Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä vieraista ihmisistä, jotka moikattaessa moikkaavat takaisin todella epäluuloisesti?

Vierailija
31.01.2022 |

Se on mielestäni koomista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista varautuneisuutta se vaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ujoja ja hämmentyvät kun joku tuntematon kehtaa sanoa heille yhtään mitään 😂

Vierailija
4/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pystyt jotenkin lukemaan sen ihmisen ajatuksia kun kerta tiedät, että hän moikkaa nimenomaan epäluuloisesti? Vai kuuletko sen äänensävystä tms.?

Vierailija
5/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ylianalysoit? Ihmiset saattaa miettiä ihan mitä vain moikatessaan, ja se ajatus näkyy kasvoilla. Kaikki ei aina liity sinuun, ole huoleti.

Vierailija
6/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen usein omissa ajatuksissani ja jos joku tuntematon moikkaa, niin minulla menee hetki selvittää, mitä nyt tapahtuu. Yleensä ihmiset eivät tervehdi tuntemattomia ilman mitään syytä.

Vierailija
7/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse moikkaan välillä todella huonosti ihan siitä syystä että olen yllättynyt.

Kuljen omissa ajatuksissani ja sitten yhtäkkiä joku menee vauhdilla ohi ja huutaa moi!

Olen hetken ihan että mitä tapahtuu, en ehdi rytmiin mukaan.

Vierailija
8/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pystyt jotenkin lukemaan sen ihmisen ajatuksia kun kerta tiedät, että hän moikkaa nimenomaan epäluuloisesti? Vai kuuletko sen äänensävystä tms.?

Äänensävystä ja pälyilystä. Saattavat sanoa esim. "moi?" selvästi kysyvällä äänensävyllä. ap

Vierailija
9/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen usein omissa ajatuksissani ja jos joku tuntematon moikkaa, niin minulla menee hetki selvittää, mitä nyt tapahtuu. Yleensä ihmiset eivät tervehdi tuntemattomia ilman mitään syytä.

Hyvä esimerkki tilanteesta voisi olla vaikka se, että menen vieraisille jonkun muun kerrostaloon ja siellä tulee pihalla ja rapussa ihmisiä vastaan. On kohteliasta moikata, joten moikkaan. He sitten vastaavat kysyvästi, pälyilevästi yms. ap

Vierailija
10/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki tilanteesta voisi olla vaikka se, että menen vieraisille jonkun muun kerrostaloon ja siellä tulee pihalla ja rapussa ihmisiä vastaan. On kohteliasta moikata, joten moikkaan. He sitten vastaavat kysyvästi, pälyilevästi yms. ap

Niin? He selvästi odottavat, että jatkoa seuraa. Mikset vaan nyökkää tervehtiäksesi?

Vierailija
11/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vieraita ihmisiä pitää moikata ?

Vierailija
12/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoleksi suomalaisena ja puoleksi italialaisena, moikkaan ja minua moikataan.

Eivät kaikki, jotkut, ja yleensä tervehdin ensimmäisenä, jos ehdin. Ollaan kovaäänisiä muutenkin.

Vierailija
13/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huono näkö ja olematon kasvomuisti. En välttämättä tunnistaisi edes lastani jos kävelee odottamatta jossain vastaan.

Vierailija
14/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuntemattomia pitäisi moikata missään muualla kuin rappukäytävässä, työpaikalla ja palvelutilanteissa?

Sinä se outo ja epänormaali olet AP... En ole käynyt USA:ssa, mutta luulen että niilläkin on muutakin tekemistä kuin hieroa tuntemattomien naamaan MOI, MOI, MOI ilman syytä.

Vierailija
15/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vieraita ihmisiä pitää moikata ?

Kuuluu hyviin tapoihin mm. rappukäytävässä. Ennen aikaan oli siis tällaiset nk. käytöstavat, joilla osoitettiin huomiota ja arvostusta muita ihmisiä kohtaan.

Jos joku alkaa tähän valittaa, niin käytöstavat voivat tuntua toisinaan turhalta, mutta ovat todellisuus hyvä normaali-hullu -mittari. Samalla rekisteröidään ohimenijät.

Vierailija
16/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuntemattomia pitäisi moikata missään muualla kuin rappukäytävässä, työpaikalla ja palvelutilanteissa?

Sinä se outo ja epänormaali olet AP... En ole käynyt USA:ssa, mutta luulen että niilläkin on muutakin tekemistä kuin hieroa tuntemattomien naamaan MOI, MOI, MOI ilman syytä.

Outo ja epänormaali, kun moikkaan rappukäytävässä ja pihalla? ap

Vierailija
17/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei AP ole mikään outo tai epänormaali. AP on ehkä keskivertoa suomalaista ulospäinsuuntautuneempi ja on hyvä, että meitä on monenlaisia. Tuo tervehtiminen on ihan kaunis tapa. On mukavaa, kun huomioidaan toiset, tulla nähdyksi ja kuulluksi.

Itse joskus voin hämmentyä, jos vieraan näköinen ihminen tervehtii. Tervehdin tietysti takaisin mutta mietin samalla, että tunnenko tuon ihmisen jostain, missä ja milloin olen tavannut hänet jne. eli se epätietoisuus ehkä näkyy kasvoilla, minkä AP tulkitsee epäluuloisuudeksi. Jotkut tietysti voivat ollakin epäluuloisempia luonteita.

Vierailija
18/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria varttihullua, jotka olen kohdannut, yhdisti käytöstapojen puute. Joko näkivät käytöstavat jonakin suurena vaatimuksena, jota vastustivat, tai eivät reagoineet mitenkään tilanteessa, jossa kuuluisi käyttäytyä tietyllä tavalla.

Pieni asia, josta voi päätellä siis paljon. Käytöstavathan ovat viime kädessä toisen ihmisen huomioon ottamista. Jos sen osoittamisen näkee vaikeana ei ole erityisen terveellistä seuraa kenellekään.

Vierailija
19/19 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku moikkaa rappukäytävässä niin ei se ihmetytä. Jos se tapahtuisi jossain kadulla vaikka niin miettisin pitäisikö minun tuntea se moikkaaja. Joskus noin on käynytkin, joku moikkasi iloisesti, vastasin moi ja kysyin että ollaanko tuttuja (tiesin ettei olla). Sitten juteltiin siinä tämän tuntemattoman kanssa niitä näitä joku vartti. Selitys: tyyppi oli savolainen. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi