Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä desinfioida intiimialue?

Vierailija
02.06.2015 |

Hei kosmetologit ja muut asiasta tietävät! Olisi tarkoitus sokeroida intiimialue. Minulla on herkkä iho ja tulee helposti punaisia näppyjä ja sisäänpäinkasvaneita karvoja jotka ovat suuri ongelma. Sokeroitava alue olisi kuulemma hyvä desinfioida sekä talkita.

Mitä desinfiointiainetta kannattaisi käyttää ja millä tavoin? Kuinka usein sitä tulisi laittaa sokeroinnin jälkeen? Millä pinsetit voisi desinfioida?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasooda, etikka, sitruuna ja sukkahousut parhaat välineet siihen. T. niksi-Pirkko

Vierailija
2/19 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös sama edessä ja erittäin herkkä iho intiimialueella (tulee herkästi näppyjä ja sisäänkasvaneita karvoja, vaikka kuorin ihoa ja huolehdin hygieniasta). Ostin ekaa kertaa Easy sweetiä ja toivon oppivani sokeroinnin taidon kotona. Onneksi on hyvä opetusvideo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 00:03"]Minulla myös sama edessä ja erittäin herkkä iho intiimialueella (tulee herkästi näppyjä ja sisäänkasvaneita karvoja, vaikka kuorin ihoa ja huolehdin hygieniasta). Ostin ekaa kertaa Easy sweetiä ja toivon oppivani sokeroinnin taidon kotona. Onneksi on hyvä opetusvideo.
[/quote]

Niin ja minä aion käyttää Septidiniä ja talkkia. -15

Vierailija
4/19 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betadine tuli ensinnä mieleen. 

Septidin ainakin kirvelee haavassa, betadinesta en ole aivan.

Kysy apteekissa. :)

Vierailija
5/19 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pessyt ihan vaan saippualla ja lopuksi Bepanthenia alueelle.

Vierailija
6/19 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku noista kirvelemättömistä haavanputsauslitkuista jos nyt jollain haluaa desinfioida. Alkoholi on tietty perinteinen desinfiointiaine mutta voi vähän kirvellä :)

niin siis ulkoisesti se alkoholi

Vierailija
7/19 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile wc-ankkaa

Vierailija
8/19 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas hauskaa kusipääkommentoijilla.

Vierailija
9/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusella.

Vierailija
10/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin taas vaihteeksi fiksua porukkaa palstailemassa...

Vierailija
11/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ekspertti, mutta eihän mitään haavojakaan kannata ainakaan useampaa kertaa desinfioida? Desinfiointi kun muuttaa bakteerikantaa huonompaankin suuntaan, vrt. antibiootit jotka tuhoavat suoliston luonnollista bakteerikantaa.

Vierailija
12/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieruilla.

ja tämä on fiksu palsta.

Vierailija
13/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:44"]

En ole ekspertti, mutta eihän mitään haavojakaan kannata ainakaan useampaa kertaa desinfioida? Desinfiointi kun muuttaa bakteerikantaa huonompaankin suuntaan, vrt. antibiootit jotka tuhoavat suoliston luonnollista bakteerikantaa.

[/quote]

Voisiko siis riittää alueen pikainen desinfiointi ennen sokerointia ja sen jälkeen?

Niin ja tuossa kun kyselin että mitä desinfiointiainetta kannattaisi käyttää niin mietin että onko merkillä mitään väliä. Käykö esim Septidin hyvin?

-AP

Vierailija
14/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholilla/käsidesillä.

Vierailija
15/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinalla.

Vierailija
16/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloriittia minä olen käyttänyt. Istumakylpy kloriitissa ennen sokerointiin menoa, noin 10  minuuttia riittää. 

Vierailija
17/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseptilla

Vierailija
18/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:44"]

[/quote]

Voisiko siis riittää alueen pikainen desinfiointi ennen sokerointia ja sen jälkeen?

Niin ja tuossa kun kyselin että mitä desinfiointiainetta kannattaisi käyttää niin mietin että onko merkillä mitään väliä. Käykö esim Septidin hyvin?

-AP

[/quote]

Luulisi Septidinin riittävän. Itse asiassa varmaan riittäisi ihan vaikkapa pyyhkiminen laimennetulla teepuuöljyllä tms., joka on luonnollisesti antiseptistä, ellei sille ole allerginen.

Vierailija
19/19 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloriitti toimii, anna vaikuttaa puoli tuntia ja huuhtele viileällä. Toimii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi