Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa mennä töihin, työuupumus

Vierailija
30.01.2022 |

Taustalla vakava työuupumus josta olen ”toipunut ” hiljattain mutta toipumisen jälkeen työmotivaatio nolla. Tuntuu että vihaan työtäni koska työ vei minusta kaikki mehut. Ennen uupumusta asiat olivat hyvin. Sairauslomalla taloudellinen tilanne huononi koska kelan päiväraha pienempi, lääkärikäynnit, lääkkeet..

Mitä voisin tehdä? Uudestaan sairauslomalle jääminen ei tuntuisi ratkaisevan ongelmaa.
Uupumus muutti arvomaailmaani niin että halveksin nykyään arvoja ja toimintamalleja, jota työnantajallani on.

Jos irtisanoudun, saan karenssin. Säästöt hupenivat pitkän sairausloman aikana. Mikään suurituloinen en missään vaiheessa ollutkaan. Ennen uupumusta odotin ”ylennystä” ja parempaa palkkaa mitä minulle on lupailtu vuosikaudet.

Rehellisesti sanottuna tekee mieli valehdella että olen sairas ettei tarvitse mennä töihin.

Mitähän tässä tekisi. Työn ajatteleminen saa aikaan inhon ja raivon tunteita . Ei kuulosta kovin terveeltä , mutta kertonee uupumuksesta ?

Koen, että en ole saanut työnantajalta mitään muuta kuin märkää rättiä naamalle vuosikaudet. Ja työn vuoksi menetin terveyteni jonka olen saanut nyt kursittua kasaan. Töissä odottaa lomista tappeleva sakki ja tiedossa jälleen yksi vuosi jolloin esim.kunnon kesälomista saa vain haaveilla. Kiire, vaatimukset, alipalkkaus, ylityöt.. kuka tällaista paskaa jaksaa.

Kun olin uupumuksen vuoksi sairauslomalla , muistin jälleen kuka olen. Ja en halua enää unohtaa sitä ja sopeutua samaan paskaan mikä ajoi minut uupumukseen.

Vinkkejä ?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toinen työ.

Vierailija
2/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi toinen työ.

Sepä se, mutta tuntuu ettei ole voimavaroja siihen.

Koko sairausloman ajan etsin uutta työtä ja hainkin paria paikkaa mutta en tullut valituksi. Unelmani olisi löytää osa-aikatyö mutta ne on todella kiven alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi toinen työ.

Sepä se, mutta tuntuu ettei ole voimavaroja siihen.

Koko sairausloman ajan etsin uutta työtä ja hainkin paria paikkaa mutta en tullut valituksi. Unelmani olisi löytää osa-aikatyö mutta ne on todella kiven alla.

No eikä ole! Pätkää ja osa -aikaahan on tarjolla joka alalla. Uuden ammatin opusneluun saat tukia joten

siitä vaan toimeen ja lopeta valitus.

Vierailija
4/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, mutta pakko jaksaa ja tehdä asiat niin, että helpottuu. Ainahan voisi olla vaihtoehtona 20h riisipellolla ja palkkana pari perunaa…

Vierailija
5/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella paska tilanne. Tiedän kokemuksesta.

Sun pitää nyt vaan keskittyä pääsemään sieltä pois, kun jo tiedät, ettei paikka sulle sovi. Tyhjän päälle ei tosiaan kannata heittäytyä. Keskity siihen miten parannat mahdollisuuksia löytää uusi työ ja kuntoudu riittävästi työpaikan hakemista varten sillä sekin on rankkaa.

Olisiko mitään koulutuksia mihin voisit päästä? Tehtäväkiertoa osaamisesi monipuolistamiseksi? Tehtävien uudelleen järjestelyä?

Työterveyslääkärin voi ottaa avuksi tähän keskusteluun, sillä vaikka tilapäistenkin jaksamista tulevien järjestelyiden tulisi olla ensisijaisia sairaslomaan nähden. Ja kun sun tavoitteena on päästä pois ei haittaa, ettei pysyviä ratkaisuja löydy. Sen verran happea vaan, että saat pulikoitua itsesi sieltä pois.

Tsemppiä!

Vierailija
6/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et löydä uutta työtä, niin mitä jos kouluttautuisit uudelle alalle? Työnantajan on pakko suostua opintovapaaseen, ja vaikka aikuiskoulutustuki ei ole suuri, sillä elää kyllä ja amiskoulutus on uupumukseen ajaneiden työvuosien jälkeen melkein kuin lomaa.

Vierailija
7/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset uskovat Jeesukseen, he ovat aina Jeesuksen kaltaisia. Jeesus ei jättänyt opetuslapsiaan, vaan Jeesuksen ja hänen opetuslapsensa. Ota sitten vihollinen Jeesuksen nimeen, äläkä tee. Ajatelkaamme siis tätä, niinkuin kirjoitettu on: trumpetin ääni on nuhteeton. Tämä on HERRAN lain tie

Vierailija
8/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta. Otan osaa. Toivottavasti löydät tien ulos, valitettavasti en osaa neuvoa konkreettisemmin, koska olen itsekin lähes samassa tilanteessa. Vihaan työtäni ja asiakkaita. Tuntuu, että pääkoppa on ihan viimeisen vieterin varassa räjähdystä vailla. Ei edes flunssaa tai koronaa ole herunut hetkelliseksi pelastajaksi, että saisi vähän taukoa ja lomaa - näin epätoivoinen olen.

Kiinnostaisi tietää millä alalla työskentelet? Itse olen kaupan alalla.

Vierailija
9/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on irtisanoutua sieltä välittömästi.

Vierailija
10/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairaanhoitaja? Kuulostaa muuten siltä mutta tuo ylennys ei kuulosta siihen ammattiin sopivalta?

Vierailija
11/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et löydä uutta työtä, niin mitä jos kouluttautuisit uudelle alalle? Työnantajan on pakko suostua opintovapaaseen, ja vaikka aikuiskoulutustuki ei ole suuri, sillä elää kyllä ja amiskoulutus on uupumukseen ajaneiden työvuosien jälkeen melkein kuin lomaa.

Jos jää opintovapaalle, onko töihin pakko palata?

Tai onko joku pakko varmasti valmistua?

Katselin itseasiassa näitä vaihtoehtoja jo. Mutta en tiedä miten se toimii. Työstä saa opintovapaan mutta voinko irtisanoutua sitten esim opintovapaan loppuvaiheessa, etten vaan palaakaan töihin? Tarvitseeko olla työsuhde olemassa että saa aikuiskoulutustukea siis..

Vierailija
12/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos pyydät päästä McDonaldsiin täysillä tunneilla? Heillä on aina paikkoja auki ja ehkä aluksi osa-aikaisena ja sitten kokoaikaisena. Vanhat työasiat eivät häiritse, kun on kiire pukata hampparia luukusta. Työ ei ole vaikeaa, lyhyellä koulutuksella kykenee ja bonuksena kunto kasvaa, kun 8 tuntia ravaa vuorossa edestakaisin.

Vierailija
13/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta. Otan osaa. Toivottavasti löydät tien ulos, valitettavasti en osaa neuvoa konkreettisemmin, koska olen itsekin lähes samassa tilanteessa. Vihaan työtäni ja asiakkaita. Tuntuu, että pääkoppa on ihan viimeisen vieterin varassa räjähdystä vailla. Ei edes flunssaa tai koronaa ole herunut hetkelliseksi pelastajaksi, että saisi vähän taukoa ja lomaa - näin epätoivoinen olen.

Kiinnostaisi tietää millä alalla työskentelet? Itse olen kaupan alalla.

Olen palvelualalla.

Minäkin mietin tänään, että saisinpa edes Koronan mutta en helvetti ole saanut 😅😂. Kiva tavata muitakin hengenheimolaisia epätoivoisia. . ap

Vierailija
14/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos pyydät päästä McDonaldsiin täysillä tunneilla? Heillä on aina paikkoja auki ja ehkä aluksi osa-aikaisena ja sitten kokoaikaisena. Vanhat työasiat eivät häiritse, kun on kiire pukata hampparia luukusta. Työ ei ole vaikeaa, lyhyellä koulutuksella kykenee ja bonuksena kunto kasvaa, kun 8 tuntia ravaa vuorossa edestakaisin.

Lähin McDonalds on 80kilometrin päässä..

Vierailija
15/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin itseasiassa näitä vaihtoehtoja jo. Mutta en tiedä miten se toimii. Työstä saa opintovapaan mutta voinko irtisanoutua sitten esim opintovapaan loppuvaiheessa, etten vaan palaakaan töihin? Tarvitseeko olla työsuhde olemassa että saa aikuiskoulutustukea siis..

Pitää olla työsuhde, nykyisen työnantajan palveluksessa vähintään vuosi ja kahdeksan vuotta työhistoriaa. Opintovapaan jälkeen voit palata työpaikkaan (työnantajan vallassa, palaatko töihin vai irtisanottavaksi), tai voit irtisanoutua itse.

Vierailija
16/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset uskovat Jeesukseen, he ovat aina Jeesuksen kaltaisia. Jeesus ei jättänyt opetuslapsiaan, vaan Jeesuksen ja hänen opetuslapsensa. Ota sitten vihollinen Jeesuksen nimeen, äläkä tee. Ajatelkaamme siis tätä, niinkuin kirjoitettu on: trumpetin ääni on nuhteeton. Tämä on HERRAN lain tie

Ok, kiitos.

Kertoisitko nyt sitten vielä että mitä siis Jeesus tekisi?

Vierailija
17/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sairaslomaa .Sairasloman pätytyessä pari päivää enene lisää sairaslomaa. Lopulta joutuvat laitaa sinut kuntoutus kun tarpeeksi pitkään pidät katkeamatta yllä sairaslomaa uupumus. Työ kuntoutus voivat todeta et sovellu enää työhösi ja työvoimatoimiston kautta koulutus kenties uusi ammatti tai määräaikaiselle eläkeelle?Josta taas huolehdit ajoissa se jatkuu..

Vierailija
18/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla työsuhde, nykyisen työnantajan palveluksessa vähintään vuosi ja kahdeksan vuotta työhistoriaa. Opintovapaan jälkeen voit palata työpaikkaan (työnantajan vallassa, palaatko töihin vai irtisanottavaksi), tai voit irtisanoutua itse.

Opintovapaata, kun max määrä on käytetty, niin pitää päättää palaako vai irtisanoutuuko.

Omalta työpaikalta ihmiset on yleensä irtisanoutuneet ja menneet toiseen työpaikkaan.

Vierailija
19/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Mutta menen silti. 

Vierailija
20/20 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyö ja osa-aikasairasloma nykyisessä paikassa? Käänny työterveyden puoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi