Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katri Kulmuni sai vauvan...!

Vierailija
31.01.2022 |

Ihana asia, mutta ihmettelen tätä nykyistä julkkisten trendiä, että lapsen syntymän yhteydessä ei ilmoiteta lapsen sukupuolta. Jotenkin se sukupuoli vain kiinnostaa aina kun joku saa vauvan, olipa tuttu tai tuntematon. Onko siis nykyään vauvan sukupuolen ilmoittaminen jollain tavoin epäeettistä?

Synnytin itse silloin kun vauvan sukupuolta ei pääsääntöisesti edes tutkittu. Ensimmäinen asia minkä tuttavat ja sukulaiset kysyivät lapsen synnyttyä oli "kumpi tuli?".

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Vauvalla on sukupuoli. Nykyäänhän sitä ei ilmoiteta että kumpi tuli.

Noo, Katri Kulmuni on maaseudun tyttöjä pohjoisesta,  Lapin porteilta.

Siellä ei eletä mitään Helsingin elämää,  eikä trendejä,  uuden vauvan sukupuoli ilmoitetaan aina.

Ja eletään muutoinkin erilaista elämää kuin ituvihreät Etelä-Suomessa.

Katrin kotikulmilla vihreää on todellakin metsä ja ruoho luonnossa, ei pelkästään puheissa.

Katrin kotikulmilla ei kylläkään luontoihmisiä juuri ole.

Jos Katri Kulmuni edelleen asuu Torniossa, niin siellä on totisesti luontoa jakaa vaikka muillekin.

Tornio sijaitsee Tornijoen rannalla, ja luontoa riittää lähistöllä.

Ja Katri Kulmuni lähtöisin maalaisoloista, maatalosta ja hänen kotinsa sijaitsee noiden maisemien seudulla.

Sitä en tosin tiedä, missä hän nykyisin asuu,  mutta median mukaan, oli edelleen aluevaaliehdokkaana Lapissa,  joten todennäköisesti hänen kotipaikkansa en edelleen Tornio Lapissa.

Ja jos taas tarkoitat noita cityvihreitä, niin siellä ei tarvitse vouhoittaa luonnosta eikä vihreydestä, koska se siellä jokapäiväinen asia, jonka keskellä he elävät ja ovat tottuneet elämään luonnon kanssa niin hyvinä kuin huonoinikan aikoina.

Luonto on siellä todellisuutta.

Vierailija
22/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöistä ilmoitetaan. Pojista ei. Seuraapa vaikka tätä ilmiötä. Jos lapsi on "sukupuoleton", se sattuu olemaan väärää ja epätoivottua sukupuolta, eli poika. Todella surullista. Mutta niin intersektionaalista ja wokea!

Esim Harry ja Meghan. Tytöstä oli maininta jo raskausaikana et tyttö tulossa!! Archieta pitivät vähän aikaa pimennossa syntymän jälkeen. Ei tullut heti mitään tietoja

No varmaan vaan halusivat enempi rauhaa kun oli ensimmäistä kertaa vanhemmaksi tuleminen Archien kohdalla?

Toisen lapsen kohdalla ottivat jo rennommin ja itsevarmemmin, kuten vanhemmat yleensä?

Eikä ollut hovia ympärillä ahdistamassa, kuten esikoisen kanssa.

Olen sen ikäinen, että kaveri-/tuttavapiiriin syntyy nyt paljon vauvoja, enkä ole kyllä huomannut mitään tuollaista sukupuoleen liittyvää eroa missään.

Yhä edelleen jotkut toivoo poikaa, jotkut tyttöä ja useimmat kai ei varsinaisesti kumpaakaan - ja kumpi tuleekaan, niin tuoreet vanhemmat hössöttää yhtälailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sukupuolen määrää lapsen isä.

On täysin sattumanvaraista, kumpi siittiösolu ehtii ensin sen kohdussa olevan munasolun hedelmöittämään.

Että onko  siittiösolu koiras-vai naaraspuolinen on sattuman sanelema asia.

Vierailija
24/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"TYTTÖ ja vanhemmat voivat hyvin", Katri Kulmunille kiitos tervejärkisyydestä näinä outoina aikoina.

Vierailija
25/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen vauvalle... maitua....

YÄKKKK! Mitä hittoa?! Yäk yäk yäk.

Tämä on näitä jotka istuu sylissä ja leikkii vauvaa tutti suussa. Paskovat vaippaan ym.

Vierailija
26/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo, Katri Kulmuni on maaseudun tyttöjä pohjoisesta,  Lapin porteilta.

Siellä ei eletä mitään Helsingin elämää,  eikä trendejä,  uuden vauvan sukupuoli ilmoitetaan aina.

Ja eletään muutoinkin erilaista elämää kuin ituvihreät Etelä-Suomessa.

Katrin kotikulmilla vihreää on todellakin metsä ja ruoho luonnossa, ei pelkästään puheissa.

Katrin kotikulmilla ei kylläkään luontoihmisiä juuri ole.

Jos Katri Kulmuni edelleen asuu Torniossa, niin siellä on totisesti luontoa jakaa vaikka muillekin.

Tornio sijaitsee Tornijoen rannalla, ja luontoa riittää lähistöllä.

Ja Katri Kulmuni lähtöisin maalaisoloista, maatalosta ja hänen kotinsa sijaitsee noiden maisemien seudulla.

Sitä en tosin tiedä, missä hän nykyisin asuu,  mutta median mukaan, oli edelleen aluevaaliehdokkaana Lapissa,  joten todennäköisesti hänen kotipaikkansa en edelleen Tornio Lapissa.

Ja jos taas tarkoitat noita cityvihreitä, niin siellä ei tarvitse vouhoittaa luonnosta eikä vihreydestä, koska se siellä jokapäiväinen asia, jonka keskellä he elävät ja ovat tottuneet elämään luonnon kanssa niin hyvinä kuin huonoinikan aikoina.

Luonto on siellä todellisuutta.

Siis minä olen itsekin kasvanut siellä joten hyvin tiedän, että pääosin torniolaiset eivät ole mitään luontoihmisiä, vaikka peltoa ja metsää olisikin ympärillä.

Luontoihmisiä olen tavannut ihan muualla.

Vierailija
27/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi opetella lukemaan, kaikki ei selviä vain kuvia katsomalla. Kertoi kyllä, että tyttö tuli.

Vierailija
28/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla kauhesta valtaan äänestettyjä naisia joka ei lisäänny heti valtaan päästyään. Taitaa se neljä vuotta valtaa olla liikaa kun ei edes sitä vaivauduta pysymään töissä.

Ei ole töissä miehiä, jotka eivät jatkuvasti saikuttelisi. Heti "kaadutaan" tai saadaan jos jonkinlaista flunssaa.

Vierailija
29/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se maito, mutta Katrin kulmunit....

Vierailija
30/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen tyttölapsibuumi hallituksen (tai siinä olleilla) naisilla: Katri: tytär, Li: tytär, Maria: tytär, Sanna: tytär. Ja Kristakin kertoi odottavansa tyttöä. 

Ei kai enää mitään poikia synny, niistähän tehdään tyttöjä.

Testosteronin määrä Suomessa vähenee koko ajan.

Meillä on kahden vuoden sisään syntynyt kaksi poikaa, samaan perheeseen. Poikia niistä ”tehdään”, jopa niin, ettei sisaren vaatteitakaan pidetä. 😁

Minä olen heidän mumminsa ja minua hiukan huvittaa mutta rakkaudella. Minulla on tyttö ja poika ja kyllä niitä punaisiakin vaatteita poika joutui pienenä pitämään. Mies hänestä tuli kuitenkin. Toki sisarellaan oli sinisiäkin vaatteita. Eipä tuo tahtia haitannut.

Vierailija
31/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen sukupuolen määrää lapsen isä.

On täysin sattumanvaraista, kumpi siittiösolu ehtii ensin sen kohdussa olevan munasolun hedelmöittämään.

Että onko  siittiösolu koiras-vai naaraspuolinen on sattuman sanelema asia.

Tämä fakta suorastaan huvitti eräässä Läheisen Idän maassa, missä mies vaati puolisolle tuomiota, kun oli tullut vain tyttöjä (vaikka siis omat siittiöt tosiaan määrää tuon lopputuloksen).

Vierailija
32/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että hyvin pian joku julkimo/poliitikko/some-sekopää ilmoittaa julkisesti vauvan saatuaan, että tämä on muunsukupuolinen ja sellaiseksi kasvatetaan.

Vierailija
33/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen ministereistä Annika Saarikko, Antti Kaikkonen ja Hanna Sarkkinen ovat saaneet tällä vaalikaudella pojan.

Vierailija
34/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla kauhesta valtaan äänestettyjä naisia joka ei lisäänny heti valtaan päästyään. Taitaa se neljä vuotta valtaa olla liikaa kun ei edes sitä vaivauduta pysymään töissä.

Ei ole töissä miehiä, jotka eivät jatkuvasti saikuttelisi. Heti "kaadutaan" tai saadaan jos jonkinlaista flunssaa.

Tätäpä juuri. Jos edes pääsevät töihin.

Vierailija
35/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Katri kontillaan ja näkymä peilistä ;)

Vierailija
36/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä Katri kontillaan ja näkymä peilistä ;)

Hei sun heiluvilles , heh

Vierailija
37/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana utareet katrilla

Vierailija
38/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi Mehiläisessä synnyttämässä. Hienoa toimintaa

Vierailija
39/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena äitinä pidin vauvaa junassa sylissä. Tuntematon mies istui minua vastapäätä. Hän sanoi, että antaisi mitä vaan, jos pääsisi vauvani tilalle.

Mulle sanoi kerran tapailemani nainen että "haluaisin tehdä vauvan jotta voisin imettää sua"

Vierailija
40/42 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on kulmunit turvonneet megakulmuneiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi