Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuiset 2022

30.01.2022 |

Onko jo plussia alkanut satelemaan?

Itselläni edellisenä päivänä vahva +, joten la 7.10.2022. Oireita on runsaasti: väsymystä, pahoinvointia, rinnat on arat, eilen loppui onneksi 2 päivän nippailu ja jatkuva pissahätä (pieni liru vain tulee). Ai niin ja unet, nään todella eläviä unia - kuuluukohan kuvaan? Menossa 4 +2

Kommentit (49)

21/49 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sagandra, sinulla ei ole siis tietoa edellisistä kuukautisista? Taitaa olla pätevät syyt ilmoittaa neuvolaan että raskautumisen ajankohta ei ole yhtään tiedossa niin pääset julkiselle varmaankin varhaisultraan missä la sitten ainakin hahmottuu 😊 jos laskee että olisit nyt tänä päivänä 5+0 vaikka niin la olisi 22.10.

22/49 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta :) ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/49 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo kivasti lokakuisia jo!

Kävin tänään ultrassa ja pikkuisella on kaikki hyvin. Kokoa oli 12,2mm ja sydän löi sen 150-160 kertaa.

Liitoskipuja on jo nyt, toinen lonkka jaksaa vihotella. Varmaan tulee olemaan synnytyksen jälkeenkin vielä kaverina.

Myoomakin oli kasvanut ja sitä sitten seurataan vielä tuolla isommassa sairaalassa. Saa nyt katsoa mitä harmia tulee mokoma tekemään lisää.

24/49 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbeth86 kirjoitti:

Emiily kirjoitti:

Lisbeth86 kirjoitti:

Elissaa_a kirjoitti:

Mulla laskettuaika 3.10 ja ensimmäinen lapsi :) tuntuu uskomattomalta sillä heti ekasta kierrosta plussa. Epäuskoinen olo ja jatkuva pelko onko kaikki hyvin.. mulla ei oikeastaan oireita ole, ehkä väsymys (mutta sairastin juuri koronan eli voi olla sitäkin..) vähän kovempi nälkä ja mahassa tuntuu välillä todella voimakkaita tuntemuksia. Neuvolassa sanottiin että kaikki on ok mutta ei sitä ehkä usko ennenkuin todistetaan… pitäisiköhän käydä varhaisultra… niin pitkä aika odotella vielä rv12 asti

Mulla on kanssa jatkuva pieni pelko läsnä. Etenkin kun osa ensioireista on hävinny. Nyt parin päivän sisällä ei oo ollu enää samanlaista voimakasta hengästymistä eikä sydämen tykyttelyä. Mutta yöheräily vaivaa. Nälkä on useammin ja todella lievää pahoinvointia on ollu.

Varasin varhaisultran ihan vain oman pääni kannalta. Että saisin tietää mahd. pian onko kaikki hyvin vai ei.

Saitko ajan pian? Minullakin on oireet lähes kokonaan kadonneet ja säikähdin tosi paljon. Tein viikkotestin ja tunnin virtsanäytteestä antoi 2-3, vaikka just oli 5+1 alkanut. Mutta tuo tulos helpotti mieltä kyllä - 1h laimeahkon näytteen pitoisuus on 200-20 000. Mun varhaisultra on 22.2., liittyy siis ivf-hoitoihin.

Sain aikalailla valita itse päivän, varasin ajan yksityiseltä, kun omassa kunnassani ei tarjota varhaisultraa kuntaetuna. Olisin saanut jo ensi viikolle, joka ois 6+ viikko, mutta halusin varmemman tuloksen, joten aika on varattu 23.2. Eli seuraavana päivänä sinun ajasta 😄. Eka neuvola on samana päivänä, halusin varhaisultran ennen ensimmäistä neuvolaa, koska jos jotain onkin pielessä, niin en turhaan fiilistele raskautta neuvolassa.

Ilmeisesti oireiden katoaminen, muuttuminen ja päiväkohtaiset vaihtelut ovat normaaleja ja yleisiä. Mulla helpotti sydämen tykyttelyn ja hengästymisen suhteen, mutta nyt on alkanut olemaan enemmän kuvotuksen tunnetta. Tänään en saanut aamulla mitään muuta alas kuin smoothieta, kaikki muut ällötti. Jo pelkkä ajatuskin. Mutta pahoinvointi ei ole niin voimakasta, että olisi ollut tarvetta oksentaa. On tämä erikoista aikaa 😅.

Toivotaan että sinullakin olisi kaikki hyvin. Minäkin olen tehnyt aina säikähtäessäni varuilta raskaustestejä ja pregcheckin ovistestejä, jotka mulla näyttää vahvaa plussaa raskauden kanssakin. Se huojennus mikä tulee, kun näkee että viiva alkaa muodostumaan heti kun testialue kostuu ☺️…

Hei miten ultra meni? ❤️

25/49 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Uutena mukaan lokakuisiin, vaikka aika lopulle kuuta la tuleekin näillä näkymin.  Kp 25/28 tuli jo haamu testiin. Kuusi raskautta takana ekasta kierrosta ja niin tämäkin seitsemäs nappasi ekasta. 

26/49 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun mukaan! Todella alussa vasta ollaan. Oman arvion mukaan tänään 4+6. Tilasin alkuviikosta pari digiä, mutta eivät ole vielä saapuneet. Toivon saavani sen 3+. Esikoisesta tein myös viimeisenä testinä tuon digin ja se helpotti omaa oloa. On muuten jännää, kun sitä plussaa on niin kauan odottanut, mutta sitten kun sen plussan saa niin innostuksen jälkeen tuli se "mitä tuli tehtyä" ajatus. 😄 Sama kävi esikoisen kanssa. Mutta siis todellakin olen erittäin onnellinen tästä! Neuvolan varaan maanantaina kun olen päässyt tästä jännittävästä ekasta viikosta.

Oireita ei kai toistaiseksi ole ollut, mutta niitä ehtii vielä tulla joten nautin nyt tästä ihanasta oireettomuudesta.

Esikoisen raskaudesta kerrottiin sukulaisille vasta viikko ekan ultran jälkeen eli varmaan joskus rv 13-14. Jotkut kaverit tiesivät jo aiemmin. Nyt kerroin samoille hyville ystäville jotka ovat tienneet yrityksestä. Sukulaiset saavat taas odottaa, sieltä tulee taas sellaista innostunutta vastaanottoa että meinaan vielä hetken nauttia tästä pikku salaisuudesta. ☺️

27/49 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä näköjään ollaan, en ois kyllä ikinä uskonut! Tänä aamuna testattu plussa, Flo-sovellus näyttää 6+1 viikkoja 😱 la olis ovulaation mukaan 28.10..

Minä 07/80
Tytöt 04/04, 09/05
Poika 06/07
Haaveissa iltatähti

28/49 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6+4 ja pahoinvointi on alkanut. Ei ekassa mitään tällästä ollut, mitä tämä nyt meinaa? Kaksosia vai?? Edes syöminen ei joka kerta vie pahaa oloa pois, mikä taas toimi ekassa raskaudessa. Silloin oli ruokahaluakin huomattavasti enemmän, nyt ällöttää ajatuskin syömisestä. Toivottavasti edes helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Varhaisultraan olisi kiva mennä, sydämen sykkeen näkeminen voisi auttaa jaksamaan nämä olot. Ainut vaan että maksaa ihan liikaa, eikä mulla ole varaa sellaiseen joten näillä mennään mitä kunnallinen tarjoaa.

Mitäs muille kuuluu?

29/49 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muilla menee? Kovin on ollut hiljaista.

Itsellä karsea pahoinvointi, kamalampi kuin esikoiselta. Lisäksi koko ajan tuntuu kummalliselle, intuitiiviselle, ja jostain syystä en pidä tällä kertaa tunteesta. Pelottaa mennä neuvolaan ensiviikolla, kun olisi nt-ultra. Jostain syystä en haluaisi mennä.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

30/49 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ollut nyt rajumpaa pahoinvointia kuin ekassa raskaudessa. Kuitenkin nyt pari päivää ollut parempi olo ja ruoka on maistunut, ihanaa. Vatsa on ollut ihan litteä tähän asti mutta nyt on hirveä turvotus päällä, johtuu varmaan jatkuvasta syömisestä.

Voi että noi tuntemukset, Villahuivi! Toivotaan että kaikki kuitenkin olisi pienellä hyvin. Mitään ei voi itse tehdä kuin yrittää olla stressaamatta. 🧡

31/49 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, tämäpä juuri. Itse ei voi tehdä mitään. En oikein saa kiinni tästä tunteesta, en sanoisi sen olevan pelkoa keskeytymisestä, enkä osaa ajatella että pelkäisin esim down-lapsen syntymää tms. Silti jotenkin on olo, että kaikki ei ole... öö, "normaalisti". Välillä tuntuu että odotan kaksosia, vaikka varhaisultrassa oli "vain" yksi vauva näkyvissä. Ultran mukaan nimittäin on ollut 2 ovulaatioaikaa, joista ensimmäinen on jäänyt kesken ja tehnyt vain kystan, toinen on onnistunut (koska raskaus alkoi). Tämä jälkimmäinen on viikkoa myöhemmin tapahtunut ja täsmäisi omiin laskuihin, ensimmäinen oli niihin aikoihin kuin olisi "pitänytkin" olla, eli noin 2vk ed. menkkojen alusta.

Itsellänikin turvotusta ihan järkyttävä määrä! Maha minulla ei koskaan ole ollut litteä, mutta iltapäivään kun mennään, maha on jalkapallon muotoinen. Cuplatonia syön 2kaps päivässä, sillä saan ilman liikkeelle, vessareissut on kamalia ilmanpäästöpauketta..

Ihanaa viikkoa 🥰

32/49 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään tasan 12+0! Olo ollu tän kokoajan tosi hyvä, viikolla 11 alkoi vasta ensimmäiset pahoinvoinnit ja muutamana päivänä oksensin, sekin mennyt jo ohi kunhan muistaa syödä säännöllisesti - muuten iskee semmonen epämääräinen ällötys olo. Ehkä tavallista väsyneempi myös mutta päässyt kyllä ihan super helpolla! Ainakin tän ensimmäisen kolmanneksen. Torstaina sitten eka ultra..

33/49 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään 10+3. Väsymys aika kovaa, mutta etomiset onneksi vähenemään päin. Oksentamiseen asti ei ole onneksi mennyt. Varhaisultrassa kaikki oli hyvin 7+5, mutta kävin noin viikko sitten toistamiseen yksityisellä ultrassa, kun oli tosi epätodellinen olo, että onko kohdussa sittenkään elämää. Jatkuva salailu (myös esikoiselta) vaikutti paljon siihen, että raskaus tuntui hähmäiseltä. Puolisolle asia ei ole vielä(kään) konkretisoitunut, eikä tukea ja fiilistelyseuraa ole saanut sieltäkään 😔 Esikoinen nyt tietää ja helpottavaa puhua hänen hereilläoloaikana vauvasta.

Isompi huoli ja pelko raskauden jatkumisesta kuin esikoisesta, vaikka yritän ajatella että parempi ajatella kaiken olevan hyvin kunnes muusta saa viitteitä. Nt-ultraan tasan kaksi viikkoa aikaa. Yhtä odottamista tämä alkuraskaus, alkaisipa vatsa kasvaa ja liikkeet tuntea..

34/49 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täällä on ollut keskustelua!

Täällä alkoi juuri viikko 12. Ollaan nyt lomalla joten ultra menee ensi viikkoon. Ensi viikolla myös sokerirasitus ja se jännittää tällä hetkellä enemmän. Aamuisin on etovaa oloa jos ei syö mitään ja oksettaa jos juo vettä tyhjään mahaan niin hieman jännittää miten paha olo tuosta voi vielä tullakaan.

Vesi öllöttää muutenkin jonka vuoksi tulee juotua laimeaa mehua ja vichyä. Ja paprikaa ja veriappelsiinia voisin syödä jatkuvasti.

Saunominen myös tuntuu rasittavan aika nopeasti enkä jaksa olla löylyissä kuin pienen hetken.

Muuten on mennyt ihan mukavasti, jaksan liikkua vielä reippaahkosti ja kerrottiin raskaudesta vanhempien lisäksi sisaruksille ja innokas uuden serkun odotus ja onnittelut tuntuivat hyvältä.

35/49 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli nt- ultra ja kaikki siellä hyvin :) tänä viikonloppuna tarkoitus kertoa tuleville isovanhemmille! Huih, se jännittää miten tulevat asian ottamaan🙈

36/49 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä muutama viikko ultraan. Nyt vasta alkanut jännittämään ihan kauheasti onko vauvalla tai vauvoilla kaikki kunnossa. Kyllä, saimme viitteitä siitä että heitä voisi olla kaksi. Kuitenkin, oma pahoinvointi on helpottanut jo reilu viikko sitten, joten voi olla että ehkä toinen ei selvinnyt, mikä on aika tavallista kaksosraskaudessa. Toivon että masusta löytyisi edes yksi terve pieni. ❤️

37/49 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitus takana ja ei se ollut onneksi niin paha kuin pelkäsin. Vaikka ei sen sokerilitkun juominen varsinaista herkkua ollutkaan, ei tullut huono olo aamun aikana. Huomenna sitten ultraan, nyt saa alkaa jännittää sitä! Töiden kanssa on kyllä välillä haastavaa säätää näitä kaikkia käyntiaikoja joita kertyy melkein joka viikolle.

38/49 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko Villahuivi nt-ultrassa? Miten meni? Mulla vielä 2,5 viikkoa odottelua..

39/49 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro kirjoitti:

Olitko Villahuivi nt-ultrassa? Miten meni? Mulla vielä 2,5 viikkoa odottelua..

Kävin, kaikki hyvin, vauva oli kasvanut kovasti! Puolisokin puhui ultrakuvista niin nätisti 🥰. Sain samalla rakenneultraan ajan. Minulla on edelleen sellainen jännä tunne, en osaa sitä oikein selittää. Seuraava neuvola on vasta 35 viikolla, eli pitkään menee ennen kuin julkiselle menen. Käyn yksityisellä muutamat kerrat tässä välissä.

Miten sinulla menee?

40/49 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihana kuulla että kaikki vaikutti olevan kunnossa. 🥰 Ja että mieskin on innoissaan!

Täällä muuten kaikki hyvin, ainut vaan että armoton väsymys vaivaa ja se iskee jo aikaisin iltapäivällä eikä silmät meinaa pysyä auki. Olen muutaman kerran nukahtanut istualteen sohvalle vaikka yrittänyt taistella vastaan. 😂