Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Limakalvojen punajäkälä

Vierailija
02.06.2015 |

onko kenelläkään ollut? Mitä oireita, kuinka todettiin? Hoito? Epäilen itselläni, lääkärit tutkineet kaikkea muuta ja sairauksia ja tauteja poissuljettu. Itse alkanut epäillä tuota punajäkälää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kenelläkään??

Vierailija
2/6 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on!

Valkoisia läikkiä suun limakalvoilla, joista otettiin koepalta syövän poissulkemiseksi. Diagnoosi se punajäkälä. Se oli siinä, ei muuta.

Tästä aikaa n. 25 vuotta.

Vierailija
4/6 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun limakalvojen punajäkälää voi yrittää pitää kurissa käyttämällä mietoja tuotteita hampaiden hoidossa esim Salutem, Meridol. Ruokavaliosta pois kaikki kirpeät, happamat ja voimakkaat esim sitrukset, tomaatti, chili silloin kun punajäkälä oireilee.

Jos suu tuntuu kovin kuivalta niin käytä imeskeltäviä fluorivalmisteita tai suihkeena tai geelinä saatavaa kosteutusta ( löytyy apteekista reseptittä).

Vierailija
5/6 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alapäässä todettu valkojäkälä, menin gynelle kun mitkään voiteet ei auttaneet tosi kovaan kutinaan,oli vaaleita ja punasia läikkiä ja haavaumia. Gyne määräsi Dermovat voidetta ja se tehosi ja aina jos tauti uusii, aloitan Dermovat kuurin.

Vierailija
6/6 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on!

Valkoisia läikkiä suun limakalvoilla, joista otettiin koepalta syövän poissulkemiseksi. Diagnoosi se punajäkälä. Se oli siinä, ei muuta.

Tästä aikaa n. 25 vuotta.

Mulla todettiin tällä viikolla suussa ympäriinsä leukoplakiaa, valkoista limakalvomuutosta ja yksi vajaa puoli vuotta tuntunut aristamaton haavauma. Puhuttiin koepalan ottamisesta (onhan tuo syövän esiastetta) ja tupakoinnin lopettamisesta. Koepalan ottamista ja diagnoosia odotellessa... M43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi