Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä suhtautumisestani ulkonäköön?

Vierailija
06.06.2015 |

Olen nuori nainen ja pidän ulkonäöstäni hyvää huolta (urheilu, ruokavalio, vaatteet, kynnet, hiukset yms.) miellyttääkseni miestäni. Olemme seurustelleet 8 kuukautta ja haluan näyttää hyvältä miehelleni ja että mieheni olisi ylpeä kulkiessaan kanssani. Mies pitää minua kauniina ja pitää tästä, mutta olenko ihan pimahtanut jos teen tämän ns. hänelle? Tottakai itselleni myös, mutta mies motivoi minua tähän :)

Mies ei vaadi minulta mitenkään erikoisesti tälläistä ja jo tutustuessamme huolehdin itsestäni, mutta näinä kuukausina tämä on korostunut. Olen hoikistunut muutaman kilon seurustelumme aikana ja mies päinvastoin välillä ilmaisee, että muodokkaampi parempi :) Mies huomioi minua todella paljon, tuo kukkia ja antaa lahjoja sekä kehuu. Hän on ns. perinteinen mies. Haluan vain olla hänelle iloksi näin, olenko teistä ihan hupsu? Välillä itseäni mietityttää näitä vahvojen naisten kirjoittamia ketjuja lukiessani, että olenko ihan hupakko :) Opiskelen ja luen paljon sekä olen kiinnostunut siitä, mitä maailmalla tapahtuu joten tyhjäpää en ole. Kirjoitan puhelimella, joten anteeksi kappalejakojen puuttuminen!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:26"]Totta kai on hyvä pitää huoltaa hygieniasta ja kunnostaan. Mutta entäs jos totutat miehesi siihen että olet aina nätti ja nuori nukke miehen käytössä ja muunnneltavissa miehen toiveiden mukaan. Entäs siiten jos saat flunssan, ruusufinni iskee, tai vammaudut tai sairastut, tulet raskaaksi tai lihot, ja sitten vanhenet? Hankkiiko mies sitten rakastajattaren? Hylkää sinut, heittääkö roskiin kuin vanhan lapasen? Kaunis kuori, mutta näkeekö mies sinut ihmisenä sen takaa? Näetkö itse itsesi naamion takaa? [/quote] Ai mutta, en minä hirviön kanssa seurustele! :D Mies on hoivannut minua niin kekkulissa, oksennustaudissa kuin ripulin kourissa... On myös nähnyt minut järkyttävässä lääkepöhnässä. Ei siitä ole kyse, hän kyllä kestää nähdä minut niinkin. Raskaaksi tuleminen on luonnollista ja hän sitä toivookin, ei niin hienon asian kuin lapsen saamisen pitäisi aikuista miestä järkyttää. Kun vanhenen, vanhenen. Se on mielestäni myös kaunis asia ja mies vanhenee vierellä. En halua vanhentua irstaasti ja pitää kiinni nuoruudesta, haluan vanheta arvokkaasti ja hyväksyä muutokset. Nautin nyt nuoruudesta :) Ap

[/quote]

No sittenhän kaikki on hyvin, ja ihmettelen vain miksi edes teit aiheesta avauksen AV:lle?

Eli joko olet provo tai sitten joku kivi hiertää kengässä kumminkin.

[/quote]

Heh, kaikki on hyvin :) Halusin vain keskustella aiheesta ja tietää mielipiteitä makoillessani sohvalla viltin alla lauantaita viettäessä. Myös ystävien näkeminen eilen herätti keskustelua ja ajatuksia aiheesta ja jäi mietityttämään.
Ap

Vierailija
22/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ihan (tyhmältä) mieheltä kirjoituksesi perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:31"]Teillä toimii asiat noin. Ja olette onnellisia. Ei tuohon ole enää muuta sanottavaa kuin nauttikaa elämästä!
[/quote]

Niin :) haluan näyttää kivalle miehen silmissä ja tehdä miehen iloiseksi olemalla mukava ja näyttämällä kivalle. Ehkä näin toimii kuin rakastaa, haluaa että toisella on kaikki hyvin ja paremminkin.
Ap

Vierailija
24/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:12"]Vaikutat ihan (tyhmältä) mieheltä kirjoituksesi perusteella.
[/quote]

Mieheltä :D Ap eli minä olen siis ihan nainen.
Ap

Vierailija
25/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:29"]

Ehkä kun itse olen ollut aina niin tavallisen näköinen, en osaa eläytyä tuohon, että oma ulkonäkö nostetaan jollekin jalustalle ja että siihen liitetään noin paljon erilaisia merkityssisältöjä. Jotenkin tuntuu hirveän vieraalta tuollainen suhtautuminen. Mutta ei kai siinä mitään, jos se tekee sinut onnelliseksi. Varmasti aika ehtii hioa mielenmaisemaasi hieman siihen mennessä, kun ulkonäkö alkaakin muuttua vanhetessa.

[/quote]Ajattelin täsmälleen samoin. Olen ollut mieheni kanssa lähes 20 vuotta ja lapsiakin on muutama, joten molemmat ovat nähneet toisensa monta kertaa vähemmän edullisissa tilanteissa. Tottakai molemmat pitävät huolta ulkonäöllisistä asioista, kunnostaa, terveellisistä elintavoista ja vaikka siitä, että päällä on puhtaat ja ehjät vaatteet, mutta ei se ole mitenkään merkittävä ja korostettava asia kummallekaan, vaan normaalia toisen kunnioitusta ja huomioon ottamista. Jatka ap siis linjaasi vain, mutta älä liioittele. Äkkiä tapasi alkaa mennä ihan överiksi ja miestäkin alkaa lähinnä ärsyttää hienostelusi ja jopa jonkunlainen tyrkyttäminen ja kohteliaisuuksien kalastelu. Liika on liikaa ja kohtuus kaikessa, et voi jatkaa tuollaista määrättömiin tai et pysty kohta enää rentoutumaan kun ajattelet vain jotakin kynsiäsi ja hiustesi hyvän näköisyyttä.

Vierailija
26/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:12"]Vaikutat ihan (tyhmältä) mieheltä kirjoituksesi perusteella. [/quote] Mieheltä :D Ap eli minä olen siis ihan nainen. Ap

[/quote]

Joo, mutta vaikutat konservatiiviselta mieheltä, joka tekeytyy naiseksi. 

Vierailija
27/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:36"]Tulee mieleen huono itsetunto ja miellyttämisentarve.
[/quote]

Mulla on hyvä itsetunto ja viihdyn omassa kehossani. Mutta miellyttämisentarve minulla on häntä kohtaan kyllä :) Ei kaikessa, mutta kukapa ei haluaisi tehdä rakastaan onnelliseksi jos itsekkin tulee asiasta onnelliseksi?
Ap

Vierailija
28/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:12"]Vaikutat ihan (tyhmältä) mieheltä kirjoituksesi perusteella. [/quote] Mieheltä :D Ap eli minä olen siis ihan nainen. Ap

[/quote]

Joo, mutta vaikutat konservatiiviselta mieheltä, joka tekeytyy naiseksi. 
[/quote]

Hah aijaa, nainen olen :)
Ap

Vierailija
29/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosi paljon kirjoitusvirheitä. Korjaan kaksi räikeintä:

Niimpä = niinpä

Itsekkin = itsekin

Ota soppakauhan ja meikkisudin sijaan vaikkapa äidinkielen oikeinkirjoitusopas käteen välillä :) Miehet pitävät fiksuista naisista, ehkä se motivoi sinua.

