MIstä johtuu, että jotku ei puhu lapsistaan ollenkaan etunimellä?
Sanotaan että tytöllä on semmoset ja semmoset vaatteet. Ei että meidän Mirjalla on sellaset ja sellaset vaatteet.
Kommentit (15)
Koska minun lasteni nimet tai juuri muutkaan asiat eivät kuulu sinulle. Ne ovat heidän omia asioitaan.
Vai nolottaako se tytön nimi (esim. Jessica) niin paljon, ettei sitä voi sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Koska minun lasteni nimet tai juuri muutkaan asiat eivät kuulu sinulle. Ne ovat heidän omia asioitaan.
Mutta jos se on ihan tuttu lapsi, perhetuttu tai oman lapsen kaveri, jonka nimi tiedetään kyllä.
Entä jos joku hokee koko ajan etunimeä, esimerkiksi Edward? Kaikista pahinta on kun lapsen nimeä käytetään vihaisena ollessa tai jos vanhempi sanoo pahasti. Nimen pitäisi olla aina positiivisessa yhteydessä, että lapsen minä pysyy positiivisena.
Vierailija kirjoitti:
Vai nolottaako se tytön nimi (esim. Jessica) niin paljon, ettei sitä voi sanoa?
Miksi Jessica olisi nolo? Sinua saattaa tuollaiset asiat nolottaa kun kärsit huonosta itsetunnosta. Mitä muut ajattelee jos lapselle antaa jonkun muun nimen kuin Ella tai Onni!
Myös lapsella on yksityisyydensuoja. Miksi ihmeessä sinulle tai kenellekään muulle pitäisi kertoa lapsen nimi.
Yks työkaveri oli tuollainen. Puhui pojastaan aina pikkumies-nimityksellä. Sitten selvisi myöhemmin, että isällä, pojalla ja isoisällä oli kaikilla tismalleen sama nimi.
Tämän työkaverin nimi oli tyyliin matti meikäläinen, pojan nimi oli myös matti meikäläinen ja isoisäkin oli matti meikäläinen.
Koko nimen tarkoitus ryssitty ihan huolella.
Mua taas ärsyttää kun joku selittää etunimellä Maija sitä Maija tätä. Kuka Maija? Paljon selkeämpi kuva tulee kun sanoo mun tyttö tai meidän naapuri tai miehen sisko. Jos ei tunne lasta niin hänen nimensä ei kerro mitään.
Työtuttu puhuu lapsestaan aina sanalla "lapsi" silloin kun harvoin puhuu, mikä on mun mielestä hyvä ja neutraali. Nimeä ei tarvitse kaikille puolitutuille kuuluttaa eikä sillä sukupuolella usein ole mitään väliä. Eniten oksettaisi nämä "meidän neiti" lässyttelijät.
Nuo ovat varmaan samoja tyyppejä, jotka täälläkin puhuvat lapsistaan tyttöinä tai poikina, vaikka sukupuolella ei olisi mitään tekemistä aiheen kanssa?
Minkä ikäisenä lapsesi aloitti päiväkodin? -> "Meillä tyttö meni hoitoon 2v vanhana."
Mullakin on yksi tuttu, jonka lapsen nimen tiedän, mutta en tiedä, miten se lausutaan (esim. Ada vai Aada), koska en ole ikinä kuullut tutun kutsuvan lastaan nimellä.
Ei edes että MEIDÄN työtöllä on mukana reppu vaan että "tytöllä on mukana reppu"