Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joita inhottaa makramee?

Vierailija
30.01.2022 |

En ymmärrä ollenkaan, että mikä siinä joitain viehättää. Niin rumia ja nimenomaan ankean mummomaisia tekeleitä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon ankeita ja angstisia ihmisiä. (Ei sinänsä yllätys. Joidenkin suomalaisten pitää aina olla dissaamassa jos joku osaa ja tekee itse jotain. Ihan sama mitä.)

Mä just tilasin taitavalta tuttavaltani seinämakrameen. Suunnittelimme muodon ja kuvion yhdessä. Tuli oikein kiva, tykkään kovasti. Tuo kummasti kodikkuutta ja särmää sisustukseen.

Vierailija
42/53 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni teki 70-luvulla makramekasseja. Minulla on musta iltalaukku, se on kyllä kaunis. En muista, että silloin olisi koristeita ollut vaan käyttöesineitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök! Näyttää joltain Tarzanin vaipalta, varsinkin jos on joku oliivinruskean värinen.

Vierailija
44/53 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppelina menettelee, mutta seinäkoristeet on kamalia.

Vierailija
45/53 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrpiinnyin makrameetöihin jo 70-luvulla. En kaipaa uusintaa.

Vierailija
46/53 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En inhoa mutta en ymmärrä niiden tarkoitusta

Täh? Makrameella voi tehdä vaikka tyynyn tai laukun.

Luuleeko ihmiset, että makramee = seinäkoriste?

Vierailija
47/53 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä tekevät yksinkertaiset ihmiset joilla ei taito riitä vaativimpiin käsitöihin. Kuten erityis-opettajat.

Siinäpä kaksinkertaisen ihmisen oksennus.

Varmistettu luetun ymmärtäminen yksinkertaiselle.

Vierailija
48/53 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne inhota, mutta lähinnä naurattaa ne tyypit, jotka myy tekeleitään kirpparilla taiteena. Kuka haluaa jonkun randomin tekemän käsityön seinälle? Oman lapsen tai oman mummon käsityötä voisin seinällä esittää. Kuka niistä on valmis maksamaan?

Sellainen arvostaa, joka ei itse halua tehdä käsitöitä ja jolla ei ole sitä mummoa tekemässä. Toki sen työn täytyy olla huolella tehty. itse esim. ostan Etsystä paljon muiden tekemiä käsitöitä ja taidetta. Mieluummin tuollaista kuin jotain perusikeaa.

Vierailija
49/53 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkatuista matoista tulee mieleen suureksi virkattu pöytäliina.

Tulee mieleen? Voi rakas, niitähän ne on. Siis sellaiset pyöreät pitsimatot. Itsekin sellaisen väänsin. Teen myös makrameeta, jonka pitäisi olla yhden kirjoittajan mukaan yksinkertaisten käsityö :)

Haluaisin kuitenkin nähdä kun hän virkkaa sellaisen maton englanninkielisistä ohjeista, joita oli 14 sivua.

Vierailija
50/53 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin tuttu, lihava täti erityisopettaja muuten niitä tohkeissaan vääntää. Jännä sattuma!

Sairasta porukkaa täällä.

Vierailija
51/53 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muotikäsityöt on naurettavia. Jos käsityöt kiinnostaa niin opettele ne ja tee niitä, nää muotityypit hylkää sen ens viikolla kun tulee taas jotain uutta jännää minkä voi tehdä huonosti.

Monille käsitöissä tärkeämpää on itse puutekeminen, ei pelkkä lopputulos. Että ihan sama vaikka ei olisi mestaritekijä, tärkeintä on että tulee hyvä mieli. (Kokeilisit sinäkin 😊)

Oon käsityöläinen ammatiltani ja tehnyt koko ikäni kaikenlaisia käsitöitä, et ei nyt osunut.

Kyllä tuosta ensimmäisestä kommentistasi jo kuului läpi että olet käsityöyrittäjä. Osanottoni.

Luulenpa että aloit tehdä käsitöitä työksesi koska se oli kivaa ja olet siinä hyvä. Nykyään mietit vain lopputulosta ja kuinka paljon siitä jää katetta (surkeasti, tiedän). Kyllähän se kyynistää ihmistä.

Silti, muut (harrastajat) tekee käsitöitä koska siitä tulee hyvä mieli.

Vierailija
52/53 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä väkertää itsensä valaaksi syöneet, pellen näköiset tädit.

Vierailija
53/53 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi omaan kotiini. Ikkunaan laitettavana amppelina voisi ehkä mennä. Meillä oli sellainen lapsena kotona. Muuten niistä tulee liikaa mieleen kaurapuuron värinen boho-koti.