Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en siedä kosketusta?

Vierailija
04.06.2015 |

Ahdistunut siitä usein.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistiyliherkkyys? Tuntuuko paitojen kaulukset yms pahalta myös? Vai liittyykö vain ihmiskosketukseen, hellyyteen?

Vierailija
2/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Karmeaa, kun joku kukalie ryntää halaamaan tai koskee minuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitkään vaatteet haittaa ja paina vaan ihmisen kosketus. En itsekään kunnolla osaa antaa hellyttävää kosketusta.

Vierailija
4/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet introvertti yksilö?

Vierailija
5/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. En siedä etenkään lasten kosketusta, en voi sille mitään. Voin kyllä halata välillä, mutta esim. se että lapsi silittää mua, tuntuu ällöttävältä. Onneksi mies on toista maata, joten saavat sitä kautta läheisyyttä

Vierailija
6/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistiyliherkkyys, autistisuus... Mulla varmaan kanssa jotain sellaista, vihaan varsinkin käsivarsieni hellää silittämistä, se suorastaan koskee. Jos painaa kunnolla, ei koske, mutta sellainen hento silittäminen kyllä.

Vierailija
7/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä ole aistiyliherkkä tai autistinen. En vaan välitä kosketuksesta.

Vierailija
8/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä. Ei sen kummempaa läheisyyttä ollut vanhempienkaan kanssa. Halauskin on aina ollut vaikeaa heiltä, ylivoimaista ja ahdistavaa. Nyttemmin äiti saattaa halata vaivautuneesti vaikka merkkipäivänä. Sieltä kai tämä tulee. Harmittaa lasten puolesta jos perivät saman "luonteen".

Vierailija
9/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:31"]

Eipä siinä. Ei sen kummempaa läheisyyttä ollut vanhempienkaan kanssa. Halauskin on aina ollut vaikeaa heiltä, ylivoimaista ja ahdistavaa. Nyttemmin äiti saattaa halata vaivautuneesti vaikka merkkipäivänä. Sieltä kai tämä tulee. Harmittaa lasten puolesta jos perivät saman "luonteen".

[/quote]

Ne "perii" sen jos lapsena eivät saa läheisyyttä ja kosketusta. Ei ole mikään synnynnäinen ominaisuus siis.

Vierailija
10/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:31"]

[/quote]

Ne "perii" sen jos lapsena eivät saa läheisyyttä ja kosketusta. Ei ole mikään synnynnäinen ominaisuus siis.
[/quote]

Onks se sit niin huono asia?

Vierailija
11/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:24"]Mulla sama. En siedä etenkään lasten kosketusta, en voi sille mitään. Voin kyllä halata välillä, mutta esim. se että lapsi silittää mua, tuntuu ällöttävältä. Onneksi mies on toista maata, joten saavat sitä kautta läheisyyttä
[/quote]

Miksi olet tehnyt lapsia? Lapsiparat.

Vierailija
12/16 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 23:24"]Mulla sama. En siedä etenkään lasten kosketusta, en voi sille mitään. Voin kyllä halata välillä, mutta esim. se että lapsi silittää mua, tuntuu ällöttävältä. Onneksi mies on toista maata, joten saavat sitä kautta läheisyyttä
[/quote]

Miksi olet tehnyt lapsia? Lapsiparat.
[/quote]

Tarviiko vanhempien muka olla jotenkin "täydellisiä" ollakseen hyviä vanhempia? Minä ainakin rakastan vanhempani, vaikkei fyysistä läheisyyttä ole paljoa ollutkaan. Enkä todellakaan toivo, että olisin jäänyt syntymättä!

Vierailija
13/16 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/16 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti teidän kanssa! Miksi ihmeessä pitää olla tyrkyttämässä kaikkea mahdollista diagnoosia aistiyliherkkyydestä aspergeriin kun joku ei pidä, että sitä lähmitään ja lääpitään?

Minä en voi sietää, että vieraat ihmiset koskee minuun millään tavalla, mutta läheisten, rakkaiden, oman lapsen jne kosketus, halaaminen tai mikä vaan kontakti on ok ja tuntuu oikealta. Lapseni on saanut läheisyyttä ja mies hellyyttä ihan normaalisti, jopa enemmänkin välillä!

Ei kaikki tykkää vieraiden lääppimisestä vaikka täysin normaaleja ja terveitä ollaankin ilman mitään diagnooseja tai herkkyyksiä Eihän kaikki tykkää sipulistakaan, mutta ei se heistä sairaita tee =D

Vierailija
15/16 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:06"]Voi helvetti teidän kanssa! Miksi ihmeessä pitää olla tyrkyttämässä kaikkea mahdollista diagnoosia aistiyliherkkyydestä aspergeriin kun joku ei pidä, että sitä lähmitään ja lääpitään?

Minä en voi sietää, että vieraat ihmiset koskee minuun millään tavalla, mutta läheisten, rakkaiden, oman lapsen jne kosketus, halaaminen tai mikä vaan kontakti on ok ja tuntuu oikealta. Lapseni on saanut läheisyyttä ja mies hellyyttä ihan normaalisti, jopa enemmänkin välillä!

Ei kaikki tykkää vieraiden lääppimisestä vaikka täysin normaaleja ja terveitä ollaankin ilman mitään diagnooseja tai herkkyyksiä Eihän kaikki tykkää sipulistakaan, mutta ei se heistä sairaita tee =D
[/quote]

Se on medikalisoitumista.

Diagnose or it didn't exist!

Vierailija
16/16 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munusta halaaminen on aina aika vaivaannuttavaa. Vanhempieni ja veljieni erityisesti. Kavereita on helpompi halata. Minua myös inhottaa, jopa kuvottaa kosketus. Ihmiskosketus. Eläinten kosketus on paradta mitä tiedän. Eläimet ovat niin pyyteettömiä ja viattomia, eivät tuomitse. On aivan ihanaa kun kissa kiipeää selän päälle, koira tulee kainaloon, hevonen puskee turvallaan hellästi tai lammas hapuaa huulillaan herkkupalan kädestäni. Se sijaan ihmiskosketus on inhottavaa.