Pitääkö omia vanhempia j sisaruksia kutsua kylään?
TÖH?!
Luin toista ketjua jossa ihmeteltiin mi oudoimpia syitä miksi aikuinen lapsi ei kutsu vanhempiaan kylään kotiinsa. Siis oikeastikO onko se normaalia että kutsuu? :D aivan käsittämättömän vieras ajatus minulle. Olen asunut 6 vuotta poissa kotoa enkä ole koskaan kutsunut ketään perheenjäseniä kylään. Ovat he kyllä kämpät nähneet kunnauttaneet muutossa tai jos ovat tuoneet/hakeneet jotain eli on ollut jotain asiaa. Mutta ilman asiaa kutsuisi tänne vaan? Ihan outo ajatus. Miksi?!
Emme myöskään soittele emmekä ole tekemisissä ellei ole varsinaista asiaa. Miksi pitäisi? Ainoat ketkä soittelee on isovanhemmat ja se on (anteeksi vain) ihan vtun rasittavaa. Ei heillä ole asiaa eikä minua kiinnosta jakaa heille asioitani .
Onko oikeasti niin että olemme joku poikkeus?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:56"]Mun ei tarvi kutsua, kun ne tulee kutsumatta. Ja itsekin käyn niillä kutsumatta
[/quote]
Miksi?!?!
Ap
Itse en kutsuisi ja saisin paskahalvaukset kutsumatta kylään tulemisesta. Et ole poikkeus.
Jotenki sam ku voisit jonkun entisen naapurin luona ja se vaa tulis sulle kylään. Tai jonkun entisen kaverin joka jäi entiselle paikkakunnalle. Life goes on.. Miksi heitä enää pitäisi nähdä?
Miksi ette ole yhteydessä perheisiinne?!? Olette oman kokemukseni mukaan poikkeuksia.
Itse tapaan perhettäni ja miehen perhettä usein meillä ja heillä. Soittelen päivittäin jonkun perheenjäsenen kanssa. Miksi ihmeessä en tekisi niin? Perhe on minulle tärkeä.
Siis onko nää vastaukset ihan tosissaan? XD Että ei sisaruksia/niiden perheitä tai vanhempia kutsuttaisi omaan kotiin? Anteeksi mutta mitä v*ttua.
Pitää. Taidan olla sielultani mustalainen, kun haluan että arkeeni kuuluu lapsuudenperhe myös näin aikuisena.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:02"]
Miksi ette ole yhteydessä perheisiinne?!? Olette oman kokemukseni mukaan poikkeuksia. Itse tapaan perhettäni ja miehen perhettä usein meillä ja heillä. Soittelen päivittäin jonkun perheenjäsenen kanssa. Miksi ihmeessä en tekisi niin? Perhe on minulle tärkeä.
[/quote]
Perhe ei ole minulle tärkeä. En pidä perheestäni. Siksi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:56"]Mun ei tarvi kutsua, kun ne tulee kutsumatta. Ja itsekin käyn niillä kutsumatta
[/quote]
Miksi?!?!
Ap
[/quote]minä ainakin siksi, että ollaan perhettä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:56"]Mun ei tarvi kutsua, kun ne tulee kutsumatta. Ja itsekin käyn niillä kutsumatta [/quote] Miksi?!?! Ap
[/quote]
Se on vaan meidän tapa. Tottakai kun kauempana asutaan niin soitetaan pari päivää ennen että sopiiko että tullaan silloin ja silloin kylään. Yleensä sopii. Tuntuis oudolta kutsua omia perheenjäseniä kylään. Sais varmaan kutsua odotella, kun toiset vaan miettis että mistähän se on suuttunut kun ei käy enää kylässä.
Minua ei kutsuta lapsuudenkotiin, vaan painostetaan käymään. Työleirihän se on. En kutsu, mutta ilmoittautuvat joskus että nyt tullaan.
Ihan miten kukakin haluaa, mutta vaikka asun puolen kilsan päässä vanhemmistani, niin eivät he ole täällä käyneet vieraana kuin pari kertaa. Isäni saattaa joskus ohi kulkiessaan tulla pihalle juttelemaan jos meistä joku siellä on ja äitini käväisee välillä ovella tuomassa vaikka itse leipomaansa tuoretta leipää. En oikein keksi syytä miksi he tänne kylään tulisivat kun juttelemme muutenkin ja en ole mikään kahvien keittelijä. Meillä käy muutenkin tosi harvoin vieraita ja yllätysvieraita en päästä sisälle. En voi sietää myöskään itse itseään kylään kutsuvia ja sellaisia ei enää olekaan. Vanhempani eivät edes oleta, että heitä meille kylään kutsuisin, mutta he ovat kyllä eläkeläisinä lähes aina kotosalla.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:03"]
Siis onko nää vastaukset ihan tosissaan? XD Että ei sisaruksia/niiden perheitä tai vanhempia kutsuttaisi omaan kotiin? Anteeksi mutta mitä v*ttua.
[/quote]
Ap on vielä nuori, joka on vasta irtaantunut vanhemmistaan. Tämä on varmaan aivan tavallinen irtiotto nuorena aikuisena. Sitten ap, kun perustat sen oman perheen, huomaat, että on mukava pitää yhteyttä vanhempiin ja sisaruksiin. Viet mielelläsi lapsiasi hoitoon vanhemmillesi saadaksesi hetken "omaa aikaa" muksuistasi. Näin se vaan menee, puhun kokemuksesta ja näin on myös monen kaverini kohdalla käynyt.
[quote author="shatteredslashK" time="03.06.2015 klo 22:04"]
Miksi ette ole yhteydessä perheisiinne?!? Olette oman kokemukseni mukaan poikkeuksia. Itse tapaan perhettäni ja miehen perhettä usein meillä ja heillä. Soittelen päivittäin jonkun perheenjäsenen kanssa. Miksi ihmeessä en tekisi niin? Perhe on minulle tärkeä.
[/quote]
[/quote] Perhe on taas minulle oikeinkin tärkeä ja vietämme esim lasten synttäreitä vanhempiemme ja sisarusteni perheiden kanssa. Kuikas muuten, lapset ovat siihen aivan pienestä tottuneet. Muutenkin sekä mieheni vanhemmat että omat vanhempani käyvät meillä vierailulla.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:28"]
[quote author="shatteredslashK" time="03.06.2015 klo 22:04"]
[/quote]
[/quote] Perhe on taas minulle oikeinkin tärkeä ja vietämme esim lasten synttäreitä vanhempiemme ja sisarusteni perheiden kanssa. Kuikas muuten, lapset ovat siihen aivan pienestä tottuneet. Muutenkin sekä mieheni vanhemmat että omat vanhempani käyvät meillä vierailulla.
[/quote]
No se on hienoa. On hyvä, jos olette hyvissä väleissä, mutta kaikki eivät ole. Minä en ole vanhemmillei mitään velkaa, eikä minulla ole lapsia, joita pitäisi kyläilyttää isovanhempiensa luona.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:00"]
Jotenki sam ku voisit jonkun entisen naapurin luona ja se vaa tulis sulle kylään. Tai jonkun entisen kaverin joka jäi entiselle paikkakunnalle. Life goes on.. Miksi heitä enää pitäisi nähdä?
[/quote]
Kyllä se veri on vettä sakeampaa. Onhan ne läheiset sukulaiset eri kuin entiset naapurit.
Miksi? Perustelkaa!!! "Koska se on perhe" ei oo mikään perustelu
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:43"]
Miksi? Perustelkaa!!! "Koska se on perhe" ei oo mikään perustelu
[/quote]
Kyllä minä ainakin kannan mielessäni myös vastuuta vanhemmistani, sisaruksistani ja tietysti ennen kaikkea lapsistani ja toivon, että omat läheiseni tekevät samoin. Tiedän, että jos sairastun tai tulee muita vastoinkäymisiä voin kääntyä läheisteni (=perheeni ) puoleen. Lapseni pitävät vanhempiani ja sisarusteni perheitä läheisinä, voin täysin luottaa, että he tukevat lapsiani, jos siihen olisi tarvetta. En voisi samalla tavalla kääntyä naapurini tai ystävänikään puoleen.
Tiedän, että kaikille perhe ei ole niin tärkeä, mutta oma perheeni pitää yhtä ja olen siitä onnellinen. Samoin autan vanhempiani ja sisaruksieni perheitä, jos siihen on tarvetta. Enkä todellakaan tarkoita sitä, että koko ajan roikkuisimme toisissamme, kaikilla on oma elämä, mutta olemme kartalla siitä, mitä kenellekin kuuluu.
Mun ei tarvi kutsua, kun ne tulee kutsumatta. Ja itsekin käyn niillä kutsumatta