Tarjoatko tupakan pummille?
Itse tarjoan aina vaikka olen köyhä työtön. Köyhät ovat anteliampia kun rikkaat.
ap
Kommentit (20)
Voin (ja olen tarjonnutkin), jos pyytäjä om suomalainen.
Silloin kun vielä poltin, niin kyllä, tarjosin useinkin tupakan pyytävälle.
Joo, koska pelkään että tulee turpaan tai jotain vastaavaa jos en tarjoa.
Tietty jos mahd. Paitsi en alaikäsille.
Tarjoan kyllä aina kun joku pyytää, poislukien ihan tosi nuoret. Itse en pummaa tupakkaa.
Olen duunari, jos se johonkin liittyy.
Kyllä. Juuri eilen tarjosin vanhalle juopolle miehelle kun kauniisti pyysi. :)
Riippuu tapauksesta. Jos pyytäjä on ulkoapäin tunnistettava alkoholistijuoppo tai kaupungin tiedettyjä nistejä, niin en anna. Enkä myöskään pikkulapsille jotka on selvästi alle 18. Jos on tupakkaa niin saatan heittääkkin, en aina kuitenkaan.
En, koska en polta eikä minulla siis ole mitä tarjota. Tässä taannoin kuitenkin kävelin Narikkatorilla (Helsingissä, siis) romanialaiskerjäläisten ohi, mutta suomalaiselle junttimiehelle, jonka pahvilapussa luki "kaljarahat loppu" annoin 2€. Rehellisyys vetosi minuun.
Annan aina kun pyydetään jos on ja kysyjä ei ole alaikäinen
Sillon ku poltin niin kyllä annoin melkeen aina. Paitsi joskus jos ei jaksanu aina samalle ihmiselle niin sanoin ettei mulla oo röökii. Viimeset röökit annoin eräälle pummille kun lopetin polttamisen.
Tarjoan satunnaiselle pummille.min.18 vuotta.Kenellekkään jokapäivä pummille esim.töissä en tarjoa.ja olen rikas!
Joskus annan, joskus en. Riippuu omasta rööki-/rahatilanteesta ja siitä miten kauniisti pyydetään. Mulla on ollut vaihe, jolloin tarjosin ihan kaikille ja nyt taas köyhtyneenä tarjoan aika harvoin. Kerran tarjosin teinille, joka oli juuri kuullut lääkäriltä olevansa raskaana. Aikoi joka tapauksessa tehdä abortin.
Tarpeeksi kauniisti pyytää, niin aina olen tarjonnut. Työtön kanssa. Monesti on tarjottu rahaa tupakasta, mutta en ole ottanut vastaan.
Silloin kun vielä poltin vakituisesti, kyllä annoin tupakan sen pyytäjälle. Universumi maksaa mulle ystävällisyyteni varmasti takaisin.
Kyllä. Tutuille tarjoan ja vieraille koska en halua joutua vaikeuksiin. Johtuu kyllä paljon tilanteesta ja missä pyytää. Jotkut haastaa riitaa noin.
Ei ole tupakkaa ja lähtökohtaisesti pidän tupakan pummaamista aggressiivisena eleenä koska sitä on käytetty niin paljon tekosyynä käydä kimppuun. Ainakin minun kohdallani pummien kannattaa tyytyä kieltävään vastaukseen ilman mutinoita.
Jos ihan vaan yhtäkkiä tulee tyylillä "heitä rööki" vaikken juuri silloin polta/olen kävelemässä samalla niin sanon vain että ei oo. Jos samalla poltan ja pyytäjä kysyy vähän nätimmin niin toki tarjoan.
Selkeästi alaikäisille en, sanon aina että oon pahoillani mut en anna alaikäisille. En myöskään koskaan hae tupakkaa. Harvemmin minulta tosin edes pyydetään mitään.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 17:20"]
Itse tarjoan aina vaikka olen köyhä työtön. Köyhät ovat anteliampia kun rikkaat. ap
[/quote]
Jos on sympaattinen pummi,niin tarjoan.
Olen itsekin työtön, mutten anna. Ei ole kukaan muakaan auttanut missään kohtaa, enkä ole edes pyytänytkään. Jos kanssaihminen tarvitsee jotain elääkseen, esim. elvytystä, ruokaa tms. niin siinä asiassa autan. Tupakan puutteeseen ei kuole eikä se ole välttämättömyys.