Kertyykö 2. lapsen äiteyvapaasta lomarahaa?
Tietääkö kukaan, eli sain toisen lapseni ilman että palasin töihin niin kertyykö mun työpaikalla mulle tästä toisesta lapsesta lomarahaa äiteyslomalla ollessani?
Kommentit (12)
Ja tietääkö kukaan että täytyykö mun erikseen hakea kotihoidontukea vai jatkuuko se automaattisesti äiteysloman jälkeen?
kyllä kertyy, jos sinulle on maksettu palkkaa äitiysloman aikana
En osaa sanoa, mutta voi hemmetti sentään jos kertyy. Sääliksi käy oikeasti työnantajia tämä meno Suomessa joskus.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:10"]kyllä kertyy, jos sinulle on maksettu palkkaa äitiysloman aikana
[/quote]
Ei mulle maksettu palkkaa, kela maksoi vain.
Mulla on ahne työnantaja joka ei maksa mitään ylimääräistä jos ei osaa vaatia sitä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:11"]En osaa sanoa, mutta voi hemmetti sentään jos kertyy. Sääliksi käy oikeasti työnantajia tämä meno Suomessa joskus.
[/quote]
No voi kyynel, ihan käy mullakin sääliksi mun työnantajaa, ajaa porshea tai urheilu mersuaan käy piipahtamassa välillä duunipaikalla, yleensä kesällä ei näy ainakaan 4kk paikalla ku on lomalla ja talvella samoin 2kk. Hyvä vaa sille, ei siinä mitään, mutta ne rahat kuuluu maksaa jotka mulle on määrätty laissa. Ap
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:11"]En osaa sanoa, mutta voi hemmetti sentään jos kertyy. Sääliksi käy oikeasti työnantajia tämä meno Suomessa joskus. [/quote] No voi kyynel, ihan käy mullakin sääliksi mun työnantajaa, ajaa porshea tai urheilu mersuaan käy piipahtamassa välillä duunipaikalla, yleensä kesällä ei näy ainakaan 4kk paikalla ku on lomalla ja talvella samoin 2kk. Hyvä vaa sille, ei siinä mitään, mutta ne rahat kuuluu maksaa jotka mulle on määrätty laissa. Ap
[/quote]
Varmasti se pomosi on ansainnut ja hankkinut sen "porshensa" ja mersunsa makaamalla kotona ja keräämällä ja toivomalla lomarahoja tekemättömästä työstä. Tehän olette kuin kaksi marjaa!
Kotihoidon tukea haetaan jokaisesta lapsesta erikseen. Lukee mm kelan sivuilla jos viitsit yhtään itse etsiä.
Vanhempainvapaa ja äitiysloma ovat töissäoloon verrattavia aikoja, lomat kertyy normaalisti. Ja sille, joka sääli työnantajia: kyllä Kela korvaa ihan kivasti.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:23"]Kotihoidon tukea haetaan jokaisesta lapsesta erikseen. Lukee mm kelan sivuilla jos viitsit yhtään itse etsiä.
[/quote]
Kyllä mä luin eikä sielä ollut suoranaista vastausta siihen vaan löysin kela-kertulta vastauksen eräästä vanhasta keskustelusta.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:11"]En osaa sanoa, mutta voi hemmetti sentään jos kertyy. Sääliksi käy oikeasti työnantajia tämä meno Suomessa joskus. [/quote] No voi kyynel, ihan käy mullakin sääliksi mun työnantajaa, ajaa porshea tai urheilu mersuaan käy piipahtamassa välillä duunipaikalla, yleensä kesällä ei näy ainakaan 4kk paikalla ku on lomalla ja talvella samoin 2kk. Hyvä vaa sille, ei siinä mitään, mutta ne rahat kuuluu maksaa jotka mulle on määrätty laissa. Ap
[/quote]
Varmasti se pomosi on ansainnut ja hankkinut sen "porshensa" ja mersunsa makaamalla kotona ja keräämällä ja toivomalla lomarahoja tekemättömästä työstä. Tehän olette kuin kaksi marjaa!
[/quote]
No en tiedä miten paljon hän sielä kotona makaa, mutta tiedän sen että hän sai menestyvän yrityksensä isältään perintönä..
Täytyy nää lapsetkin pukee ja ruokkii siinä välissä kun palaa töihin. Jos olet perehtynyt asiaan niin tiedät varmasti ettei kotihoidontuki kovin suuri ole ja jokanen satanen on vaa plussaa, eikä mulla oo yhtää huono omatunto siitä että saan rahat mitkä KUULUU mulle.
Ap
Ei voi tietää, kannattaa kysyä sieltä työpaikalta.