Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreeni, kolmas aura putkeen!

Vierailija
03.06.2015 |

Tämä alkoi puoli ysin maissa nyt illalla: ensin tuli aura, sitten päänsärky. tätä tapahtuu pari krt vuodessa. Mutta sen jälkeen tulikin toinen aura ja nyt kolmas putkeen! Ikinä ei ole ollut näin, enkä uskalla nyt mennä nukkumaan... Onko muilla ollut vastaavaa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ainakin mulle, hemipleginen migreeni. Joskus kohtaukset pitkittyy, kolmantena tai neljäntenä kohtauspäivänä käyn ambulanssilla hakemassa tujummat piikit.

Tsemppiä!

Vierailija
2/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestääkö sulla siis se aurailu monta päivää?Ja kiitoksia rsempeistä, tää ei vaan mee ohi kun taas ilmestyi uudet puutokset näkökenttään... Olen todella huolissani ja valvon täällä yksinäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut lääkettä, ja mitä? Kokeiltuani 20 vuoden aikana eri migreenilääkkeitä sain avun Buranasta. Otan 800 mg kun aura alkaa, ja olem puole tunnin päästä kunnossa. Väsynyt, mutta aura ja särky tiessään.

Vierailija
4/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut 2 x 500 mg Miranax nutta nää jatkuvat näköpuutpkset ja aurat huolestuttaa nyt kun ne jäi jotenkin päälle. Lukeminen ja kirjoittaminenkin on todella vaikeaa näköpuutosten ja väreilyn takia.

-ap

Vierailija
5/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa, eli joo, ikäänkuin kohtaus alkaa aina alusta.

Kokeile ottaa buranaa ja panadolia samaan aikaan, voi auttaa.

Vierailija
6/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja mene nukkumaan, ei toi muuten lopu!

Vierailija
7/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallanko mennä? Pelkään että herään sokeana :S

-ap

Vierailija
8/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nukkumaan. Pois koneelta!

Vierailija
9/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei enteilisi jo aivoinfarktia. 

lääkäri

Vierailija
10/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut viikkojakin aurat päällä, ihan normaalia

Vierailija
11/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:28"]

lääkäri

[/quote]

no niin, oletko tosissasi? meinasin jo mennä nukkumaan mutta se siitä sitten, olen taas paniikissa!

kiitos vastauksista, mukava tietää että muillakin on ollut tällaista.

-ap

Vierailija
12/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallanko mennä? Pelkään että herään sokeana :S

-ap

[/quote]

Lähde päivystykseen heti.

Vierailija
13/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi aura kestää yli tunnin, niin lähde heti päivystykseen. Samoin jos tulee muita oireita, joita ei ole aikaisemmin ollut tai ne tulevat eri järjestyksessä kuin aikaisemmin.

Nimimerkillä Suomen parhaalta neurologilta saatu ohje.

Vierailija
14/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:32"]

Jos yksi aura kestää yli tunnin, niin lähde heti päivystykseen. Samoin jos tulee muita oireita, joita ei ole aikaisemmin ollut tai ne tulevat eri järjestyksessä kuin aikaisemmin.

[/quote]

Mut on ainakin lähetetty aina päivystyksestä heti ovelta kotiin,  kun olen mennyt pitkittyneen auran takia.

Vierailija
15/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri

[/quote]

no niin, oletko tosissasi? meinasin jo mennä nukkumaan mutta se siitä sitten, olen taas paniikissa!

kiitos vastauksista, mukava tietää että muillakin on ollut tällaista.

-ap

[/quote]

Tuskinpa tällä palstalla oikeita lääkäreitä on. Ne on aina näitä "lääkäreitä"

Vierailija
16/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:33"]

[/quote]

Mut on ainakin lähetetty aina päivystyksestä heti ovelta kotiin,  kun olen mennyt pitkittyneen auran takia.

[/quote]

Niin minutkin, mutta nykyään on käsilaukussa sen Suomen parhaan neurologin kirje, jossa lukee, että pitää ottaa sisään. Se ei ilmeisesti haittaa, jos auroja tulee sarjatulena, mutta yksi yksittäinen ei saa kestää yli tuntia.

Oletko kokeillut ap irvistää peilin ääressä? Et saisi itsellesi jotain vahtia?

Vierailija
17/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis mitä? Helposti yksi aura kestää 3-4 tuntia. Miksi sen takia pitäisi mihinkään lähteä?

Vierailija
18/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähetä käymään päivystyksessä. Noilla oireilla ei ole mitään hävettävää vaikka kyse olisikin "vain" migreenistä. Saat kunnolla lääkettä ja kuntosi tsekataan.

Vierailija
19/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:35"]

[/quote]

[/quote]

Niin minutkin, mutta nykyään on käsilaukussa sen Suomen parhaan neurologin kirje, jossa lukee, että pitää ottaa sisään. Se ei ilmeisesti haittaa, jos auroja tulee sarjatulena, mutta yksi yksittäinen ei saa kestää yli tuntia.

Oletko kokeillut ap irvistää peilin ääressä? Et saisi itsellesi jotain vahtia?

[/quote]

Mitä ne on muka sulle sitten tehneet siellä päivystyksessä? Mulle on sanottu ettei auraoireille voi tehdä mitään.

Vierailija
20/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tässä ei ole yksi aura vaan ensin tuli yksi, sitten alkoi uudelleen ja taas uudelleen. Nyt meni taas ohi, katselen vielä tilannetta. Olen aika varma ettei meidän pienessä kunnassa ole lääkäriä päivystyksessä yöaikaan, joten tarkkailen siksi tilannetta vaan kotona. Muita oireita (puutumisia, puhevaikeuksia tms.) ei ole, vain nämä puutokset/aurat aaltoina plus särky.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan