Miten kaupan ruoka kotiinkuljetus toimii?
Tiedän että ne tuo ovelle mutta tuleeko soitto ennen kuin tiedän että tulossa? Ja tuoko ne ruuat pahvilaatikossa vai muovipussissa? Ja jättääkö ne ruuat siihen oven eteen?
Kommentit (15)
Haluamasi ruoat kerätään kaupasta ja lähetti tuo ne kotiisi - niin se homma toimii.
K-kaupoissa toimii näin:
Kun teet tilauksen niin valitset itse ajankohdan milloin ruoka tuodaan. Esim. tiistaina klo 17-19 välillä. Päivää aikaisemmin saat tekstarin jossa kerrotaan tarkemmin aika tyyliin 17:15-17:45. Noin 10min ennen kun tulevat saat tekstarin jossa näkyy linkki karttaan josta voit seurata kuljettajan tuloa teille.
Ostokset tulevat pahvilaatikoissa ja kysyvät aina ”mihis nämä voi jättää”. Soittavat siis ovikelloa ja kysyvät tuon kun avaamme. Pyydämme jättämään eteiseen. Voisi myös valita kuljetuksen ”oven taakse” jolloin vain soittavat ovikelloa ja pakkaukset jäävät siihen oven ulkopuolelle.
Varmaan näkee siitä kaupan tilauksesta miten menee. Mulle tulee yhdet ruuat pahvilaatikossa ja toiset ruuat muovipusseissa. Toimistusajasta tulee ensin noin ilmoitus 2-4 tunnin ajalle ja myöhemmin tulee tarkempi aika, jota voin seurata netissä, jos tulee esim. viivytyksiä. Yhdet tilaukset on jätetty alakertaan ja toisen tilaus tuodaan ihan kotiovelle saakka eli riippuu ihan mistä tilataan.
Riippuu näköjään mistä tilaa. Woltin kautta tilatessa näkee siitä sovelluksesta koko ajan missä lähetti kulkee. LÄhetti jättää ruuat oven taakse ja koputtaa tai soittaa ovikelloa sen merkiksi, että on jättänyt kassit ovelle.
K-marketista kun olen tilannut, määrittelen etukäteen milloin satsi tuodaan esim. klo 17-20 välillä. Kun lähetys tulee, sama juttu että lähetti koputtaa tai soittaa ovikelloa.
Kummassakaan tapauksessa ei kasvokkain kohdata tai puhuta. Suosin Woltia tuon tarkemman aikahaarukan takia, ettei tarvitse päivystää montaa tuntia kotona.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu näköjään mistä tilaa. Woltin kautta tilatessa näkee siitä sovelluksesta koko ajan missä lähetti kulkee. LÄhetti jättää ruuat oven taakse ja koputtaa tai soittaa ovikelloa sen merkiksi, että on jättänyt kassit ovelle.
K-marketista kun olen tilannut, määrittelen etukäteen milloin satsi tuodaan esim. klo 17-20 välillä. Kun lähetys tulee, sama juttu että lähetti koputtaa tai soittaa ovikelloa.
Kummassakaan tapauksessa ei kasvokkain kohdata tai puhuta. Suosin Woltia tuon tarkemman aikahaarukan takia, ettei tarvitse päivystää montaa tuntia kotona.
Miksi annoit alapeukun tälle? :D Näin meillä päin ainakin on, tämä on oma kahden vuoden kokemukseni, kerran viikossa tilaan joten tiedän mistä puhun.
-tuon kommentin kirjoittaja
Jos tilaa prismasta vantaalla:
Valitaan s-kaupat sivulta toimitusikkuna
Täytetään ostoskori, annetaan maksukortin tiedot.
Sovittuna päivänä aamulla/päivällä tulee ilmoitus, että tuotteet on kerätty, kuitti ja kortilta tehdään veloitus.
Aikaikkunan aluksi/kun auto lähtee liikkeelle tulee tekstari, jossa linkki missä voi seurata lähetystä. Yleensä kun on noin 5 asiakasta ennen kun tulevat.
Roudaavat ruuat oven eteen ja soittavat ovikelloa. En tiedä kantaisvatko sisään asti jos olisi tarvetta, mieluummin teen sen itse.
Ruoka tulee pahvilaatikoissa. Ennen koronaa sai laatikot palauttaa kuskille, nykyään ei. Pakasteet ovat muovipussissa.
Sehän on kaikilla aina samalla tavalla.
Epäilen että eivät tuo laitoshoitolaisille.
Vierailija kirjoitti:
Sovittuna päivänä aamulla/päivällä tulee ilmoitus, että tuotteet on kerätty, kuitti ja kortilta tehdään veloitus.
Aikaikkunan aluksi/kun auto lähtee liikkeelle tulee tekstari, jossa linkki missä voi seurata lähetystä. Yleensä kun on noin 5 asiakasta ennen kun tulevat.
Roudaavat ruuat oven eteen ja soittavat ovikelloa. En tiedä kantaisvatko sisään asti jos olisi tarvetta, mieluummin teen sen itse.
Ruoka tulee pahvilaatikoissa. Ennen koronaa sai laatikot palauttaa kuskille, nykyään ei. Pakasteet ovat muovipussissa.
Mulle Prisman lähetti nosti pyynnöstä sisälle, kun oli raskaana. En tiedä saako tätä palvelua kaikilta läheteiltä vai sattuiko kiva kuski.
Nääggeri kiertää taloasi puoli tuntia, soittaa uhkaavia puheluita tuntemattomilla kielillä, sinun on mentävä etsimään nääggeriä.
Näin ainakin budbee
Vierailija kirjoitti:
Välillä on ollut myös tuossa kuittivaiheessa sellainen tilaus tulee n 14:30-15:00, jos on valinnut 12-16 aikaikkunan. Mutta aina ei tule, en tiedä miksi. Vuoden verran olen tilannut joka viikko ja ainoastaan kerran on tullut tilaukset aikaikkunan ulkopuolella. Kerran jäi pakasteet tulematta, mutta kuljetteja toi ne sitten vielä erikseen myöhemmin, kun oli huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka tulee pahvilaatikoissa. Ennen koronaa sai laatikot palauttaa kuskille, nykyään ei. Pakasteet ovat muovipussissa.Mulle Prisman lähetti nosti pyynnöstä sisälle, kun oli raskaana. En tiedä saako tätä palvelua kaikilta läheteiltä vai sattuiko kiva kuski.
Kiva kuski oli. Mielessä kävi myös, voisiko rakastella kanssasi. Ehkäisy olisi ollut kondiksessa kun olit tiineenä.
Tilasin ensimmäisen kerran elämässäni ruokaa K-marketista (muissa kaupoissa ei ollut kuljetusaikoja)
Kaikki toimi hyvin, mutta lähetti (tuli Woltin kuljetuksella) ei soittanut ovikelloa tai koputtanut. Onneksi olin kuulolla, että nyt kuuluu jotain rapinaa, varmaan ostokset rapussa oven takana.
K-ryhmältä kun tilaa voi valita kohdan "Haluan, että ostokset jätetään ovelle" = kontaktiton toimitus. Luulisi, että yleensä on kyllä tapana soittaa ovikelloa merkiksi, että jotain on oven taakse jätetty :)
Ostokset oli pakattu pahvilaatikkoon, pakasteet lisäksi muovipussissa. Otin pikatoimituksen (hinta oli sama kuin tavallinenkin :D ), mutta toimituksen aikaikkuna oli vain yksi tunti.
Oli vaivaton ja positiivinen tilauskokemus.
Todella hitaasti ja on vaikea saada kuljetusaikaa moneen päivään. Meille tuli korona ja piti pyytää sukulaisia käymään kaupassa, kun seuraavat kotiinkuljetusajat olivat melkein viikon päässä. Tilasin keväällä -20 kerran ruokaa kotiin ja se tuli ihan lämpimänä, kaikki kylmätuotteet olivat pilalla samantien.
Hki
Olen tilannut kotiin ennen koronaa ja sen aikana. Ainoat huonot kokemukset ovat keväältä 2020 kun asiakkaat hamstrasivat kaupat tyhjiksi, kuljetusaikoja ei tahtonut saada ja oli ilmeisesti muutenkin vaikeuksia rykäistä hommaa isommalla volyymilla käyntiin. Sen jälkeen ei mitään moittimista.
Otin tavaksi varata tilausaikoja jo etukäteen, vaikka ajan saamisen kannalta sillä ei ole ollut enää väliä. Kun laitan ruokaa tms., lisäilen ostoskoriin loppuvia tuotteita ja päivää paria ennen tilauksen lukkoonlyömistä päätän ruokalistan.
Edellisenä päivänä tai samana aamuna tulee tekstari, että tilauksesi toimitetaan esim. klo 17.15-18, olethan kotona. 10-15 min ennen kuin kuski on paikalla, tulee seurantalinkki puhelimeen. Kuski soittaa ovikelloa, nostaa laatikot eteisen puolelle ja lähtee. Jos ei haluaisi kohdata kuskia, voisi rastittaa kohdan, jossa tilaus jätetään ovelle. Kerran flunssaisena näin teinkin. Ovikelloa kyllä rimpautettiin ja kuski kiiruhti hissiin.
Ainakin meillä soittavat , että ovat pian tulossa ( vaikka aikaikkuna valitaankin). Meille tuo pahvilaatikoissa. Voit pyytää jättämään ovelle ilman, että avaat ovea heille.