Suomalaiset hitto vie, missä itsetunto?
Suomalaiset miettivät pitääkö naapuria tervehtiä tai jopa - herraisä - mennä esittäytymään. Suomalaiset miettivät koko päivän kehtaako tai voiko tai hävettääkö ostaa suklaapatukka illalla, vielä roskapussi aamulla, hakea lapsi hoidosta vasta kaupassa käynnin jälkeen, hymyillä työkaverille. Suomalaisten aika kuluu miettiessä onko naapuri hullu jos pitää joulukuusta parvekkeella tai pääsiäiskoristetta yli sunnuntain. Ja mitä muut sanovat jos lapsi kiukuttelee kaupassa tai jos anoppi haukkuu? Ja mitä jos lapsella ei ole merkkivaatteita tai tarpeeksi kavereita? Maailmanloppu. Suomalaiset hermostuvat - ah niin: sanahan on „ahdistua“‘ tai „masentua“
hississä, rullaportaissa, kaupassa, työkeskuntelussa ja taloyhtiön kokouksissa. Suomalaiset kasvattavat lapset niin, että ne eivät osaa katsoa silmiin, sanoa edes omaan nimeään vaan yrittävät olla tapetin näköisiä niin että heitä ei huomaa.
Mikä suomalaisia vaivaa?
Kommentit (12)
AP. Samaa olen ihmetellyt koko ikäni.
Suomalaiset, mikä vaivaa teitä?
Aika vastata!
Varmaan joku pitkä trauma mitä pitää purkaa jopa ulkomailta pöllöpalstoille Suomeen.
Kasvatus. Kotona sanotaan, ettet ole mitään, eikä mitään kannata tehdä, koska olet osaamaton, nolo jne.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatus. Kotona sanotaan, ettet ole mitään, eikä mitään kannata tehdä, koska olet osaamaton, nolo jne.
Mutta voisihan tähän laittaa pisteen. Voisi päättää, että omaa ympäristöään (perhettä, ystäviä, työkavereita) ei myrkytä tällä asenteella. Että omille lapsilleen ei näitä asenteita anna eteenpäin! Jostain on aloitettava.
Noo eipäs yleistetä. Minä olen aina ollut ylpeästi minä, enkä häpeile. Toki varmaan yleisempää tuollainen. Mutta hei, aina voi muuttaa ajatustapaansa!
Olen aina ollut omien teiden kulkija. Eikä aika pohtia, kytätä napuristoa tai muiden ihmisten tekemisiä.Itse tiedän kuka olen ja en tarvitse siihen muiden mielipidettä.Minä olen minä kaikkinen vikoineni ja avuineni.Joten anetan kaikien kukien kukia. Eilinen on mennyt,huominen ei tulut. Joten on vain tämä yksi päivä kerralla.
Kansallinen autismi, synkkyys, masentuneisuus, käytöstapojen puute.
Moni on aiemmin kasvatettu häpeällä. Mitä naapuritkin sanovat, kun olet tuommoinen. Naapurin Liisa on niin reipas, kun voitti hiihtokisatkin, mikset sinä voi olla samanlainen? Ja kylässäkin sinua saa aina hävetä, kun olet tuommoinen.
Kampaa hiukset, ettet ole kuin tarhapöllö. Ja noissa vaatteissako meinaat lähteä ulos? Katsoisit vähän, mitä laitat päällesi, johan sinulle nauraa naurismaan aidatkin, jos tuollaisena lähdet.
Etkä tietenkään osannut siellä käyttäytyä. Muistitko onnitella päivänsankaria, et varmasti muistanut. Etkö varmaan kätellyt etkä katsonut silmiin. Mikset ole yhtään reippaampi?
Mitä sinustakin tulee. Kuka sinut esimerkiksi ottaisi työhön? Kuinka sinä pärjäät työelämässä, siitä olen huolissani.
Ei pidä jatkuvasti kalkattaa, mutta kyllä sinä olet liian hiljainen, kun et saa sanaa suustasi. Miten tulet pärjäämään elämässä, ymmärrätkö ollenkaan rahan arvoa, mitä sinusta tulee.
Koeta nyt reipastua. Ota mallia naapurin Villestä.
Pysy sinä n**keri vaansiellä p*skamajassasi, äläkä tule tänne neuvomaan!
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä paskaa...
TÄMÄ! Todellakin taas tätä paskaa.
Ylisukupolviset käsittelemättömät traumat.