Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö korona vaurioita aivoihin?

Vierailija
29.01.2022 |

Jotkut koronaa sairastaneet tutut ovat olleet jotenkin omituisia koronan jälkeen - ihan kuin niiden aivosoluja olisi kuollut oikeen roppakaupalla koronaa sairastaessa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosumuksi tuota tilaa kuvaavat, on hyvin tyypillinen korona jälkioire.

Vierailija
2/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastin koronan lievänä, mutta jälkioireet ovat olleet hirveitä. Sydän hakkaa koko ajan kauheasti, ja MUISTI PÄTKII. Käytän ihan vääriä sanoja koko ajan, unohdan tuttujenkin nimet, en muista töissä mitä minun pitäisi tehdä, ja kaupassa pää lyö ihan tyhjää enkä muista mitä tulin ostamaan. Ja aiemmin olen siis ollut aivan erityisen hyvämuistinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti kyllä. Äo on ollut koronan jälkeen joillain tutkitulla alentunut aiemmasta. Tila ei välttämättä ole pysyvä. Todennäköistä on, että muistakin infektioista voi seurata tuhoa väliaikaisesti, mutta keho toipuu lopulta.

Vierailija
4/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanmarjat.. Mökkihöperyyttä ja luulotautisia ovat. Ei se mitään aivoille tee..

Vierailija
5/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan ja kyllä. Aivosumua, väsymystä, huonoa keskittymiskykyä ja huolimattomutta on ollut enemmän kuin ennen.

Vierailija
6/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on vaarallinen nimenomaan siksi, että se on monielinsairaus. Joillakin pelkkä flunssa, mutta monilla ei. Myös lievästä sairaudesta voi jäädä pahoja jälkioireita.

Vierailija
7/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se piikki näyttää vaikuttavan vammoja aivoihin todella monille.

Vierailija
8/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin palstalaisten aivoihin on tullut joskus pahoja vaurioita jo ennen koronaa.

Vierailija
9/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ymmärrä, mitä tarkoittaa neurologinen oire.

Vierailija
10/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin koronan ja kyllä. Aivosumua, väsymystä, huonoa keskittymiskykyä ja huolimattomutta on ollut enemmän kuin ennen.

Minulla myös. Nyt olen ollut pari viikkoa töissä Koronan jälkeen ja on ollut hankalaa. Teen työtä, jossa pitää nimenomaan keskittyä ja käyttää loogista päättelyä ja älyä. Toivon, että on ohimenevä tila. Kauhean kauan ei töissä pysyt feikkaamaan, että kaikki on ok. Työn jälki alkaa pakostakin jossain vaiheessa näkyä muille.

Vierailija
11/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Arvelin jo rokotusten aloittamisen aikaan, että aivovaurioita ja hedelmättömyyttä on seurauksena. Sekä itse viruksen, että rokotusten.

Vierailija
12/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota kun on vauriot jo ennestään. 

Vierailija
13/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös. Nyt olen ollut pari viikkoa töissä Koronan jälkeen ja on ollut hankalaa. Teen työtä, jossa pitää nimenomaan keskittyä ja käyttää loogista päättelyä ja älyä. Toivon, että on ohimenevä tila. Kauhean kauan ei töissä pysyt feikkaamaan, että kaikki on ok. Työn jälki alkaa pakostakin jossain vaiheessa näkyä muille.

Luultavasti kukaan ei siihen tule puuttumaan koska sitten pitäisi myöntää että C19 aiheuttamat neurologiset ongelmat on aitoja ja mahdollisesti työkyvyttömyyteen tai alentuneeseen työkykyyn johtavia ja vakuutusyhtiöiden korvattavia.

Vierailija
14/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Arvelin jo rokotusten aloittamisen aikaan, että aivovaurioita ja hedelmättömyyttä on seurauksena. Sekä itse viruksen, että rokotusten.

Alapeukuttakaa vaan, mutta sen piikkiproteiinin on todettu kertyvän erityisesti aivoihin ja munasarjoihin ja se tuhoaa soluja.

Vierailija
15/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus täällä. Jälkioireet paljon ikävämmät kuin itse tauti. Olen yhtä lyhyttä koulutekstiä työstänyt nyt yli viikon kun en vaan saa sitä valmiiksi, aivot ei toimi normaalisti. Toki voi liittyä siihenkin kun ei ole päässyt normaalisti urheilemaan. Huomaan että musta tulee heti ahdistuneempi kun en urheile, mikä taas vaikuttaa keskittymiskykyyn. Ei siis ehkä suoraan tyhmennä se urheilemattomuus, vaan siitä seuraa muita oireita jotka vaikeuttaa aivotyötäkin.

Vierailija
16/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se piikki näyttää vaikuttavan vammoja aivoihin todella monille.

En tunne ketään meistä keski-ikäisistä jollkka se rokotus olisi mitään haittaa tuottanut enkä muun ikäisiäkään. Rokotustesten ansiosta olemme toistaiseksi kaikki välttyneet koronalta. Rokottamattomat lapsiperheelliset suvussa ovat nyt sitten koronan sairastaneet kaikki perä jälkeen jotenka omikron tarttuu rokottamattomiin ensimmäisenä. 

Vierailija
17/17 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus täällä. Jälkioireet paljon ikävämmät kuin itse tauti. Olen yhtä lyhyttä koulutekstiä työstänyt nyt yli viikon kun en vaan saa sitä valmiiksi, aivot ei toimi normaalisti. Toki voi liittyä siihenkin kun ei ole päässyt normaalisti urheilemaan. Huomaan että musta tulee heti ahdistuneempi kun en urheile, mikä taas vaikuttaa keskittymiskykyyn. Ei siis ehkä suoraan tyhmennä se urheilemattomuus, vaan siitä seuraa muita oireita jotka vaikeuttaa aivotyötäkin.

Tämä on yksi syy miksi on vaikea mennä lääkäriin. Oireita on niin paljon. Myös mahdollisia syitä on niin paljon ja kaikki vaikuttaa kaikeen. Eihän kukaan enää osaa sanoa mikä oire johtuu mistäkin alunperin.