Viikon lomamatka - mikä olisi pahin mahdollinen seurue sinun mielestäsi?
Olen lähdössä viikoksi saman katon alle perheeni, appivanhempieni ja mieheni sisarusten ja heidän perheidensä kanssa.
Arveluttaa hieman miten tulee menemään.
Kommentit (11)
Jos tuohon ap:n komboon saisi vielä mukaan mun oman äidin, niin sit ois oikeesti loma fron hell... Anoppi ja miehen veli perheineen ou jeah. Ja siis appiukon ja sen miehen veljen kanssa lähtisin vaikka kuuhun, mutta nää naiset:(
Miehen vanhemmat. Eivät ole inhottavia ihmisiä, mutta n. 80-vuotiaiden invalidin ja omaishoitajan kanssa lomailu ei vastaa minun käsitystäni lomasta.
Juntit ja kaikin tavoin perseilevät känniääliöt olisivat mielestäni kaikkein kamalinta matkaseuraa. Hyvänä kakkosena tulee lapsiperheet, joissa useampi alle kouluikäinen vapaan kasvatuksen sankari.
Appivanhemmissa ei ole mitään vikaa.
Onneks meidän suvussa ja kaveripiirissä on sellasta porukkaa, että kaikkien kanssa olisi kiva lähteä. Eli ei oo niitä ihmistyyppejä tms joita en siedä.
Hirveintä mulle olis joutua pelkkien elämäänsä kyllästyneiden eläkeläisten ja hirveen kakaralauman kanssa samaan tilaan pitkäks aikaa, en löytäis kenenkään kanssa mitään yhteistä.
Ryyppävien kanssa en halua matkustaa. Onneksi tilauslennoilla viina on nykyään maksullista. Vähän hillitsee sitä suomalaisten viinanhimoa
Jep, kamalinta matkaseuraa ovat ne, jotka vetävät räkäkännit jo lentokoneessa ja ovat selvin päin vasta kun päästään takaisin kotimaahan.
-
Sitten valittajat, jotka eivät jaksa/halua tehdä mitään, ja sitten valitetaan kun ei ole mitään tekemistä.
-
Sitten lapsiperheet, jossa on 2-3 alle kouluikäistä lasta, joiden kasvatus aika retuperällä, eli ovat koko ajan hukkumassa uima-altaaseen ja vanhemmat möllöttävät aurinkotuoleissa juomassa drinkkejä eväänsä letkauttamatta.
-
Ja toki ne, jotka syyttävät ongelmistaan muita ja kitisevät ongelmistaan koko loman ajan ja pahimmassa tapauksessa osoittavat mieltään töhrimällä patsaita tai kusemalla uima-altaaseen.
-
Myös appivanhemmilla tai omat vanhemmat ovat kamalaa matkaseuraa sille päälle sattuessaan.
Kaksi ärsyttävintä ääripäätä matkakavereissa on ultimatum-rutisijat ja sitten toisaalta ylihehkuttajat. Rutisijoiden mielestä kaikki on huonoa ja kamalaa. Paras esimerkki oli, kun aikanaan lensimme Ryanairin tarjouslennolla ja maksoimme peräti 60 Euroa/meno-paluu/hlö Lontoon lennoista. Eräs seurueesta uhosi tekevänsä Aamulehteen kirjoituksen, kun terminaali on niin surkea ja tämmöiseen loukkoon meidät laitettiin. Ei auttanut millään, vaikka yritin sanoa, että kaipa tää nyt pihistämistä onkin, kun tuolla hinnalla lennetään. Sitä saa, mistä maksaa.
Toinen on sitten se matkalainen, joka ei suostu poikkipuolista sanaa kestämään lomakohteesta. Esimerkiksi sanoin, että tuossa hanassa ei paineet meinaa riittää, niin vastaus oli, että "ai, en mä mitään ole huomannut ja Suomessakin vettä tulee usein huonosti" Hei, siitä tuli huonosti vettä. Ja hei, en mä sitä mihinkään verrannut, kunhan totesin asian.
Omat vanhemmat ehdottomasti kamalin. Appivanhemmat olisivat ihan jees periaatteessa, mutta todennäköisesti heillä olisi niin kova stressipäällä ettei lomasta tulisi mitään. Sisarusten kanssa voisi lähteäkin, mutta varmasti tehtäisiin tahoillamme omia aika paljon.
Miehen veljen perhe. Miehen veli on ihan kiva mutta vaimo on patalaiska ja heidän lapset uuvuttavan aktiivisia. TIEDÄN, että vaimo heittäis lapset mulle ja parkkeerais perseen rantatuoliin. Omissa lapsissa on tekemistä, serkut siihen päälle ja mulla olis varmaan pikkunen burn out viikon jälkeen
hmm. en kyllä lähtisi appivanhempieni kanssa lomalle. ei se olisi lomaa.
Jep, appiukko olisi se kamalin matkaseurueeseen kuuluva vaihtoehto. Ja ehkä anoppikin. Ja oma äitini. Onneksi ei tarvitse millään kokoonpanolla lähteä heistä kenenkään kanssa minnekään. Jokaisen heistä tavat ja oleminenkin samassa tilassa alkaa kiristää pinnaa jo muutaman tunnin jälkeen.