Mitä muuta lumiauraajat tekee kuin auraa lunta?
Kommentit (28)
Voi kultarakaspikkuhanipuppeli, kaipaatko yksityisopetusta
Moni on maanviljelijä, talvisin ei tarvi kyntää, niin voi aurata
Ne päivystää että milloin sataa lunta. Niinhän palomiehetkin tekee. Ei aina pala.
Meidän firmassa toimivat huoltomiehinä ja ulkotyömiehinä.
Konehommia, kiinteistöhuollon tehtäviä, kuka mitäkin, maaseudulla usein viljelijä tekee aurauksia sivutöinään.
Tuntemani lumenauraajat on kaivinkone- ja kuorma-autokuskeja, maatalousyrittäjiä, rakennusalalla muina aikoina töissä tai sitten ylipäätään koneurakoitsijoita, jotka on mukana tekemässä omakotitalojen perustuksia, ojia, tienpohjia jne.
Mussuttaa kampaviineriä jossain toimistossa ja haukkuu työttömiä, niinkuin muukin julkkarin sakki. Lomalla melkein puolet vuodesta ja etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Ne päivystää että milloin sataa lunta. Niinhän palomiehetkin tekee. Ei aina pala.
Yksi katselee ikkunasta ulos ja sitten kun näkee hiutaleen, niin huutaa hälyytys! ?
Hiekottaa. Ajavat hiekkarekkaa kesäisin, maansiirtoliikkeitä.
Minä hiekoitin tien tänään timantein.
Tuskin tässä maassa on ketään, joka elää pelkästään lumen aurauksella edes talvikuukausia. Yleensä sitä tekee ne, joilla on kalustoa muista syistä, kuten maansiirtoyrittäjät tai maanviljelijät.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tässä maassa on ketään, joka elää pelkästään lumen aurauksella edes talvikuukausia. Yleensä sitä tekee ne, joilla on kalustoa muista syistä, kuten maansiirtoyrittäjät tai maanviljelijät.
Entä kaupungissa?
Toimivat hoiva-avustajina espoossa, 3450 euroa kuussa plus lisät, ei huono, kantsii hakee
Yhdessä koneurakointifirmassa on omistajan pojat yötöissä eli rahoitusanalyytikko ja koneisinööri ajavat öisin, rengit ajaa päivällä. Kuulemma mukava aamuyöllä kiroilevalle kaupunkilaiselle todeta, että juu, ajan tätä lumiauraa ihan siksi, että olen niin idiootti, että en muuhun kykene. Ja sitten jättää se kiukkupyllyn portille polanteen, naapurin kohdalla kääntää auraa. Urakka kun on ihan sama, oli ystävällinen tai ei.
Itse tein vielä viime kesänä turvehommia mutta päätimme loppuvuodesta lopettaa sen lopullisesti koska hallituksen toimien takia siitä on tullut aivan järjettömän kallista. Olen varmaan lumettoman ajan sitten työtön eikä se minua haittaa. Hallitushan selvästi haluaa, että mahdollisimman moni olisi työtön.
Vierailija kirjoitti:
jakaa postia
Ai senkö takia meille ei tullut eilen lehti vasta kuin illalla? Lehdenjakaja oli auraushommissa.
Kesällä lanailevat hiekkateitä.
Leikkaavat tienpenkkojen puskia ja lubiineja.
USAssa niilla on oma business. Kesalla leikkaavat nurmikoita ja hoitavat puutarhoja. Talvella auraavat ja tulevat vaikka klo 3 aamulla sen tekemaan jotta kansa paasee toihin.
Lusmuilee 9kk vuodessa.