Vierailija
30/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:06"]Miksi sinun pitää kysyä täältä? Onko sinulla jotenkin sellainen olo, että tavassasi toimia on jotain pielessä? [/quote] No kun ehkä hieman! Ehkä suomalaiset enemmän korostaa sitä tasa-arvoa ja feministisyyttä, varsinkin AV-osiossa ja välillä mietityttää omat tavat toimia. Halusin tietää mielipiteitä :) esimerkiksi kuinka muut naiset toimivat parisuhteissa tämän asian kanssa tai samaistuuko joku. Ap

[/quote]

Minusta on huomaavaista, että haluaa miellyttää sitä ihmistä jonka kanssa on. Vaikkapa olemalla puhdas, tyylikäs ja haluttavan näköinen. Tai laittamalla hänen lempiruokaansa tai sen sellaista. Mutta siihen ei ole hyvä uppoutua liikaa. Jos teet suurimman osan henkilökohtaisista arjen valinnoista toista ihmistä varten ja ajatuksella, että miellyttäisit häntä, silloin annat valtaa toiselle ihmiselle asioista joissa omat tarpeesi, makusi ja omat mieltymyksesi pitäisi olla etusijalla.

Sitten kun tulee se päivä jolloin mies dissaa tekemisiäsi tai valintojasi tai ulkonäköäsi, se voi tuntua murskaavalta koska olet rakentanut niin paljon hänen (oletetun) hyväksyntänsä varaan. Toisin sanoen vaarana on läheisriippuvaisuus, jos motivoit kaikessa itseäsi sillä että teet näin ja olet tällainen miestä varten. Se potkaisee aina takaisin ennemmin tai myöhemmin.

Tiedosta siis mitä itse haluat, älä ajattele pelkästään miten miellyttäisit miestä. Etsi syitä teoille ja valinnoille myös "itsekkäästi". Ei se tarkoita että sinun pitää tahallaan asettua poikkiteloin, vaan sitä että uskallat olla sinä siksi että olet se mikä olet, ei sen takia että haluat kaikessa miellyttää miestä.

Vierailija
31/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:29"]

Ehkä kun itse olen ollut aina niin tavallisen näköinen, en osaa eläytyä tuohon, että oma ulkonäkö nostetaan jollekin jalustalle ja että siihen liitetään noin paljon erilaisia merkityssisältöjä. Jotenkin tuntuu hirveän vieraalta tuollainen suhtautuminen. Mutta ei kai siinä mitään, jos se tekee sinut onnelliseksi. Varmasti aika ehtii hioa mielenmaisemaasi hieman siihen mennessä, kun ulkonäkö alkaakin muuttua vanhetessa.

[/quote]Ajattelin täsmälleen samoin. Olen ollut mieheni kanssa lähes 20 vuotta ja lapsiakin on muutama, joten molemmat ovat nähneet toisensa monta kertaa vähemmän edullisissa tilanteissa. Tottakai molemmat pitävät huolta ulkonäöllisistä asioista, kunnostaa, terveellisistä elintavoista ja vaikka siitä, että päällä on puhtaat ja ehjät vaatteet, mutta ei se ole mitenkään merkittävä ja korostettava asia kummallekaan, vaan normaalia toisen kunnioitusta ja huomioon ottamista. Jatka ap siis linjaasi vain, mutta älä liioittele. Äkkiä tapasi alkaa mennä ihan överiksi ja miestäkin alkaa lähinnä ärsyttää hienostelusi ja jopa jonkunlainen tyrkyttäminen ja kohteliaisuuksien kalastelu. Liika on liikaa ja kohtuus kaikessa, et voi jatkaa tuollaista määrättömiin tai et pysty kohta enää rentoutumaan kun ajattelet vain jotakin kynsiäsi ja hiustesi hyvän näköisyyttä.
[/quote]

Liika on liikaa joo, tyrkkybimboilut ja kehujen kalastelu nyt on muutenkin aivan naurettavaa. Teidän suhde kuulostaa ihanan terveeltä, toivottavasti me pystyttäisiin samaan :)
Ap

Vierailija
32/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:20"]Sulla on tosi paljon kirjoitusvirheitä. Korjaan kaksi räikeintä:

Niimpä = niinpä

Itsekkin = itsekin

Ota soppakauhan ja meikkisudin sijaan vaikkapa äidinkielen oikeinkirjoitusopas käteen välillä :) Miehet pitävät fiksuista naisista, ehkä se motivoi sinua.
[/quote]

Kiitos korjauksista, mutta tämä ei ole äidinkielen essee. En kirjoita sosiaalisessa mediassa tai palstoilla sääntöjen mukaan, mutta pistän korvan taakse tulevaisuuden varalle. Ihan fiksu olen, älä siitä huolehdi :) Jos olisit ketjun lukenut kunnolla, tietäisit että meikkisuti ei muutenkaan käteeni eksy. Soppakauha kyllä!
Ap

Vierailija
33/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:06"]Miksi sinun pitää kysyä täältä? Onko sinulla jotenkin sellainen olo, että tavassasi toimia on jotain pielessä? [/quote] No kun ehkä hieman! Ehkä suomalaiset enemmän korostaa sitä tasa-arvoa ja feministisyyttä, varsinkin AV-osiossa ja välillä mietityttää omat tavat toimia. Halusin tietää mielipiteitä :) esimerkiksi kuinka muut naiset toimivat parisuhteissa tämän asian kanssa tai samaistuuko joku. Ap

[/quote]

Minusta on huomaavaista, että haluaa miellyttää sitä ihmistä jonka kanssa on. Vaikkapa olemalla puhdas, tyylikäs ja haluttavan näköinen. Tai laittamalla hänen lempiruokaansa tai sen sellaista. Mutta siihen ei ole hyvä uppoutua liikaa. Jos teet suurimman osan henkilökohtaisista arjen valinnoista toista ihmistä varten ja ajatuksella, että miellyttäisit häntä, silloin annat valtaa toiselle ihmiselle asioista joissa omat tarpeesi, makusi ja omat mieltymyksesi pitäisi olla etusijalla.

Sitten kun tulee se päivä jolloin mies dissaa tekemisiäsi tai valintojasi tai ulkonäköäsi, se voi tuntua murskaavalta koska olet rakentanut niin paljon hänen (oletetun) hyväksyntänsä varaan. Toisin sanoen vaarana on läheisriippuvaisuus, jos motivoit kaikessa itseäsi sillä että teet näin ja olet tällainen miestä varten. Se potkaisee aina takaisin ennemmin tai myöhemmin.

Tiedosta siis mitä itse haluat, älä ajattele pelkästään miten miellyttäisit miestä. Etsi syitä teoille ja valinnoille myös "itsekkäästi". Ei se tarkoita että sinun pitää tahallaan asettua poikkiteloin, vaan sitä että uskallat olla sinä siksi että olet se mikä olet, ei sen takia että haluat kaikessa miellyttää miestä.
[/quote]

Todella tärkeitä asioita, pistää mietityttämään! Olet aivan oikeassa ja olen samaa mieltä kanssasi.
Kiitos :)
Ap

Vierailija
34/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 14:11"]Kuulostaa oudolta. Ihan kuin et tietäisi kuka olet, vaan tarvitset jonkun muun (miehen) että pystyt määrittämään itsesi. Kokeile elää yksin jonkin aikaa. Itsenäisty vähän. Opettele olemaan omillasi.
[/quote]

Mitä outoa siinä on että haluaa olla nättinä miehelleen? Itsekkin käytän esim hajuvettä ihan vaan miehen iloksi. Mieheni myös käyttää hänelle ostamiani tuoksuja koska haluaa tuoksua hyvältä minua varten. Samoin ajaa partansa koska haluaa miellyttää minua. Ihan itsenäisiä ajattelevia aikuisia ollaan vaikka haluammekin ilahduttaa toisiamme pinnallisilla jutuilla. Niin ja useampi vuosi ollaan vietetty saman katon alla.

Vierailija
35/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat aika reppanalta ja epävarmalta, miksi haet täältä hyväksyntää toiminnallesi? Miksi jankutat? Mitä haet tällä aloituksella?

Vierailija
36/36 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:48"]Vaikutat aika reppanalta ja epävarmalta, miksi haet täältä hyväksyntää toiminnallesi? Miksi jankutat? Mitä haet tällä aloituksella?
[/quote]

Jopas on paljon kysymyksiä! Antaa olla, asenteesi on hyvin negatiivinen :)
Ap