Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto naapurin takia

Vierailija
31.01.2022 |

Mitä tekisitte tilanteessani. Asun luhtitalossa ja ajattelin, että tämä olisi rauhallinen. No, alkuun oli mutta ei enään. Yöllistä meteliä aivan liian usein, arkiöisinkin. Musiikkia soitetaan, puhutaan lujaa, tömistellään. Muutin luhtitaloon ja ajattelin näiden olevan kerrostaloa parempi, mutta ei ole, ainoastaan on oma sisäänkäynti. En tiedä mitä tässä tekisi, ahdistaa muttaa naapurin takia koska asunto on muuten hyvä, mutta ahdistaa jäädä tähän asuntoo jossa ei saa yöllä nukkua. Nukahdin yöllä vasta klo 5 aamuyöstä naapurin takia, ja heräsin töihin 07:30. Tosi ahdistunut olo ja itkettää kun väsyttää. Tosi ahdistava luopua rakkaasta kodista koska en jaksa tätä asumista enään. Täällä on muutenkin sellaisia asukkaita ettei ketään kiinnosta mikään, hälläväliä asenne. Poliiseillekaan en enään jaksa soitella, kun olen sen muutaman kerran tehnyt yöllisen musiikin vuoksi. Olen aivan loppu ja töisä pitäisi jaksaa käydä ja oma arki siihen päälle. Olen löytänyt nyt kivan toisen asunnon, mutta pelottaa muuttaa siihen, koko se muutto rumba, ja mitä jos sielläkin on yöllistä melua vaikka naapurit tuntuu fiksulta, kyseessä rivari ja vain kaksi seinänaapuria, vuokrakaan ei kovin paha, jotenkin on niin väsynyt ja epävarma ettei tiedä mitä tekee, itseluottamus niin surkea. Olen kyllä muuttoa miettinyt muistakin syistä eikä vain naapureiden takia, mutta silti pelottaa koska tässä on vuokra ollut useamman vuoden kohtuullinen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne puutalossa(rivitalo) ja muutin pois. Naapurit teki vaikka mitä julmuuksia saadakseen mut tuntemaan oloni ikäväksi. 12 vuotta asuin lasteni kanssa kun yh olin. Nyt poissa noista kuvioista ja hyvin menee.

Vierailija
2/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmallisia naapureita voi olla missä vaan, omakotialueellakin. Muutto voi siis viedä ojasta allikkoon.

Eikö valitukset yöllisestä metelistä auta mitään? Onko metelöivällä naapurilla oma asunto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei metelöivä naapuri muuta pois, ei auta muu kuin muuttaa itse.

Vierailija
4/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä naapureilta kuulevatko he yöllisen metelöinnin, jonka jälkeen otatte yhdessä yhteyttä isännöintiin. Tosin olisin jo ottanut itse ensimmäisen kerran

Vierailija
5/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto oma vai vuokra ?

Poliisille soitto joka krt ja isännöitsijälle ilmoitus.

Ei kannata yhtään valvoa naapurin vuoksi.

Meillä oli vst ongelma. Paitsi asukas oli kaappijuoppo ja rikkaan perheen poika. Isännöitsijä ei uskaltanut tehdä mitään.

Otin yhteyttä hänen isäänsä, nauhotin yöllistä melua ja sanoin jotain pitää tapahtua

Mitään ei tapahtunut, jatkoin poliisille soittelua. Otin kuvia, kun pari krt mies vietiin putkaan rauhoittumaan ja laittelin isälle viestejä.

Viimeisenä kirjoitin mä ostan kohta teidän firman osakkeita, pyydän yhtiökokouksessa puheenvuoroa ja sanon tämän ääneen. Mä en halua soittaa seiskaan.

Meni ihan max 3 päivää ja poika muutti pois.

Soita poliisit joka krt ja sen jälkeen isännöitsijälke. Jos oot vuokralla, ilmoita asunnon omistajalle myös

Vierailija
6/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin asuin munoin luhtitalossa. Oli muuten tosi rauhallista, mutta postinkantajana toimivan yläkerran naapurin koirat aloittivat armottoman räksyttämisen n. klo 5 aamulla, jolloin hän lähti töihin. Lopulta oli pakko muuttaa pois. Nyt todella rauhallinen talo ja olen tyytyväinen.

Vierailija
7/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti muuta ei näissä tilanteissa ole tehtävissä, kuin muuttaa ja toivoa että uusi asunto olisi parempi.

Vierailija
8/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli aikoinaan ihan k-päät naapurit samaan rivariyhtiöön. Olin kyllä jo aikaisemmin päätöksen, että hakeudun kauemmaksi johonkin omakotitaloon. Näiden uusien naapureiden tulon seurauksena aloin tehdä hakuja paljon tiiviimmin ja enemmän ajatuksella ja hieman nopeutetulla tavoiteaikataululla. Ihan kohtuuajassa löytyi uusi hyvä paikka.

Paljon helpompi on itse muuttaa pois, kuin että aloittaisi vuosikausien riitelyn ihan aivottomista asioista.

Vierailija
9/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita isännälle ja näytä poliisi -ilmoitukset.

Vierailija
10/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestini jäi sensuuriin..

Itse muuttaisin, kun ei se paremmaksi muutu muuten. Olen nyttenkin katsomassa jo uutta kotia, kun naapurini ovat meluajia. Kun muutin tähän niin ei kuulunut pihaustakaan ja olin niiin onnellinen että vihdoin rauhaa ja hiljaisuutta.. meni reilu kuukausi ja alkoi älytön metelöinti ja yksikin on uusimpana harrastuksenaan aloittanut kitaran rämpytyksen (ei mitään soittotaitoa) ja hoilaa jotain täysin tunnistamatonta kappaletta tunti kaupalla (ei osaa myöskään laulaa ollenkaan..). Yksi tekee ikiremppaa (ihan uudessa talossa..) ja kolmannella on jatkuvasti haukkuva koira. Alakerran naapurilla on rääkyvä taapero joka on selkeästi tottonut olemaan pomo huudosta päätellen :)))

Vierailija
11/11 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli aikoinaan ihan k-päät naapurit samaan rivariyhtiöön. Olin kyllä jo aikaisemmin päätöksen, että hakeudun kauemmaksi johonkin omakotitaloon. Näiden uusien naapureiden tulon seurauksena aloin tehdä hakuja paljon tiiviimmin ja enemmän ajatuksella ja hieman nopeutetulla tavoiteaikataululla. Ihan kohtuuajassa löytyi uusi hyvä paikka.

Paljon helpompi on itse muuttaa pois, kuin että aloittaisi vuosikausien riitelyn ihan aivottomista asioista.

Näinpä, olen samaa mieltä, ei ainakaan itsellä aikaa ja ei kiinnostusta alkaa vuosia riitelyyn typeristä asioista, jos jotkut ei osaa olla hiljaa. Muutakin tekemistä kuin soitella isännöitsijälle joka ei lopulta välitä, tai soitella poliiseille joiden resurssit muutenkin pienet. Pelkkiä asuntoja kuitenkin joita ei kirkkomaalle mukaan saa, materiaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi