Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästäisitkö nuoresi ulkomaille nettituttavuutta tapaamaan?

Vierailija
06.06.2015 |

meillä tämä on nyt totta. Nuori lähtee kesällä viikoksi nettituttavuuden luo. Ovat jutelleet netissä jo aika kauan ja lomalla on sopiva aika tavata. Kavereita ovat kuulemmma.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:49"]

Voisin päästää. Mutta olisin itse mukana ja tapaaminen julkisessa paikassa.

[/quote]

Tässä vaiheessa se nuoresi tuskin enää haluaa lähteä. Mamma vieressä kyttäämässä. kyllä on hauskaa :D

Antakaa nyt lastenne itseänäistyä, saakelin maalaiset. 

Vierailija
22/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:05"]

Ihan uusi tuttavuus tämä ei ole, ovat jutelleet netissä pari vuotta. Majoitus kaverin luona. Nuoreni menee lentäen ja junalla kyseiselle paikkakunnalle. Ikä näillä lähes sama.

[/quote]

Kysyn minäkin, että ovatko he jutelleet Skypessä? Oletko nähnyt tämän kaverin "livenä". Jos et ja juttelu on tapahtunut pelkäästän viestien muodossa, niin olisin varuillani. Mutta jos toisessa päässä on oikeasti samanikäinen ihminen ja tiedät tämän osoitteen, nimen, jne. en olisi turhan huolissani. Kehottaisin nuoren pitämään järjen päässä ja kertomaan tasaisin väliajoin missä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jutelleet skypessä. Itse näin kerran vilaukselta :) tiedän nimen etu ja sukunimen. Paikkakunnan ja maan tiedän myös ja tarkan iän ja sukupuolen.

Vierailija
24/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäistä en päästäisi mihinkään. Jos on täysi-ikäinen, tekee itse päätöksensä.

Vierailija
25/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maa? Vaikuttaa paljon, kannattaako lähteä.

Vierailija
26/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Vanhemmilla on vastuu lapsestaan.

Vierailija
27/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:15"]

Alaikäistä en päästäisi mihinkään. Jos on täysi-ikäinen, tekee itse päätöksensä.

[/quote]

Ai niinkuin, että 17v > et pääse! 18v > whatever, sä päätät ite!

Vierailija
28/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:14"]

Ovat jutelleet skypessä. Itse näin kerran vilaukselta :) tiedän nimen etu ja sukunimen. Paikkakunnan ja maan tiedän myös ja tarkan iän ja sukupuolen.

[/quote]

Käytä nyt vähän sitä päätäsi, et tiedä tuosta nuoresat ja hänen perheestään oikeasti yhtään mitään.

Vierailija
29/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että osa päästäisi osa ei, vasta kuoltuaan...

meidän nuori on menossa, luotan hänen ajattelukykyynsä ja onhan hän täysi-ikäinenkin. Yhdessä varasimme lennon. En aio jatkossakaan hänen joka askeltaan seurata. Toivottavasti olen kasvatuksessa osannut ohjata häntä tekemään järjellisiä valintoja. Toivon hänelle kaikkea hyvää elämään ja monia mukavia seikkailuja matkan varrelle. 

Vierailija
30/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ovatko videopuhelleet? Kuva voi olla vaikka netistä ongittu ja vastassa odottaakin pedofiilirinki

2. Minkä ikäinen mies on? Ovatko jutelleet puhelimessa? Onko viestittely hoidettu vain kirjallisesti?

Onko miehellä/pojalla tekosyitä "en pysty skypettämään, ei ole kameraa" tai "en voi puhua puhelimessa, koska ei ole liittymää tjtn"

Catfish the tv show kannattaa vilkaista. Parasta tuollaisessa tilanteessa olisi, jos nuorella olisi kaveri mukana ja yöpymiset hotellissa.

Vierailija
31/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet varma että vastassa on samanikäinen nuori eikä Josef Fritzl. Pistä nuori katsomaan Liam Neesonin tähdittämä "Taken". P*ska elokuva, mutta herättänee nuoressa vähän itsesuojeluvaistoa. Muista myös, että kevyet huumeet ovat nuorten arkipäivää muualla maailmassa.

Vierailija
32/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Netissä kuka vain voi olla mitä vain. Eikä mikään Skype-puhelu takaa mitään, siihen saa helposti jonkun toisen/toiset puhumaan...

Vierailija
33/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitraisin matkalle ehdot.
Yöpyminen vain hotellissa ja nettituttu ei saa tulla huoneeseen edes käymään.
Tapaamiset vain julkisilla paikoilla, myös nettitutun perheen kanssa.
Kulkeminen muulla kuin nettitutun järjestämällä kyydillä.
Passi, paluulippu ja tarpeeksi rahaa piilotetuna vastteisiin niin, että niitä ei löydä, vaikka taju menisi ekasta juomasta.
Sitten järki käteen. Eurooppa on täynnä seksityöläisiksi pakotettuja hyväuskoisia tyttöjä.
Ap, mikä maa? Voisi antaa tarkempia tietoja ja neuvoja.

Vierailija
34/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:14"]Ovat jutelleet skypessä. Itse näin kerran vilaukselta :) tiedän nimen etu ja sukunimen. Paikkakunnan ja maan tiedän myös ja tarkan iän ja sukupuolen.
[/quote]aika hatarat tiedot. Ks osoite googlemapsista, pyydä saada jutella kaverin ja hänen vanhempiensa kanssa.

Vierailija
35/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:57"]

Jos olet varma että vastassa on samanikäinen nuori eikä Josef Fritzl. Pistä nuori katsomaan Liam Neesonin tähdittämä "Taken". P*ska elokuva, mutta herättänee nuoressa vähän itsesuojeluvaistoa. Muista myös, että kevyet huumeet ovat nuorten arkipäivää muualla maailmassa.

[/quote]

Hauskaa, olin myös sanomassa samaa että katso Taken :D mutta toisin kuin tämä vastaaja (joka on muuten väärässä, esim. facebookissa 5,1milj. tykkääjää), sanon että katso se joka tapauksessa koska se on mahtava!

Vierailija
36/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nettituttuni tuli toiselta puolelta maailmaa minua katsomaan, mukava tyyppi oli ja on. Itsekin kävin tyyppiä hänen kotimaassaan tapaamassa muutamaankin otteeseen.
Mutta tosiaan kannattaa nuorten tapaamista ennen olla jutellut skypessä kameralla, puhelimessa puhuen, sosiaalisessa mediassa (lisää todennäköisyyttä että tyyppi on "oikea")

Vierailija
37/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:54"]

En ole jutellut, nuoreni vain. Kuvan olen nähnyt. Nuori täytti just 18 , joten päättänee itse. Tukena olin varaamisessa, kun kyseli. Tiedän kuitenkin sen, että tuo ihminen siellä on oikeasti olemassa ja kuka hän on iältään ja missä asuu.

[/quote]

Mistä tiedät että ihminen on oikeasti olemassa? Että kyse on siis samasta ihmisestä jonka kanssa nuoresi on jutellut? Oletko kuullut identiteettivarkaudesta?

Vierailija
38/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:46"]

meidän nuori on menossa, luotan hänen ajattelukykyynsä ja onhan hän täysi-ikäinenkin. Yhdessä varasimme lennon. En aio jatkossakaan hänen joka askeltaan seurata. Toivottavasti olen kasvatuksessa osannut ohjata häntä tekemään järjellisiä valintoja. Toivon hänelle kaikkea hyvää elämään ja monia mukavia seikkailuja matkan varrelle. 

[/quote]

Omat lapseni eivät enää täysi-ikäisinä kyselleet minulta lupia siihen, mitä saavat tehdä ja mitä eivät. Kyllähän sitä äitinä aina oli vähän sydän syrjällään, kun nuori huiteli milloin missäkin päin maailmaa. Nykyisin huitelee puolisonsa kanssa, jonka tapasi netissä ja joka on kotoisin maapallon toiselta puolelta. 

Vierailija
39/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:46"]

[/quote]

Miten tämä monesti toistamasi yhdessä varattu lento lisää nuoren turvallisuutta nettitutun seurassa?

Muuten en ymmärrä miksi edes teit aloituksen kun olet noin puolusteleva. Kun kerran teidän nuori lähtee etkä halua kuulla muiden vastauksia niin mitäs siinä sitten. Adios ja toivottavasti myös paluulento on varattu ja se tulee käytettyä, ettei nuori päädy roskapussissa kaatopaikalle tai seksityöläiseksi jonnekin.

Vierailija
40/40 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:18"]

Laitraisin matkalle ehdot. Yöpyminen vain hotellissa ja nettituttu ei saa tulla huoneeseen edes käymään. Tapaamiset vain julkisilla paikoilla, myös nettitutun perheen kanssa. Kulkeminen muulla kuin nettitutun järjestämällä kyydillä. Passi, paluulippu ja tarpeeksi rahaa piilotetuna vastteisiin niin, että niitä ei löydä, vaikka taju menisi ekasta juomasta. Sitten järki käteen. Eurooppa on täynnä seksityöläisiksi pakotettuja hyväuskoisia tyttöjä. Ap, mikä maa? Voisi antaa tarkempia tietoja ja neuvoja.

[/quote]

Onko vinkkejä tähän?