Kotitalousvähennys on POISTETTAVA!!
Siis kyllä on firmat nostaneet hintojaan siihen samaan tahtiin kun kotitalousvähennykseen on tullut parannuksia!
Huomasin juuri kun tilasin vanhuksilleni siivousta että siivousfirma otti tunnin hommasta yli satasen.Samoin kun kylpyhuoneeseen tarvittiin laatoittajaa ja kyselin "ammattimiestä" firmoista laatoittamaan niin kehtasivat lähettää sieltä jopa 2000 euron arvioita ja molemmista sanottiin että saathan sä tän kotitalousvähennyksiin!!!Teki pimee mies 3 päivässä 600 eurolla.
Ei muuten saa vähennyksiin enneku summa on tähtitieteellinen...
Kommentit (15)
Mihin tällä vähennyksellä pyritään? Oliko se kädenojennus köyhille vai yrityksille?
Ainakin se vähentää harmaata taloutta, veronkiertoa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:54"]
Et tullut ajatelleksi, että muutkin kulut on nousseet? Tuosta satasesta kuitenkin tod.näk. maksetaan siivoojien palkat ym. menot, siivousaineet ja välineet jne.
[/quote]
Joo ja siivoojan palkka on n. 10e/h, monilla firmoilla jopa vain 8e/h. Tiedän että siihen tulee paljon muitakin kuluja...mutta silti kuulostaa melkosen paljolta 100e/h.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:01"]
Mihin tällä vähennyksellä pyritään? Oliko se kädenojennus köyhille vai yrityksille?
[/quote]
Se on kädenojennus, tai oikeastaan verovarojen ojennus, hyvätuloisille.
Hyvätuloisilla on varaa siivoojiin, remontteihin jne ja valtio eli me veronmaksajat tuetaan hyvätuloisia näin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:01"]
[/quote]
Se on kädenojennus, tai oikeastaan verovarojen ojennus, hyvätuloisille.
[/quote]
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä fyysisen vaivan vuoksi ja haluan laitattaa paikat kuntoon. Olen säästänyt pitkään asiaa varten enkä ole todellakaan hyvätuloinen. Pimeää työvoimaa ei minun moraalillani käytetä.
Paljonko saa oikeesti rahaa käteen takas, jos on teettänyt rempan hintaan 15000, ja muuten verot menis+-0? Mies väittää meidän saavan paljon takas, mut mä en usko?
Joo-o, siitä ole mitään hupia kenellekään.
No eihän sitä sillon enää voi poistaa kun kerran hinnatki on nousseet, poistaminen tarkoittaisi hintojen laskua joka ei takuulla toteudu. Muutenki jo hintojen nousu on karannut palkkojen noususta täysin.
Et tullut ajatelleksi, että muutkin kulut on nousseet? Tuosta satasesta kuitenkin tod.näk. maksetaan siivoojien palkat ym. menot, siivousaineet ja välineet jne.
Kotitalousvähennys kotitalouskohtaiseksi! Eli rajat ei henk koht vaan maksimin voi jakaa haluamalkaan tavalla, jos kaksi tulonsaajaa. Ja sinkun yksintalous saa saman.
Mun siivooja on noin 40 e tunti, minimi 2 h kerralla.
Kauniaisissa kuulemma maksetaan eniten kotitalousvähennyksiä. Hyvä pyytää hurjat taksat, kun rikkaat maksaa.