Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

75=vuotias mummi opastaa

Been there done that
31.01.2022 |

Nuorena mentiin naimisiin. Mies palvoi alkuun, oltiin rakastuneita. Lapsia syntyi. Mies ei osallistunut heidän hoitoon. Vihasi vauvojen itkua, iski nyrkillä seinään, jos herättivät hänet. Oli mielivaltaisen väkivaltainen minua kohtaan. Välillä fyysisestikin. Oli vieraita naisia, joita ei koskaan tunnustanut, vaikka jäi kiinni. Šyrjäytti minut mukamas huonoista ystävistäni. Joi viinaa lähes päivittäin.
Olen tyhmä eukko ollut kaikki nämä vuodet kynnysmattona, mutta nyt olen muuttanut erilleni ja nautin nämä viimeiset vuodet lapsenlapsista ja omasta olostani ilman pelkoa ja juopunutta seuraa. En tiedä, paljonko vuosia on vielä.
Mutta teitä nuoret opastan, ottakaa ero kaltoinkohtelusta, meillä on vain yksi elämä! Ajatelkaa, ei 75 ole sama kuin 35.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tässä todella pysähtyi. Kiitos todella.

Vierailija
2/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää täyttä elämää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu ihan itse kirjoittanut...

Vierailija
4/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta:

No miksei olisi?

Luuletko että 75 vuotias nainen tai mies on jo toinen jalka haudassa?

Että hän ei osaa käyttää nettiä, ei osaa käyttää sosiaalista mediaa, ei osaa käyttää verkkopankkia, eikä osaa enää edes ruokaa tehdä?

Millainen kokemus kommentoijalla on iäkkäämistä ihmisistä?

Luuleeko hän, että he kaikki ovat vakavasti sairaita ja avuttomia ja kulkevat rollaattorilla?

Häpeä pösilö!   Ole pahin  i k ä r a s i s t i  minkä olen toistaiseksi omassa elämässäni kohdannut.

Vierailija
5/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä moni 75 vuotias pystyy ihan itse tänne kirjoittamaan.Anoppini on reilusti päälle 80,ajaa autoa,käyttää nettiä,älypuhelinta ym.

Vierailija
6/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

75 vuotias ihminen on kymmenen vuotta sitten jäänyt eläkkeelle.

Mikäli hän on suhteellisen terve, hän kyllä pystyy edelleen vaikka mihin.

Tuon ikäiset matkustelevat vielä omalla autollaan Lappiin vaeltamaan ja hiihtämään.

On kummallista, että on tuollaisia käsityksiä ikäihmisestä, että he ovat täysin tolloja ja vain muiden apujen varassa.

Johtunee siitä, että kun niin paljon puhutaan noista vanhushoito paikoista, niin luullaan, että kaikki vanhemmat ihmiset ovat vain hoivakodeissa.

Harvemmin puhutaan niistä hyvävointisista, harrastavista ja kotona ilman apuja pärjäävistä.

Kotona pärjää ja voi asua koko vanhuutensa, mikäli ei tule mitään vakavia sairauksia.

Vierailija
7/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa olisit aiemmin pystynyt päätöksesi. Mutta parempi mmkem

Vierailija
8/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi kirjoittanut?

Jotkut tuon ikäiset ovat jopa valtionjohtajana ja kirjoittavat itse puheensa, kuten presidentti Sauli Niinistö, joka täyttää tänä vuonna 74v

Tai Tarja Halonen 78v joka edelleen toimii aktiivisesti monissa korkeissa luottamustehtävissä, myös kansainvälisissä tehtävissä.

Vierailija
9/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahavat tullooo, poes alta....

Vierailija
10/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon Kirsti Paakkanen teki juuri tuossa iässä miljoonien omaisuuden ja Marimekosta kansainvälisen trendin ja myyntimestyksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä