Lääkäreiden suojahansikkaiden käyttö
Kuinka moni on ihan "perusvastaanotolla" nähnyt lääkärin käyttäneen suojahansikkaita?
Kyseessä ei ole eritteeseen koskeminen, ei limakalvoihin, ei sukupuolielimiin, ei varpaisiin.
Lääkäri laittoi hanskat käteen, kun hän tutki kyynärpäätä, jossa ei ole ihottumaa.
Kommentit (12)
Jos hänen oma iho on rikkeinen vaikka kuivuuttaan?
Lääkärilläkin saattaa olla ihottumaa tai vaikka haava sormessa ja siksi käyttää hanskoja. Itsekin tykkään käyttää hanskoja kun on todella kuivat ja rikkinäiset kädet + kuivissa käsissä on enemmän bakteereja.
Vähän kyllä ouduksuttaisi jos laittaisi hanskat jos vain koskee ja tutkii. Ei mitään limakalvoja vaan ihan vain hioa, käsivartta tms. En kuitenkaan ole mikään sillä tavoin tautinen.
Mulla on kiva lääkäri. Saa kyllä koskea ilman hanskoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kiva lääkäri. Saa kyllä koskea ilman hanskoja.
Samoin mulla 😄
Mietitytti lääkärin tapa toimia kirjoitti:
Kävin miestenlääkärillä urologin vastaanotolla miesten vaivojen takia. Lääkäri samalla tarkisti eturauhasen rasvasi sormensa ei käyttänyt suojakäsineitä. Työnsi sormet hanuriin ja pyöritteli sormiaan sisällä ja otti sormensa viimein pois. Jäin ihmettelemään kun vielä haisteli sormiaan ja sanoi että normaali peräsuolen haju ja eturauhanen normaalikokoinen. Jäin vähän ihmettelemään lääkärin tapaa toimia näin.
Aika hard core :D :D
Jotkut ei voi lotrata käsidesillä koska iho on rikki tai menee helposti rikki. Siksi hanskat.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärilläkin saattaa olla ihottumaa tai vaikka haava sormessa ja siksi käyttää hanskoja. Itsekin tykkään käyttää hanskoja kun on todella kuivat ja rikkinäiset kädet + kuivissa käsissä on enemmän bakteereja.
Jos kosken potilasta siis. :D ja joku varmaan kauhistuisi mun atooppisia käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä ouduksuttaisi jos laittaisi hanskat jos vain koskee ja tutkii. Ei mitään limakalvoja vaan ihan vain hioa, käsivartta tms. En kuitenkaan ole mikään sillä tavoin tautinen.
Mutta se edellinen potilas on saattanut olla sillä tavoin tautinen, että ilman hanskojen käyttämistä sinustakin tulisi sillä tavoin tautinen. Eikä siinä jäädä miettimään onko tämä potilas sellainen joka voi tartuttaa vai ei, rutiinilla vain hanskat.
Mietitytti lääkärin tapa toimia kirjoitti:
Kävin miestenlääkärillä urologin vastaanotolla miesten vaivojen takia. Lääkäri samalla tarkisti eturauhasen rasvasi sormensa ei käyttänyt suojakäsineitä. Työnsi sormet hanuriin ja pyöritteli sormiaan sisällä ja otti sormensa viimein pois. Jäin ihmettelemään kun vielä haisteli sormiaan ja sanoi että normaali peräsuolen haju ja eturauhanen normaalikokoinen. Jäin vähän ihmettelemään lääkärin tapaa toimia näin.
En nyt sitten tiedä, onko tämä provo, mutta kyllä haju kertoo kaikenlaista. Ennen laboratoriokokeiden kehittymistä lääkäri saattoi haistaa tai jopa maistaa pissaa. Että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kosken potilasta siis. :D ja joku varmaan kauhistuisi mun atooppisia käsiä.
Sinä et pääse potilasta koskemaan.
Eikö ne aika vakiona käytä niitä, siis poikkeuksetta? Minusta olisi outoa ja vastemmielistä että ihan käsin tulisi iholle suoraan.