Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikkuuko lapsesi (10-12 v) yksin julkisilla pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
06.06.2015 |

Olen törmännyt useasti siihen, että muut vanhemmat ihmettelevät sitä, että 11 v lapseni liikkuu yksin julkisilla harrastuksiin, kavereiden luo, uimaan, Lintsille jne. Enimmäkseen liikkuu päiväsaikaan Espoossa tai Espoosta Helsingin keskustaan ja takaisin.

Voisko joku valaista mulle, että mitä kummallista tuossa on? Koetteko bussiliikenteen/junaliikenteen vaaralliseksi? Nykyisin kaikilla lapsilla on älypuhelimet paikannuksen, karttojen ja reittioppaan kera, joten eksymään ei ainakaan pysty. Vara-akkukin on mukana puhelimeen. Viikonloppuiltoina ei liiku yksin julkisilla, vaan silloin käydään hakemassa kotiin. Metrolla ei ole myöskään ollut tarvetta matkustaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ja Tampereella kyllä. Helsingistä ei kokemusta.

Vierailija
2/6 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, treeneihin, muihin harrastuksiin, joskus jonnekin kavereiden kanssa. Ihan normaalia minusta. Meillä siis 10-12 vuotiaat pojat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liikkui tuon ikäinen. Kävi koulussakin toisessa kaupunginosassa ja paljon on liikkunut myös Stadissa.

Vierailija
4/6 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja törmäsin paljon tuohon ihmettelyyn kans. Pojan kaverit eivät olleet juuri liikkuneet ja sai niille vanhemmillekin sanoa aika napakasti, että jos kysyin, että voivatko pojat mennä päiväleirille yliopistolle kesällä, niin en ole aikeissa kuljettaa poikaa siellä vaan menee julkisilla.

Vierailija
5/6 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai tuon ikänen liikkuu ite! Eikä keskusta mikään vaarallinen paikka ole, kunhan ei riehu liikenteessä. Itse olen 8-vuotiaasta asti liikkunut yksin keskustassa, ja asutaan Kampissa. Tosin jossain itiksessä tai malmilla tai joku toinen spurgu lähiö-paikka en saanut enkä tosiaakaan haluaisi liikkua yksin

N17

Vierailija
6/6 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liikkuu, mutta on tässä minunkin tuttavapiirissä paljon sellaisia jotka eivät anna lasten mennä yksin mihinkään. Eivät myöskään anna käyttää yksin mikroa kotona...

Useimmat näistä "ylisuojelevista" ovat hiukan vanhempia vanhempia (saaneet lapset/lapsen reilusti yli 30 vuotiaana), liikkuvat itse pääsääntöisesti kaikki matkat autolla, ovat hiukan parempi tuloisia.

Tuo oli hyvin karkea yleistys ja tunnen monta kyseiset kohdat täyttävää vanhempaa joihin tuo ei todellakaan päde, joten älköön kukaan vetäkö hernettä nenuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi