Kummilapsi ja hänen pikku veljensä tulossa yökylään meille ensi viikonloppuna. Ikää lapsilla 5 ja 4 vuotta.
Ruokia mietin. Tulevat perjantai illalla ja ajattelin laittaa nakkeja ja ranskanperunoita ja salaatin. Lauantaina teen itse munakkaan ja lasagnen ruuaksi. Mutta mitä tekisin sunnuntaina? Ovat siis koko viikonlopun. Ulkoillaan tässä omakotitalon pihalla eli energiaa kuluu.
Kommentit (14)
Uunilohi? Eivätkö kaikki pidä siitä?
Lasagnesta jää ehkä sunnuntaillekin syötävää. Mites lihapullat ja muussi, jauhelihakastike ja spagetti, broilerisuikaleista kastike riisin kanssa. 4 ja 5 vuotiaat ei kovin isoja annoksia syö. Jälkkäriksi jätskiä vaikka. Onko allergioita , ne kannattaa aina varmistaa! Tuossa joitain vaihtoehtoja.
Ei oo onneks allergioita. Olen kysellyt lapsilta välillä, kun on ennenkin hoidossa olleet, et mitä haluaisivat syödä mutta ei ne oikeen mitään osaa sanoa.
Voishan heille paistaa pihvit häränfileestä tai suomalaisesta porsaanfileestä bearnaisekastikkeen kanssa ja ranskalaiset .
Vähän muuta kuin kotiruokaa.....
Pizzaa. Jokainen tekee omansa, kyllä noin pienetkin osaavat laittaa suosikkitäytteitään ja syövät innoissaan itse tehtyä ruokaa. Plus se käy ohjelmanumerosta, lapsettomana saattaa jo hyydyttää sunnuntaina.
Varaa äkkiä vaikka hotelli koko viikonlopuksi että pääset pakoon. Sieltä saa varmasti valmiina ruokaakin.
Kyllä lasagnesta jää sunnuntaille. Jos ei niin tee lihapullat muussilla tai spagetilla.
Linssikeitosta tykkää aika monet lapset.
Tee joku helppo keitto, jolle voitte leipoa yhdessä sämpylöitä aamupuuron jämistä. (Itse aloitan sämpylöiden teon aina puuron keitosta, koska siitä saa hyvän taikinan)
Kesäkeittoa, makaronia ja cheddartikkuja.