Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUKKAHATUT

Vierailija
06.06.2015 |

Selasin pitkästä aikaa vauva.fi- foorumia, enkä todellakaan voi käsittää mitä helvettiä ihmisten päässä oikeasti liikkuu. En halua yleistää kuitenkaan, monista keskusteluista löytyi myös fiksuja vastauksia. Haluan kuitenkin avautua muutamasta asiasta. 

1. Teillä on 13- vuotias lapsi. Lapsi pelaa K18-peliä, joka voi olla siinä mielessä haitallinen, ettei tämä 13- vuotias muksu osaa välttämättä käsitellä asioita joita kyseisessä pelissä tapahtuu. Lapsi saattaa alkaa näkemään painajaisia tai elämään liikaa pelimaailmassa (harvinaista, taustalla luultavasti muutakin kuin pelkästään tämä kyseinen K18-peli). Vanhemmat tulee itkemään keskustelufoorumeille että videopelit täytyy kieltää, koska K18-pelit ovat haitallisia meidän 13- vuotiaalle. MIKSI? 
  a) on selvää, ettei tuskin kukaan 13 kesäinen mukula mene täysi-ikäisestä, eli hän ei voi peliä itse ostaa.
  b) onko lapsi saanut pelin lahjaksi? Vanhemmat voisi luultavasti tarkastaa takakannen onko siellä se K18 lätkä. Onko vanhemmat itse ostanut pelin? Sen jälkeen on turha itkeä julkisesti jos itse sellainen ostetaan, totuushan on se ettei se K18- varoitus niissä takakansissa ole huvin vuoksi. 

Totelkaa niitä ikärajoituksia niin ei tarvitse tehdä turhista aiheista turhia uutisia, tsiisus. Vai onko kukaan vanhempi ilmoittanut iltasanomille miten heidän 18- vuotias mukula sai traumoja K18- pelistä? Oikein, ei.

2. Lasten tynnyrissä kasvattaminen. Argh. Sitten ihmetellään miksi nykyaikainen nuoriso on kädettömiä vellihousuja kun heidän ei anneta kokeilla omia rajojaan. Kai tiedätte, ihan vaikka omasta lapsuudestanne että mitä enemmän kiellettiin sitä enemmän haluttiin tehdä tuhmuuksia? On hienoa ja kunnioitettavaa, että vanhemmat haluaa suojella heidän lapsiaan ja turvata vakaan ja turvallisen elämän, mutta hei liika on liikaa. Muksut ei ole ikuisesti tahmasormia joiden perään täytyy katsoa, heillä on joskus oma ja itsenäinen elämä. Miten luulette että he pärjäävät tulevaisuudessa, jos ennen ulos menoa peitätte lapsen pehmusteiden sisään ettei vaan tule pipi jos lapsi kaatuu? Valoja päälle, kiitos. 

Ja ennenkuin äitylit ja isylit tulee pätemään vanhemmuuden vaikeuksista, en ota niihin kantaa koska en omista omia lapsia. Turha myöskään huudella, että lapseton huutelee vauva.fi- palstalla, koska luultavasti jokainen sisäisesti tietää että puhun pelkkää asiaa, kukaan tuskin haluaa myöntää asiaa kuitenkaan. 

Ugh olen puhunut, hyvää yönjatkoa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.
T.15v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi