"Rahalla ei saa ________"-esimerkkejä.
Aloitan: rahalla ei saa tyyliä - Marketa Häkkinen. (Tuli mieleen, kun luin odotustilassa tänään Seiskaa.).
Kommentit (88)
Rahalla ei saa eilistä päivää takaisin. Eikä poismenneitä rakkaita. Eikä yleensä koko elämää.
kun olisi varakas, niin olisihan se kiva kun kauniit naiset sanovat että rakastavat minua.
Rahalla ei saa biologista lasta. Kun ei onnistu niin ei onnistu millään keinoin.
Eikä rahalla saa pois pahaa oloa, kun lukee, miten lapsia kohdellaan, viimeksi tapaus, jossa äiti (tai oikeastaan vain synnyttäjä) sulki 2-vuotiaan ulkovarastoon pariksi päiväksi.
rahalla ei saa pelkoa ulosottajista
Rahalla ei saa henkiin kuolleita ihmisiä. Millään maailman rahalla ei saa pidettyä terveenä ihmisiä, joilla on äärimmäisiä sairauksia, esimerkiksi geneettisiä letaaleja sairauksia tai vaikkapa haimasyöpä tia pahanlaatuinen aivokasvain. Tiettyyn rajaan asti saadaan pidettyä hengissä, mutta terveeksi ei edes sillä rahalla saa.
Kuollut lasta ei saa millään rahalla herätettyä henkiin. Kehon saa kloonattua, mutta mieltä ei.
Raha avaa ovet miltei mihin tahansa. Jos on tyytymätön, kärsimätön tai levoton ihminen ja ei osaa arvostaa rahan suomia mahdollisuuksia niin silloin ei rahakaan niitä ominaisuuksia poista tai tuo ymmärrystä.
Tietenkin ei saa terveyttä, mutta rahalla saa hoitoa ihan eri tavalla kuin rahatta.
Rahalla ei saa empaattisuutta ja ymmärrystä toisen ihmisen asemaan asettumista.
Rahalla ei saa eläinrakkautta tai heikompien puolustamista.
Ylipäätään kaikki empatiaan ja tunteisiin liittyvät asiat ja puutteet ovat sellaisia joita ei saa rahalla. Joskus, hyvinkin usein, raha jopa niitä puutteita korostaa.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla ei saa eilistä päivää takaisin. Eikä poismenneitä rakkaita. Eikä yleensä koko elämää.
Niitä ei saa rahattakaan. Ne ovat jokaisen elämään kuuluvia asioita.
Minä olen kyllä enpaattisempi silloin kun itsellä on asiat hyvin. Silloin kun olen ollut kaikissa ongelmissa niin ei ole kyllä muitten ihmisten asiat kiinnostaneet pätkän vertaa. Voimavaroja riittää selviytymismoodissa vain selviytymiseen.