Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sektion halutessaan?

Vierailija
31.01.2022 |

Oma syyni sektioon olisi puhtaasti pinnallinen (en halua, että pipari repeää tai tulee tulevaisuudessa jotain pidätysvaikeuksia). Oon myös vielä nuori, joten en halua, että synnytys vaikuttaa seksielämääni.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektioiduilla on yleensä vuosia raskauden jälkeen vielä pehmeä vatsa, ja erkaantuneet vatsalihakset.

Ylipainoa ja pissa karkailee. Huono kunto.

Hauskaa miten sektiovastaisten argumentointi menee aina vaan hölmömmäksi :’D Ennen lässytettiin ”erittäin korkeista riskeistä”, mutta kun se myytti on kumottu, niin sitten keksitään tällaista.

Kerrotko vielä miten sektio aiheuttaa esim. ylipainoa?

Vierailija
42/56 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella pelkää täydellisen vartalonsa vioittuvan raskaudesta ja synnytyksestä/sektiosta kannattaa palkata ulkomailta sijaissynnyttäjä. Toki keinohedelmöitystö varten täytyy kypsyttää ja kerätä munasoluja hormonihoidoilla ja operaatio voi olla aika kallis nuorelle parille, joten tekoripsistä, pedikyyreistä, kampaamokäynneistä ja salikorteistakin voi joutua tinkimään. Sijaissynnyttäjän elimistö voi myös hylkiä sikiötä yllättävillä tavoilla, mutta toivottavasti lapselle ei tarvitse tehdä verensiirtoa tms. vaan normaali sinivalohoito riittää. Sekin toki kannattaa budjetoida, jotta teille jää varaa lunastaa vauvanne. Toivotaan teille myös tervettä vauvaa, ettei kohdunvuokraaja ala vaikka lääkitä itseään toiveidenne vastaisella tavalla raskausaikana tai pahimmassa tapauksessa kiristämään teiltä lisää rahaa. Sellaistakin kun sattuu kun epätoivoisia, köyhiä nuoria mammoja hyväksikäytetään ulkomailla. Mutta tärkeintähän on, että saatte lapsen ja sinä pysyt hyväksi tai pahaksi muuttumattomana, ettei poikakaveri lähde panemaan tuota jo ketjussa ilmoittautunutta varapatjaa. Vaikka toki voi lähteä silti, mutta luultavasti ei ihan heti kun et ole liian vaativa ja annat auliisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kuunnella typeriä kommentteja omasta tilanteestasi! Periaatteessa synnytystapaa ei voi itse päättää. Ketään ei kuitenkaan voi pakottaa synnyttämään. Itse mainitsin pitkään jatkuneesta synnytyspelosta neuvolassa. Sieltä sain lähetteen pelkopolille. Kävin pelkopolilla n. 1h ajan keskustelemassa kätilön kanssa peloistani. Hän esitteli lappuja ym. missä kerrottiin sektion ja alatiesynnytyksen hyvät ja huonot puolet. Olen kuitenkin varma siitä, että haluan synnyttää sektiolla ja kätilö ymmärsi tämän. Hän kertoikin kohtalaisen tarkasti miten sektio tehdään ym. Tämän jälkeen sain ajan lääkärille n. 3vk ennen laskettua aikaa, jolloin hän tutkii minut ja sikiön ja päättää sektiopäivän (omalla paikkakunnallani suunnitellut sektiot tehdään tiettyinä päivinä, joten tiedän aikalailla milloin sektio tehdään).

Pelkopolilla kävin tosiaan RV 20 ja lapsen la on muutaman kuukauden päästä.

Vierailija
44/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektioiduilla on yleensä vuosia raskauden jälkeen vielä pehmeä vatsa, ja erkaantuneet vatsalihakset.

Ylipainoa ja pissa karkailee. Huono kunto.

Hauskaa miten sektiovastaisten argumentointi menee aina vaan hölmömmäksi :’D Ennen lässytettiin ”erittäin korkeista riskeistä”, mutta kun se myytti on kumottu, niin sitten keksitään tällaista.

Kerrotko vielä miten sektio aiheuttaa esim. ylipainoa?

Sektio ei varmaankaan aiheuta ylipainoa, ellei sitten hidas toipuminen estä liikkumista.

Mutta jos katsotaan sitä porukkaa, joka synnyttää sektiolla, niin iäkkäät, ylipainoiset ja monisairaat ovat siellä hyvin vahvasti edustettuina. Myös mielenterveysongelmia on sektiolla synnyttäjillä enemmän kuin alateitse synnyttävillä. Ja nyt puhutaan tilastollisesta korrelaatiosta, ei sinusta tai naapurin Pirjosta.

-eri.

Vierailija
45/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kuunnella typeriä kommentteja omasta tilanteestasi! Periaatteessa synnytystapaa ei voi itse päättää. Ketään ei kuitenkaan voi pakottaa synnyttämään. Itse mainitsin pitkään jatkuneesta synnytyspelosta neuvolassa. Sieltä sain lähetteen pelkopolille. Kävin pelkopolilla n. 1h ajan keskustelemassa kätilön kanssa peloistani. Hän esitteli lappuja ym. missä kerrottiin sektion ja alatiesynnytyksen hyvät ja huonot puolet. Olen kuitenkin varma siitä, että haluan synnyttää sektiolla ja kätilö ymmärsi tämän. Hän kertoikin kohtalaisen tarkasti miten sektio tehdään ym. Tämän jälkeen sain ajan lääkärille n. 3vk ennen laskettua aikaa, jolloin hän tutkii minut ja sikiön ja päättää sektiopäivän (omalla paikkakunnallani suunnitellut sektiot tehdään tiettyinä päivinä, joten tiedän aikalailla milloin sektio tehdään).

Pelkopolilla kävin tosiaan RV 20 ja lapsen la on muutaman kuukauden päästä.

On ainakin yksi henkilö, joka voi pakottaa synnyttämään alateitse, ja se on lapsi päättäessään syntyä ennen sektiota.

Vierailija
46/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinun kannattaa synnyttää jossain muussa maassa kuin Suomessa. Ulkomailla saa rahalla.

Mun puoliksi ulkomaalainen opiskelukaveri sai sektion ilman mitään syytä. Hän on siis naimisissa suomalaisen miehen kanssa. 

Ja ihan Naistenklinikalla synnytti. Ei myöskään maksanut toimenpiteestä mitään.

Suomessa ei ole ilmaista synnytystä. Kaverillesi hänen laskunsa maksoi mies tai Kela.

En tiedä mikä on tämänhetkinen tilanne, mutta minun synnytyksistäni maksoi kaupunki 3 päivää sairaalassa olosta, sen ylimenevän osan joutui maksamaan itse.

En ole vielä koskaan kuullut, että suomalaisella julkisella sektorilla joutuisi itse maksamaan sairaalassa olonsa. Paitsi sitä naurettavaa vuorokausimaksua, joka ei riittäisi edes hotellissa yöpymiseen.

Vierailija
47/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa ja suosittelen ehdottomasti. Ainoa mitä pitää varoa on rikollisia ja pervoja lääkäreitä esim. Helsingin naistenklinikalla. Muualla tuskin samanlaista menoa.

Vierailija
48/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme sektiolasta ja kaikilla allergiaongelmia. Yritin kyllä ylipuhua lääkärin, että voisin synnyttää alateitse, mutta ahtaan lantion ja vauvan pään koon vuoksi se ei ollut mahdollista.

Toivottavasti saadaan joku bakteerikylpy aikaiseksi myös sektiovauvoille tulevaisuudessa, ettei lasten tarvitsisi kärsiä allergioista.

No voihan nyt äly k ä ä pi ö! Olisit pas konut niiden päälle. Se on se bakteerikylpy mikä tulee alaapääsynnytyksessä. Sitä paitsi allergiat lisääntyy lähinnä liiallisen hygienian takia, mikä esiintyy jo kauan ennen kuin äiti on edes raskaana.

Vierailija
49/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme sektiolasta ja kaikilla allergiaongelmia. Yritin kyllä ylipuhua lääkärin, että voisin synnyttää alateitse, mutta ahtaan lantion ja vauvan pään koon vuoksi se ei ollut mahdollista.

Toivottavasti saadaan joku bakteerikylpy aikaiseksi myös sektiovauvoille tulevaisuudessa, ettei lasten tarvitsisi kärsiä allergioista.

No voihan nyt äly k ä ä pi ö! Olisit pas konut niiden päälle. Se on se bakteerikylpy mikä tulee alaapääsynnytyksessä. Sitä paitsi allergiat lisääntyy lähinnä liiallisen hygienian takia, mikä esiintyy jo kauan ennen kuin äiti on edes raskaana.

Siinä esimerkki ihmisestä, joka kutsuu toisia ä-kääpiöiksi ja itse ilmeisesti ajattelee, että lapsi ja uloste tulevat samasta ovesta.

Vierailija
50/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pidätysvaikeudet ja repeämät ei ole pinnallisia syitä vaan terveyssyitä.

En myöskään hyväksy asennetta, jonka mukaan kaiken tuon pitäisi olla naiselle Ok. Ei sellainen ole kenellekään Ok missään tilanteessa. Siksi lapsia ei synny.

Vierailija
51/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä esimerkki ihmisestä, joka kutsuu toisia ä-kääpiöiksi ja itse ilmeisesti ajattelee, että lapsi ja uloste tulevat samasta ovesta.

Sä oot selvästi mies, jos et tiedä niiden tulevan samasta ovesta! :D Kaikki synnyttäneet tietää tuon.

Vierailija
52/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin sektio juurikin ap:n kaltaisessa tilanteessa. Paruin synnytyspelkoa mutta rehellisesti halusin sen vain ulkoisista syistä ja sen helppuden vuoksi. En missään nimessä halunnut riskiä että alapää repeää tai tulee pidätysvaikeuksia tms. Tki kipukin jännitti mutta se ei ollut pääsyy sektioon. Eli saat tottaaki sen jos vaan sanot.

Vierailija
53/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas täällä väitellään tästä asiasta.

Ja vastauksena ap:lle: sype-sektion saa kyllä halutessaan, pitää vaan varautua taistelemaan sen puolesta ja jauhamaan ”pelosta”, perustelemaan uudelleen ja uudelleen eri ihmisille. Ihan lakikin lopulta määrittää, ettei naista saa pakottaa tai painostaa alatiesynnytykseen jos tämä sypen vuoksi haluaa sektion.

Vierailija
54/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätysvaikeuder ovat melko yleisiä myös sektiolla synnyttäneillä. Mut kyllä sen yleensä saa halutessaan.

Vanhemmiten kaikilla jotka ei treenaa lantionpohjaa. Oisko ollut jo 50-vuotialla yhdentekevää onko synnyttänyt vai ei, ongelmia alkaa tulla jos ei pidä lihaksista huolta.

Äkilliset pidätysongelnat koskevat toki vain alateitse synnyttäneitä.

Niin jos oikein huono tuuri käy. Normaalistihan terveille, nuorille naisille ei jää synnytyksestä pidätysvaikeuksia. Syöksysynnytys voi käynnistyä vaikka rv 36, joten suunniteltua sektiota ei voida luvata. Riski synnyttämään joutumisesta on kyllä aina kun raskaaksi hankkiutuu. Sektiohaava taas voi huonolla tuurilla vaikka revähtää auki ja uudelleenompelut aiheuttavat yleensä kipeämpiä kiinnikkeitä niin, että viimeistään se heijastuu kyllä seksiin. Toki jos parisuhteeseen on ollenkaan sitouduttu vakaassa mielessä, hetken aikaa ilman vaginaalista penetraarioseksiä tai ylipäänsä seksiä yleensä pärjää terveydellisistä syistä. Aika moni tekijä vaikuttaa ihanteellisimpaan synnytystapaan sen seksinkin kannalta kuten toivottu lapsiluku, äidin ikä, kunto, kudostyyppi, lapsen mitat, tarjonta, synnyttäjän mielenterveys, mahdolliset perussairaudet...

Höpöhöpö, ei kiinnikkeet vaikuta mitenkään s ksiin. Ruma arpi voi tulla, jos haava aukeaa, mutta sekin harvinaista eikä edes vaikuta niihin sisäisiin kiinnikkeisiin.

T. Monta lantion alueen leikkausta takana

Joku lantionalueen tähystys on vähän eri kuin keisarileikkaus raskaanaolevalle ja komplikaatiot päälle.

Minulla on kolme sektiota takana eikä varsinaisesti vaikuttanut seksiin mitenkään. Toki sitä ei ollut hetkeen (pari viikkoa), mutta vaikea uskoa että sitä olisi saman tien alatiesynnyttäneilläkään. 

Vierailija
55/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sektion hirveän väännön jälkeen. Ramppasin sairaalassa useita kertoja ennen kuin sektioaika heltisi. En ikipäivänä olisi suostunut synnyttämään alateitse.

Vierailija
56/56 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot selvästi mies, jos et tiedä niiden tulevan samasta ovesta! :D Kaikki synnyttäneet tietää tuon.

Aika hyvin, jos olen miehenä onnistunut kolmesti synnyttämään. Mutta edelleen mulla on kaksi eri ovea alakerrassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi