Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako hyllymetriä kirjoja teillä on kirjastossanne?

Vierailija
29.01.2022 |

Meillä on kaupunkiasunnossamme kirjastossa kolmella seinällä kattoon ulottuvat kirjahyllyt ja niissä on 100 hyllymetriä kirjoja. Muissa huoneissa on vielä noin 50-60 hylllymetriä.
Maatalomme kirjasto on noin 70 m2 ja siellä on kiinteät kirjakaapit noin 6 metriä pitkät yhdellä seinällä, mutta siellä on vain noin 40 hyllymetriä kirjoja.
Minun siskoni sai suurimman osan maalla olleesta kirjastosta, ja saarihuvilan Turun saaristossa. Tosin hän vei kirjat Helsingin kotiinsa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työni vei minua viime vuosina pitkin poikin Eurooppaa, luovuin suurimmasta osasta kirjoja. Säilytin vain sata mieluisinta. Sekä 40 päiväkirjaa. Niihin riittää noin 4,5 metriä. 

Vierailija
2/19 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN ole koskaan tajunnut mikä varsinaisesti on hyllymetri. Yksi hyllykö vai kokonainen kirjahylly? Niitä kokonaisia Billyjä löytyy 6 kpl täyteen ahdettuna kirjoja, pienessä kerrostalokaksiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20m hyllylevyä on päällystetty kirjoilla. Kaikki eivät kyllä ole mahtuneet näille hyllyille, joten kirjoja on vähän enemmän.

Vierailija
4/19 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 19, mutta olen pyrkinyt hankkimaan vain laatulukemista, ts. kirjoja, joita voi lukea uudestaan ja uudestaan sekä tietokirjoja.

Vierailija
5/19 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt enää metri.  Aijemmin ehkä 20m.

Vierailija
6/19 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitisenkymmentä.

Vierailija
7/19 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30. Loput kirjat on sängynaluslaatikoissa, ku ei mahdu enempää hyllyjä pieneen opiskelijakämppään.

Vierailija
8/19 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa asunnossa n. 25, nykyisessä n. 15.

Vierailija
9/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä talossa oli n 30m nykyisessä enää 10m

Vierailija
10/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla omaa kirjastoa ole, on vain pari kirjahyllyä. Niissä on n. 5 metriä kirjoja, ja lisäksi muutamia laatikollisia.

Vierailija
11/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN ole koskaan tajunnut mikä varsinaisesti on hyllymetri. Yksi hyllykö vai kokonainen kirjahylly? Niitä kokonaisia Billyjä löytyy 6 kpl täyteen ahdettuna kirjoja, pienessä kerrostalokaksiossa.

Hyllymetreistä puhuttaessa tarkoitetaan siis sitä, kuinka monta metriä esim. kirjoja yhteensä on. En nyt tiedä, millainen on ”kokonainen Billy”, mutta jos hyllyn leveys on vaikkapa 90 cm, yhdessä kirjahyllyssä on 5 hyllyä ja kirjahyllyjä on yhteensä 6, niin hyllymetrejä on 0,9x5x6 metriä eli 27 metriä. Ts. jos pinoaisit kirjasi torniksi, niin siitä tulisi 27 metrin korkuinen. Toki jos hyllyt on ahdettu täyteen, niin tuon arvion voi varmaan tuplata.

Vierailija
12/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 50 metriä on, osa on lukemattomia, melkoisen määrän olen antanut serkulle sillä ehdolla ettei palauta, saa hävittää miten haluaa, joko jatkaa kierrätystä tai roskiin.

Mitä uudenpi kirja on sen sisällyksettömämpi ja tyhjempi se on. Vanhat kirjat sinällään kertoo aikansa historiaa, vaikka kyse olisikin 'vain' romaanista. Onneksi olen hankkinut nitä vanhoja kirjoja, niitä vain viitsii enää lukea.

Niissä myös putkahtelee aivan tuttuja, sekä henkilöitä että paikkoja ja myös tapahtumis joista on isovanhemmat puhuneet.

Vierailija
13/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin, että ehkä parikymmentä.

Vierailija
14/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metri on metri. Monta metriä kirjoja siinä billyssä on?

Vierailija
15/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 hyllymetriä ja monta laatikkoa varaston puolella.

Vierailija
16/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta aiheesta oli joskus aiemminkin ketju, ja ihmettelin jo siinä sitä, että moni tuli kyselemään mitä hyllymetri tarkoittaa. Miten tuon voisi ilmaista enää selvemmin? Hyllymetri on metri hyllyä.

Vierailija
17/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa kirjastoa tarkoitat? Työhuoneen yhteydessä olevaa vai salin lähellä olevaa?

Vierailija
18/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 m tietokirjoja pääasiassa

Vierailija
19/19 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään n. 0.80m. Olen luopunut kaikesta ylimääräisestä, en haali kotiini mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan