Lievä vesirokko
Minkäikäsellä oli ja millainen oli? Kuinka monta näppylää jne.
Kommentit (13)
2,5 kk vauva. muutama näppylä eikä kuumetta. sai siitä kuitenkin onneks vastustuskyvyn.
Mulla oli itselläni viime vuonna, 33-vuotiaana. Menin työterv. lääkäriin ranteissa olevan omituisen ihottuman takia. Sen lisäksi oli vain ehkä erittäin lievä sairaudentunne, sellainen kuin olisi flunssa tulossa. Yllätys oli kun lääkäri sanoi että mulla on vesirokko. Niitä näppylöitä tuli sitten vähän lisää mutta kuumetta tai kipeää oloa ei tullut missään vaiheessa. En pitänyt edes sairaslomaa kun oli niin hyvä olo koko ajan. Ja sanovat että tauti olisi vaikea aikuisena sairastettuna...
Kiitos vastanneille. Ap:n lapsi on 8 v. Ja n. 4 näppyä, lapsella flunssainen olo. Voiskohan olla vesirokko??
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:22"]Kiitos vastanneille. Ap:n lapsi on 8 v. Ja n. 4 näppyä, lapsella flunssainen olo. Voiskohan olla vesirokko??
Ap
[/quote]
Mun tytöllä 4 -vuotias varmaan kymmeniä näppyjä mut ei muuta. Ei kutise, ei kuumetta.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:22"]
Kiitos vastanneille. Ap:n lapsi on 8 v. Ja n. 4 näppyä, lapsella flunssainen olo. Voiskohan olla vesirokko?? Ap
[/quote]Näet sen huomenna, jos näpyt muuttuvat rakkuloiksi.
Pojallani oli n. puolivuotiaana muutama näppy, joita luulin itikanpuremiksi, mutta muita oireita en havainnut. Pari viikkoa aiemmin olimme olleet tekemisissä tartunnan saaneen kanssa, mutta vasta myöhemmin kuulin hänen sairastuneen, joten vasta silloin tajusin epäillä asiayhteyttä. Asiaa ei siis koskaan tarkistettu, mutta koska poika ei ole saanut vesirokkoa myöhemminkään vaikka kaverit ympärillä sairastivat, niin arvelen tuon sitten olleen sitä. Vauvahan perivät syntyessään äidiltä vastustuskyvyn, joka sitten ajan myötä heikkenee, näin olen kuullut. Tämä selittäisi sen, miksi vauvoilla rokko on lievempi kuin myöhemmällä iällä. Itse sairastin vesirokon 15-vuotiaana ja tiesin kyllä sairastavani.
Pojallani oli yksi näppylä sormessa ja tytär oli täynnä näppylöitä. Molemmilla oli vesirokko. Ei voi olla "lievää" vesirokkoa, se joko on tai ei ole. Näppylöiden määrä on sitten yksilöllistä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:57"]Pojallani oli yksi näppylä sormessa ja tytär oli täynnä näppylöitä. Molemmilla oli vesirokko. Ei voi olla "lievää" vesirokkoa, se joko on tai ei ole. Näppylöiden määrä on sitten yksilöllistä.
[/quote]
No kuumeeton vesirokko minun käsityksen mukaan lievä? Ja rajussa niitä rakkuloita menee ihan limakalvoille yms ja kova kuume. Eli on niissä minusta ihan vissi ero.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:57"]
Pojallani oli yksi näppylä sormessa ja tytär oli täynnä näppylöitä. Molemmilla oli vesirokko. Ei voi olla "lievää" vesirokkoa, se joko on tai ei ole. Näppylöiden määrä on sitten yksilöllistä.
[/quote]
Hassua saivartelua. Kyllä voi olla lievä vesirokko, käytännössä se tarkoittaa lieväoireista. Voi sitä olla lievä flunssakin, vaikka sekin virustartunta toki joko on tai ei ole.
5kk iässä vauvalla oli pari näppyä rinnassa ja hiukan lämpöä
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:22"]
Kiitos vastanneille. Ap:n lapsi on 8 v. Ja n. 4 näppyä, lapsella flunssainen olo. Voiskohan olla vesirokko?? Ap
[/quote]Näet sen huomenna, jos näpyt muuttuvat rakkuloiksi.
[/quote]
Eivät muutu aina.
Epäilen siis omalla lapsellani lievää vesirokkoa.
Ap