan ostajalla toimituskulut. Ja maksutapa joko postiennakko tai rahat tilille ennen toimitusta. Hyvin näkyy pelittävän.

[/quote]

Ilmoitukseen kannattaa laittaa hinnan perään "+ toimituskulut" tai "hinta sisältää toimituskulut".

Vierailija
5/5 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:26"]

Ei ole mukava tuo vain nouto ilmoitus tämmöiselle joka asuu kaukana kaikesta. Itse olen ostanut torista tavaraa ja maksanut myös postikulut. Oletuksena on että ilmoitettu hinta on tavaran hinta ja muusta sovitaan myyjän ja ostajan kesken. Puhelinnumero ilmoituksessa yksinkertaistaa kaupankäyntiä huomattavasti.

[/quote]Minä ainakaan en lähtisi postitusrumbaan. Lähin posti on 20 km päässä ja postin lähistöllä on vain maksullisia parkkipaikkoja. Helposti siis menee enemmän rahaa tavaran postittamiseen kuin tuotteen hinta on. Lisäksi tuo reissu veisi vähintään tunnin, todennäköisesti enemmänkin.

Eipä kukaan ole vinkunut postituksen perään, monene ostajan on ollut helpompi tulla meille kun hakea tavara postista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi