Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kiva" esimies töissä

Vierailija
04.06.2015 |

Jännittää normaalia puhumista ihmisille. Ei kerro asioita joita työntekijöiden kuuluisi tietää. Tervehtii juuri ja juuri, mutta ilmeestä näkee ettei voisi vähempää kiinnostaa sanoa edes moi. Jos häneltä kysyy jotain, ei vastaa. Hänen pitäisi opastaa uusia työntekijöitä, mutta ei opasta kunnolla. Mutta jos tekevät jonkin virheen niin tuhahtelee asiasta ikävästä tai haukkuu jollekin muulle selän takana. Aivan outo tyyppi. Ihan normaaliehin asioihin ei saa vastausta vaikka kysyy häneltä.

Työyhteisö muuten mahtava ja työ mielenkiintoista ja haastava. Kuinka voi olla niin paska tuuri että juuri se esimies on noin outo. EN tiedä millä meriiteillä on tehtäväänsä päässyt. Ja hänestä on kiinni plkankorotukset ja työsuhteiden jatko, että onnea vaan..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen käytöksensä ei muutu, puhu hänen esimiehelleen. Minua kiusasi useampi vuosi sitten oma esimies. Puhuin hänen esimiehelleen, joka puhutteli esimiestäni. Tehosi. Omalla esimiehelläni oli heikot sosiaaliset taidot, vaikuttaa samalta sun tapauksessa.

Vierailija
2/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:16"]

Jos hänen käytöksensä ei muutu, puhu hänen esimiehelleen. Minua kiusasi useampi vuosi sitten oma esimies. Puhuin hänen esimiehelleen, joka puhutteli esimiestäni. Tehosi. Omalla esimiehelläni oli heikot sosiaaliset taidot, vaikuttaa samalta sun tapauksessa.

[/quote]

Olen ollut vasta 3 kk töissä niin en viitsi vielä. Sosiaalisia taitoja hänellä ei edes ole.. Jotku työntekijät on sellaisia joita hän suorastaan mielistelee ja heille on ystävällinen. Itse olen yrittänyt olla ystävällinen ja työssä olen yrittänyt parhaani. Mutta jostain syystä ilmeisesti ärsytän häntä olemassaolollani suunnattomasti.

On asioita joita vain hän tietää ja joita voi kysyä vain häneltä. Mutat onpa kiva kysyä kun vastauksena ehkä tuhahdus tai ei vastausta ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:14"]

Ei kerro asioita joita työntekijöiden kuuluisi tietää.

[/quote]

Miksi olet hakenut työtehtäviin, joita et osaa? 

Vierailija
4/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:29"]

[/quote]

[/quote]

Siis anteeksi? Kyse on ihan kyseiseen työpaikkaa liittyvistä asioista jooista tieto tulee aina pomon sähköpostiin. Minulla ei ole tunnuksia hänen sähköpostiinsa että voisin onkia ne sieltä. En voi tietää mitenkään jos pomo ei kerro. En ole kuitenkaan mikään selvännäkijä.

Vierailija
5/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi koeaikaa jäljellä.. Pitä ilmeisesti jättää mieluista työ ikävän pomon takia. Harmi sinänsä.

AP

Vierailija
6/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kertoisin esimiehen esimiehelle viimeistään 3 kk päästä, en koeajalla. Ja jos työ on tosi kivaa, en lähtiis poiskaan.

Ja joka työhön tarvitaan perehdytys ja monissa töissä tarvitaan kollegoilta paljon informaatiota, jotta voi oman työnsä tehdä hyvin. Naurettava tuo nelosen kommentti, mutta tietty kaikki eivät parempaan pysty kuin täällä vittuilemaan.

2

Vierailija
7/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:16"]

[/quote]

Olen ollut vasta 3 kk töissä niin en viitsi vielä. Sosiaalisia taitoja hänellä ei edes ole.. Jotku työntekijät on sellaisia joita hän suorastaan mielistelee ja heille on ystävällinen. Itse olen yrittänyt olla ystävällinen ja työssä olen yrittänyt parhaani. Mutta jostain syystä ilmeisesti ärsytän häntä olemassaolollani suunnattomasti.

On asioita joita vain hän tietää ja joita voi kysyä vain häneltä. Mutat onpa kiva kysyä kun vastauksena ehkä tuhahdus tai ei vastausta ollenkaan.

[/quote]

Sinun on otettava asia esille nyt eikä myöhemmin.. Jos esität asiasi esim vuoden päästä niin sinua ei uskota, koska ihmettelevät mikset aikaisemmin sanonut asiasta.

Todennäköisesti sinut on jo vuoden kohdalla laitettu pihalle jonkun toisen henkilön tekemän virheen takia tai vastaavaa.

Vierailija
8/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oma persoonansa, olipa esimies tai työntekijä!!! Joskus synkkaa, joskus ei. Minua ärsytti oma työnjohtajani, kun olin 25-27-vuotias, reipas ja iloinen. Työnjohtaja oli vanha yrmy, kertoi asioita vain talossa pitkään olleille ja muutoin tuhahteli ja käänsi selkänsä. Kun hän jäi eläkkeelle ja tuli uusi, lipevä työnjohtaja tilalle, kaikki alkoi mennä päin persettä. Käytti aikaa seurusteluun ja asioiden perusteluun, mutta pian saatiin haukkuja ylemmältä taholta, kun oli mokailtu ja tilaukset valmistui hitaasti ja kerran tehtiin ylimääräisiä tuotteita, koska työnjohtaja ei sitten kai ollut kovin hyvä siinä, mikä hänen työssään olisi ollut olennaisinta, vaikka sosiaalinen ja rento olikin. Mokien takia tehtiin tappiota, jolloin meidän osastolta vähennettiin 3 työntekijää ja minä lähdin vapaaehtoisesti!

Vierailija
9/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä ketuttaa tyypit, jotka juoksee haukkumassa esimiestä ylemmälle taholle. Se syö lopulta koko työyhteisöä. Mulla on ollu työkavereita, jotka myrkyttää koko työyhteisöä ja sanoi, että pomo on epäpätevä ja milloin mitäkin. Sitten kun asioita on tutkittu, on koko työyhteisö sellaisessa syynissä ja kuka sanoi mitä ja mitä sillä tarkoitti. Sitä rumbaa ei jaksa kukaan täysjärkinen. Jos on huono työpaikka, niin valittajat vois lähteä kokeilemaan muualle, että kollegat saa tehdä työnsä rauhassa.

Vierailija
10/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:37"]

Mä kertoisin esimiehen esimiehelle viimeistään 3 kk päästä, en koeajalla. Ja jos työ on tosi kivaa, en lähtiis poiskaan.

Ja joka työhön tarvitaan perehdytys ja monissa töissä tarvitaan kollegoilta paljon informaatiota, jotta voi oman työnsä tehdä hyvin. Naurettava tuo nelosen kommentti, mutta tietty kaikki eivät parempaan pysty kuin täällä vittuilemaan.

2

[/quote]

Olisi niin sääli, että hänen takiaan tarvitsisi lähteä, kun pidän työstä niin paljon ja työkaverit tosi mukavia.

Tottakai pitäisi olla hyvä perehdytys ja pitäisi ainakin kysyttäessä saada tietoa. En tiedä tiesikö hän töihin tullessaan sitten itse jo heti kaiken, niin olettaa että muidenkin pitäisi tietää. Se on kaikkein kurjinta, jos haukutaan selän takana sellaisista asioista joita ei ole voinut tietää ja sen takia mokannut. Tai jos kysyttäessä jotain oleellista asiaa ei vastausta tule tai pelkkä tuhahdus.

Kun oikeasti parhaansa yrittää kaikin tavoin ja kohtelu on tosi tylyä, niin pistää harmittamaan toden teolla.

Vierailija
11/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin opettajan sijaisena nuorempana, kun en saanut oman alan töitä. Oli sielläkin yhden sortin rehtori, jota ei talossa juuri näkynyt. Sitten kun sinne tuli toinen "tyttö" saikkusijaiseksi, se kyseli joka asiaa. Minä yritin käyttää omaa päättelyä mahd. pitkälle ja keskityin opettamaan. Toinen sijainen kyseli, miten kopiokone toimii ja milloin on vanhempainillat ja missä on oppimateriaalit ja milloin saa lomarahat jne. En edes muista enää, mikä kaikki oli niin akuuttia ja selvityksen alla... Kyllä hänestä selän takana puhuivat, mistä on löytynyt, kun ei mikään asia toimi ilman apua. Kun minun sijaisuuteni loppui, sain sekä opettajilta että reksiltä palautetta, että olen sopeutunut hyvin työyhteisöön ja ollut kiva työkaveri. Ymmärsin itse, että mitä vähemmän kuormittaa toisia, kun on vain sijainen, niin sitä paremmin menee. Toki on eri asia, jos on vakituisessa työssä, kyllähän silloin pitää saada niin paljon opastusta, että pärjää tulevina vuosina.

Vierailija
12/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyselemisessä ei ole mitään pahaa, päin vastoin, se osoittaa innokasta asennetta. Oppiipahan nopeammin. Monet juuri ko. asenteen vuoksi eivät uskalla kysellä, vaan peittelevät osaamattomuuttaan. Harvemmin sitä samaa asiaa monta kertaa kysyy. Ainahan voi kirjoittaa muistiin, ja kannattaakin.

Vierailija
13/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla sinä työskentelet, jos toiset samaa työtä tekevät eivät vastaa perehdyttämisestä? Eikö teillä ole perehdytyssuunnitelmaa? Yleensä työpaikalla esimies perehdyttää yleisiin asioihin ja solmii työsopimuksen ja kertoo työehdot, mutta sitten perehdyttää toiset työntekijät itse käytännön työhön.

Vierailija
14/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomo ei neuvo, niin kannattaa kysellä joltakulta kivalta alaiselta sitten, tai useammalta ettei tule "kuormittaneeksi" yhtä liikaa. Ehkä kannattaa kerralla hyvänä hetkenä kysyä useampaa asiaa ja merkitä vastaukset muistiin.

Vierailija
15/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:29"]

[/quote]

[/quote] Itse en edes viihtyisi töissä jossa en opi joka päivä jotain uutta.

Vierailija
16/16 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:19"]Millä alalla sinä työskentelet, jos toiset samaa työtä tekevät eivät vastaa perehdyttämisestä? Eikö teillä ole perehdytyssuunnitelmaa? Yleensä työpaikalla esimies perehdyttää yleisiin asioihin ja solmii työsopimuksen ja kertoo työehdot, mutta sitten perehdyttää toiset työntekijät itse käytännön työhön.
[/quote]

Noin on ainakin hoitoalalla ja kaupan alalla ja puutarha-alalla, että on perehdytyssuunnitelma, ja jollakin työkaverilla on vastuu perehdytyksestä. Samaa mietin myös täällä, että miksi siellä teidän työpaikalla ei ole nimetty sinulle perehdyttäjää? Ehkä sitä pomoa ärsyttääkin se, että kyselet asioita, jotka kollegan pitäisi kertoa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä