Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekee oppilashoitaja?

Vierailija
02.06.2015 |

Onko paikalla sellaisia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... mitä tarkoittaa sana oppilashoitaja? Mitä opiskelee? Lähihoitoa, sairaanhoitoa vai mitä?

Vierailija
2/5 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on oppilaan hoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:54"]

Siis... mitä tarkoittaa sana oppilashoitaja? Mitä opiskelee? Lähihoitoa, sairaanhoitoa vai mitä?

[/quote]

Siis s eon ihan ammattinimike? Hoitaja joka koulussa töissä, hoitaa erityislapsia?

Vierailija
4/5 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Empä oo kyseistä nimikettä kuullut.

Vierailija
5/5 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilashoitaja on koulutukseltaan esim. lähihoitaja, vammaistyöhön tai lapsiin ja nuoriin erikoistunut. On töissä erityiskoulussa, jossa toimii vähän niin kuin kouluavustajana, mutta työ on hoidollisempaa. Mä olen itse töissä koulussa, jossa on kehitysvammaisia ja autistisia lapsia eli käytännössä jokaisella lapsella on luokassa kouluhoitaja, aikuisia on luokassa yhtä paljon kuin lapsia. Luokat on tietty tosi pieniä normiluokkiin verrattuna, alle 10 oppilasta kaikissa. Luokassa avustamisen lisäksi me kouluhoitajat hoidetaan lääkehoito yms hoidollinen työ, sillä lapsilla on paljon muitakin sairauksia kuten vaikka epilepsiaa. Viittomien, tablettien kommunikointiohjelmien yms osaaminen on tärkeää, kun kaikki lapset ei puhu. Oppilashoitajat myös meillä vastaa aamu-, iltapäivä- ja loma-aikojen toiminnasta koulussa.   

Mä olen tykännyt tosi paljon työstäni. On paljon kiinnostavampaa, haastavampaa ja monipuolisempaa verrattuna esim. normi päiväkotityöhön. Erityislasten kanssa on mukava tehdä töitä, upeaa nähdä oppimista ja kehittymistä, ja ihania persoonia on lapset! Plussaa päivätyö (vuorotyötäkin kokeiltu...) ja tykkään myös koulusta työympäristönä ja opeista kollegoina.