Muita, joita inhottaa makramee?
En ymmärrä ollenkaan, että mikä siinä joitain viehättää. Niin rumia ja nimenomaan ankean mummomaisia tekeleitä.
Kommentit (53)
Makramee kuuluu aika vahvasti boho-tyyliin joka jostain syystä niin sanotusti nostattaa näppylöitä monissa suomalaisnaisissa. En osaa sanoa miksi. Ehkä se on liian runsasta tai naisellista? Osaako joku muu selittää paremmin?
Etsin Torilta vanhaa ryijyä seinälle. Noita makramee seinäkoristeita oli myynnissä vino pino, jostain syystä haku poimi myös niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikromakrameekorut ovat mielestäni kauniita. Ne isot seinämakrameet ei. Jonkun makramee-riipputuolin olen nähnyt, ja se oli kyllä hieno.
Makramee-amppelit on minusta myös kauniita. Äidillä on ollut niitä sieltä 70-luvulta asti.
Itse etsin amppeleita ja noita makramejuttuja tuli miljoona. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Etsin Torilta vanhaa ryijyä seinälle. Noita makramee seinäkoristeita oli myynnissä vino pino, jostain syystä haku poimi myös niitä.
Ryijy on nyt se muotikäsityö :)
Makramee on jo ihan so last season.
En inhoa mutta en ymmärrä niiden tarkoitusta
Selkeän sisustuksen ystävä ei innostu makramesta saati ryijyistä.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää tekstiileistä seinällä missään muodossa.
Hienoja ovat esim. huovasta tehdyt.
https://www.architonic.com/it/families/anne-kyyro-quinn/3100515/0/1
En minäkään niistä oikein välitä, varsinkaan niistä karmeista "seinä"koristeista", mutta olen nähnyt joitakin aivan upeita, esimerkiksi riippukeinun ja katosta ripustettavan vauvakeinun. Pakko ihailla _taitavaa_ käsityötä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muotikäsityöt on naurettavia. Jos käsityöt kiinnostaa niin opettele ne ja tee niitä, nää muotityypit hylkää sen ens viikolla kun tulee taas jotain uutta jännää minkä voi tehdä huonosti.
Selitä miksi ovat "naurettavia"? Mitä tarkoitat "voi tehdä huonosti"? Kukaan ei ole seppä syntyessään, joten harjoittelulla ne käsityötkin paranevat. Kokeilla erilaisia asioita ei ole naurettavaa, saattaa löytyä kiva harrastus pitkäksi aikaa. Naurettavaa sensijaan on olla tekemättä mitään tai tuijottaa puhelinta kaiken aikaa.
https://x.facebook.com/Kadimakramee/photos/a.1855885558004302/185588551…
Näkyyköhän tuo? Aivan ihana tuo kattoon ripustettu vauvansänky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muotikäsityöt on naurettavia. Jos käsityöt kiinnostaa niin opettele ne ja tee niitä, nää muotityypit hylkää sen ens viikolla kun tulee taas jotain uutta jännää minkä voi tehdä huonosti.
Monille käsitöissä tärkeämpää on itse tekeminen, ei pelkkä lopputulos. Että ihan sama vaikka ei olisi mestaritekijä, tärkeintä on että tulee hyvä mieli. (Kokeilisit sinäkin 😊)
Oon käsityöläinen ammatiltani ja tehnyt koko ikäni kaikenlaisia käsitöitä, et ei nyt osunut.
Vierailija kirjoitti:
Makramee kuuluu aika vahvasti boho-tyyliin joka jostain syystä niin sanotusti nostattaa näppylöitä monissa suomalaisnaisissa. En osaa sanoa miksi. Ehkä se on liian runsasta tai naisellista? Osaako joku muu selittää paremmin?
Olisko ihan se, että se on nyt niin pinnalla? Mun mielestä se on periaatteessa ihan kiva tyyli, mutta ainakin mulla trendin aiheuttaa nopean kyllästymisen. Kun sisustusjutuissa näkee niin paljon tuota, ja kuvauksena on joku "upea" tai "erikoinen", niin jotenkin siitä tulee sellainen olo, että plääh... En kyllä enää ole yli vuosikymmeneen ostellut sisustuslehtiä tai seurannut muista kanavista sisustusmuoteja, koska harvoin sitä näkee enää mitään aisteja stimuloivaa. Paljolti sisustusjutut on sitä, että jokaisessa kodissa on ne samat jutut tai sitten kuvat on stailattu pilalle.
Ihailen suuresti ihmisiä jotka osaavat tehdä käsitöitä. Minä en osaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille käsitöissä tärkeämpää on itse tekeminen, ei pelkkä lopputulos. Että ihan sama vaikka ei olisi mestaritekijä, tärkeintä on että tulee hyvä mieli. (Kokeilisit sinäkin 😊)
Oon käsityöläinen ammatiltani ja tehnyt koko ikäni kaikenlaisia käsitöitä, et ei nyt osunut.
No miksi sulla on noin negatiivinen asenne? Eikö ole kiva asia, että joku innostuu tekemään käsitöitä – mitä se haittaa, että kyseessä on muotijuttu eikä innostus välttämättä kestä kauaa? Kuka siinä kärsii? T: eri
Ei nyt varsinaisesti inhota mutta en kyllä yhtään siitä tykkää. Tuo tunkkaisen tuulahduksen 70-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Ihailen suuresti ihmisiä jotka osaavat tehdä käsitöitä. Minä en osaa mitään.
Ihailen ihmisten kädenjälkeä, muototajua, esteettistä tajua ja suunnittelutaitoa. Suvussani on ollut paljon ammattiamaisia käsityöläisiä eri aloilta. Moni ei ehkä tajua, että se vaatii todellista lahjakkuutta. Onhan meitäkin, jotka ihailemme ja koemme iloa kaikesta kauniista. Ja ostamme niitä.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Niitä tekevät yksinkertaiset ihmiset joilla ei taito riitä vaativimpiin käsitöihin. Kuten erityis-opettajat.
Siinäpä kaksinkertaisen ihmisen oksennus.
makramee pikkarit holvikaaren alla
Mikromakrameekorut ovat mielestäni kauniita. Ne isot seinämakrameet ei. Jonkun makramee-riipputuolin olen nähnyt, ja se oli kyllä hieno.