Vauvakuumeilija
Hei! Elikkäs itselläni on kauhea vauvakuume ollut jo useamman vuoden ja senkun vain pahenee, no nyt tässä pillerien lopetuksen jälkeen kerkesi tulla yhdet luomu menkat ja toisia ei kuulu nyt kp34. Minulla ei ole mitään raskaus oireita tullut, mutta voisinkohan silti olla raskaana? Milloin kannattaisi testata? Onko muilla samanlaisia kokemuksia vai voiko olla ettei edes kuukautisia tule pillereiden lopetuksen takia?
Kommentit (7)
Testin voit tehdä vaikka nyt mutta ei se välttämättä näyttää vielä raskautta. Tiedätkö milloin sinulla oli ovulaatio? 14 päivää ovulaatiosta on se aika kun pitäisi näkyy testissä.
Lämmöt nousee aina ovulaation jälkeen ja laskee ennen kuukautisia (1-2 päivää).
Tee ihmeessä testo
Heippa,
olen jo hetken aikaa lueskellut näitä vauvakuumeilu keskusteluja ja nytten uskaltaudun itsekkin kirjoittamaan :) Elikkä olen 23-vuotias ja mies on 25, ja yhdessä ollaan kuljettu jo pitkän aikaa. Aluksi iski itsellä tajuton vauvakuume (jota en koskaan aikaisemmin ole tuntenut), siitä seurasi keskeytetty yhdyntä ja nyt ollaan menty ilman mitään ehkäisyä.
En ole nyt täysin perillä näistä kp merkinnöistä täällä keskustelussa. Onko ideana siis merkitä kuluva kp päivä ensiksi ja /-viivan taakse yleinen kiertoväli? Jos olen ymmärtänyt asian oikein niin siinä tapauksessa olen 11/27 kp. Korjatkaa jos olen täysin väärässä merkintöjen suhteen :)
-Neilikka
Neilikka, liity ryhmään Yritys päällä 2015 (ll)
Hei! kyllähän ne kuukautiset sieltä tuli viikon myöhässä :( Mistä voin tietää milloin minulla on ovulaatio jos kiertokin nyt heittelee oikein kunnolla, eikä minulla ole missään vaiheessa kiertoa erilaisia limoja (en ainakaan ole huomannut) tai muutakaan josta voisi ovulaation tunnistaa. -ap
Vauvakuumeilija, apteekista ja isommista ruokakaupoista (ainakin cittari ja s-market) voi ostaa ovulaatiotestejä. Niitä voi tilata myös netistä. Ne tehdään pissasta kuten raskaustestikin (ei kuitenkaan aamupissasta). Niissä positiivinen tulos (testiviivan kuuluu olla yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva, haamuviiva ei ole niissä positiivinen) tarkoittaa, että ovulaatio tapahtuu 24-48 tunnin kuluttua. Nekään ei kuitenkaan aina kaikilla toimi, mutta kannattaa kokeilla jos niistä olisi apua ovulaation bongaamiseen.
Voiko olla että ovulaatio on ollut jo tai on tulossa vaikka vasta kp9 menossa? Siitä vain ajattelin kun taas lämmöt nousseet 37 asteeseen ja normi se 36,5astetta..
Ainiin sen vielä lisään että onhan minulla ollut jo parisen viikkoa lämmöt koholla, normaalisti on vain 36,5 mutta nyt on pysynyt siinä 37 paikkeilla.